Gå til innhold

Jeg kysset en annen, han slo opp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

jeg og kjæresten har vært sammen i 4 år og bor sammen. Ingen av oss har noen gang vært utro. Tillit har vi alltid hatt.

Men. For en mnd siden klarte jeg å kysse en annen mann. Jeg var uviten om det var følelser eller ikke. Men fant ut at jeg angret på kysset med engang og jeg har siden den dagen ikke hatt kontakt med han jeg kysset. 

Jeg elsker kjæresten min mer enn noe annet, men dømmekraften tok meg..jeg VET dette er noe jeg har lært av og kommer aldri til å være utro igjen. Jeg har lært på den tunge, vonde, ekle måten.

Jeg angret noe så ekstremt. Jeg klarte ikke holde det inne og fortalte kjæresten min om det. Jeg ville være ærlig..uansett utfall.

som jeg forventet ble kjæresten lei seg, såret og nå forbannet.

Dagen jeg fortalte han, reagerte han ved å si at han vil ikke la dette ødelegge oss. Og jeg sa jeg gir han tid til å finne ut hva han vil. - dagen etter dette, slår han opp med meg.

Han er helt klar på at det er slutt, men jeg klarer ikke å se en fremtid uten han.

4 år sammen og han gjør det slutt for en feil jeg gjorde. Jeg sitter og er så fortvilet over at valget hans skjedde så fort. Jeg respekterer han, men jeg er fortvilet og sint for at denne episoden, er grunnen..

Er det noen her inne som kan hjelpe meg med å forstå hvordan han tenker? Er det vanlig at man tar et forhastet valg? Kommer han til å tenke annerledes etter en stund? (Angre, tenke at han overdrev selvom tilliten ble brutt?) 

kan tilliten bygges opp igjen?

jeg er knust, og trenger hjelp til å forstå, eller komme meg over det..

Anonymkode: f581a...746

Skrevet

Får en følelse av at du forventer at folk skal synes synd på deg og bagatellisere det du gjorde, og hevde at fyren din gjør en feil som gikk?

Jeg skjønner egentlig ikke hva det er du ber om hjelp til å forstå i siste setningen din. Du har begått utroskap, et tillitsbrudd, og sliter med å forstå? Du bagatelliserer det du gjorde så til de grader. Hadde jeg vært deg, hadde jeg vært rimelig ydmyk og latt tiden pleie og lege sårene til eksen din. Vil han komme tilbake, så gjør han det, men han trenger ikke deg hengende over han nå mens han fordøyer hva du har gjort. La han være.

• Liker 34
Skrevet

Takk for svaret. Jeg forstår hva du mener. Det var dette jeg trengte å vite..

Skrevet
3 hours ago, Million said:

Får en følelse av at du forventer at folk skal synes synd på deg og bagatellisere det du gjorde, og hevde at fyren din gjør en feil som gikk?

Jeg skjønner egentlig ikke hva det er du ber om hjelp til å forstå i siste setningen din. Du har begått utroskap, et tillitsbrudd, og sliter med å forstå? Du bagatelliserer det du gjorde så til de grader. Hadde jeg vært deg, hadde jeg vært rimelig ydmyk og latt tiden pleie og lege sårene til eksen din. Vil han komme tilbake, så gjør han det, men han trenger ikke deg hengende over han nå mens han fordøyer hva du har gjort. La han være.

Utroskap, altså--? Et KYSS? Hvis samboer kaster 4 år på båten pga det, så kunne det nok blitt liv når livets realiteter virkelig slår inn. Det jeg ikke forstår er hvorfor man på liv og død skal fortelle om slikt, dersom det er noe man allerede har lært av og bestemt seg for å ikke holde på med videre.

Anonymkode: a0861...d02

• Liker 11
Skrevet

Du har ikke vært utro. Du kysset en annen mann, det er alt. Det er starten på noe som kunne ledet til utroskap, men du viste styrke og tok deg inn.

Men du har likevel sveket ham. En mann reagerer mye sterkere enn kvinner på slikt. En mann som blir sveket blir ydmyket og gjort til latter. En kvinne i samme situasjon får sympati.

Uansett: Et kyss er neppe den fulle og hele forklaringen på at han gikk sin vei. Heller dråpen som fikk begeret fullt, tenker jeg.

• Liker 9
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:
For en mnd siden klarte jeg å kysse en annen mann. Jeg var uviten om det var følelser eller ikke. Men fant ut at jeg angret på kysset med engang og jeg har siden den dagen ikke hatt kontakt med han jeg kysset.

