Væren Skrevet 23. mars 2005 #21 Skrevet 23. mars 2005 På min dialekt sier vi "pianøtter" - men det tror jeg de fleste andre også gjør? 1
Malou Skrevet 23. mars 2005 #22 Skrevet 23. mars 2005 Jeg tror faktisk aldri jeg har hørt noen kalle det peanøtter. Antok at det var kun en skrivemåte. 1
Gjest gjest1 Skrevet 23. mars 2005 #23 Skrevet 23. mars 2005 Det skrives da peanøtter. Men hvordan det uttales kommer jo an på dialekten osv. I sverige heter det jordnøtter.. Mye enklere der altså... men så er jo svensker også enkle vesener
Gjest miau Skrevet 24. mars 2005 #24 Skrevet 24. mars 2005 Jeg både skriver og sier peanøtter. Pianøtter høres helt teit ut. jeg også!
Dagoberta Skrevet 25. mars 2005 #26 Skrevet 25. mars 2005 Hmm, før sa jeg pianøtter, nå er det peanøtter. Synes det høres rettest ut med peanøtter, pianøtter blir en blanding av norske og engelske uttaleregler.
De_Kulæ Skrevet 9. februar #27 Skrevet 9. februar Hei vi synes det er veldig rart og uttale et ord som klart og tydelig skrives P E A N Ø T T for pianøtt. Uttaler dere HEAD for HID også? 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå