Gå til innhold

Media den store stygge ulven?

Anbefalte innlegg

Skrevet

USA vil melde seg ut av INF avtalen. De fleste har fått det med seg det. Jeg er bare litt forstyrra. Haha 

Men er det så farlig som media skal ha det til? Eller tar media i for å få lesere. Jeg ser at Stoltenberg støtter Trump og hvor er FN oppi alt dette? 

Selvom media sier dette er "Farlig" Så trenger det vel ikke bety at vi går til en kald krig som enkelte mener? Både Russland og USA får flere friheter, og det vil kanskje bli være om det skulle oppstå en krig. Selvom avtalen var en bidrag til å få slutt på den kalde krigen, så betyr vel ikke det at det blir kald krig igjen? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

opp

Skrevet

.

Skrevet

Jeg har ikke helt oversikt i denne saken, men slik jeg forstår det kommer denne eskaleringen etter at Russland angivelig har brutt den i lang tid, noe Obama også kritiserte dem for. Enkelte journalister og kommentatorer fremlegger dette som om Trump har fått et irrasjonelt innfall, men jeg tror nok dette heller er et resultat av en mer langlinjet amerikansk utenrikspolitikk enn noe Trump plutselig har bestemt seg for. 

Skrevet
13 timer siden, herzeleid skrev:

Jeg har ikke helt oversikt i denne saken, men slik jeg forstår det kommer denne eskaleringen etter at Russland angivelig har brutt den i lang tid, noe Obama også kritiserte dem for. Enkelte journalister og kommentatorer fremlegger dette som om Trump har fått et irrasjonelt innfall, men jeg tror nok dette heller er et resultat av en mer langlinjet amerikansk utenrikspolitikk enn noe Trump plutselig har bestemt seg for. 

Ja, han kan jo ikke bestemme det alene, men jeg synes jo at det er bra at de tar grep. For det er jo farlig hvis Russland bryter avtalen. Jeg støtter valget de tar, men jeg mener også de må finnes noen andre løsninger de kan diskutere før de eventuelt melder seg ut. Det er kanskje det de skal 11. November. Jeg har nå forstått det som at de begge egentlig ønsker en avtale, men det hjelper jo ikke hvis den ikke blir respektert av den ene partneren. De begge er jo enige om at en avtale er viktig, men de er uenige i hvordan de skal bruke avtalen. Hvis jeg har forstått det riktige. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...