Hvordan "klarte" du å kysse en annen mann?

Kysset du ham bevisst for å finne ut om det var følelser eller ikke?

• Liker 3
Skrevet

Veldig godt å høre svaret ditt. 

Setter pris på tiden.

Det han sier er at kysset i seg selv var skuffende. Men tanken på at alt han har gjort for meg og hvor mange ganger vi snakket om at dette var noe ingen av oss noen gang kom til å gjøre, er det som skremmer han mest. At vi hadde det bra, null fare signaler. Så han er redd det skjer igjen. 

Det er kun to dager siden det ble fortalt, jeg klarer ikke å være uærlig med han. For jeg elsker han. Derfor sa jeg det selvom det ikke var mer enn et kyss..

Hva er et godt tips nå? 

Jeg har alt planlagt å flytte og vil vise han at jeg står for det jeg har gjort. Respekterer tankene hans nå. Men er så usikker på om han virkelig mener det han aier fordi han er så sint.

Skrevet

Heng på han, så tilgir han deg til slutt. Han vil se deg jobbe for forholdet slik at han kan se at du virkelig elsker han.

• Liker 5
Skrevet

Jabx:

det skjedde spontant. Jeg var litt interessert, men redd, så hadde ikke tenkt å gjøre noe ut av det. 

Han kysset meg, men jeg stoppet han jo ikke. 

Skrevet

Så du var utro og vil ha sympati? beklager men det får du ikke.

Anonymkode: 7005f...b0b

• Liker 13
Skrevet

lupid:

takk for rådet ditt, jeg skal gi han tid. 

• Liker 1
Skrevet

Herregud blir så lei av alle disse såkalte utro innleggene, har verden blitt så ekkel? Æsj. Vet du hva isteden for at vi svarer noe på det du gjorde, spørr deg selv om du hadde godtatt og likt det selv om han kom og sa at han "klarte" å kysse en jente?! Du har kastet bort 4 år for den mannen der, stakkars, håper han finner ei som er mye bedre og som kan holde leppene for seg selv! Skjerp deg kvinne! Skam deg!!!

Anonymkode: 34ad1...9fa

• Liker 11
Skrevet

Det er jo ikke bare et tillitsbrudd, men det sier jo også noe om hvor mye du setter pris på han.

Jeg har tidligere vært fristet til å kysse andre, til og med ligge med dem, når jeg har vært i et forhold med noen. Har aldri gjort det fordi jeg synes det er feigt, men jeg har vært veldig fristet. Men med min nåværende kjæreste blir jeg direkte kvalm om jeg i det hele tatt tenker på å være utro. Jeg er så utrolig glad i han at jeg får vondt av tanken på å gjøre noe som ville såret han, uansett om han fikk vite det eller ikke. 

Når du kysset en annen person så lå ikke kjæresten din i tankene dine i det hele tatt. Eller enda verre, han var der men du overså det. Det kysset var viktigere enn smerten du visste du kom til å påføre kjæresten din. Dette vet han, så hvorfor burde han fortsette å være sammen med noen som ikke setter pris på han? 

Prøver ikke å være dømmende, men er sånn jeg ser på det. Man burde ikke kaste bort tiden på noen som ikke varer. 

Anonymkode: c257d...668

• Liker 8
Skrevet

For meg ville det hatt stor betydning under hvilke omstendigheter det ble kysset etter et tilfeldig treff på et utested på fest, eller etter en lang prat på café, er to helt forskjellige ting for meg i hvertfall. Også om han så det, eller bare du fortalte har betydning. 

• Liker 1
Skrevet

Hadde TS vært en mann ville alle kvinner sagt dump han.

Anonymkode: 7005f...b0b

• Liker 4
Annonse
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jabx:

det skjedde spontant. Jeg var litt interessert, men redd, så hadde ikke tenkt å gjøre noe ut av det. 

Han kysset meg, men jeg stoppet han jo ikke. 

Hvis du var «litt interessert» i fyren, så forstår jeg samboeren din godt. Da skjer det igjen, før eller senere. 

Anonymkode: 8211a...b53

• Liker 6
Skrevet

Jeg forstår at de fleste her er sint og mener jeg syns synd på meg selv. Det mener jeg ikke, det var ikke slik jeg ville fremstå meg selv. 

Det eneste jeg ville er å vite råd. Rådene som kan hjelpe både kjæresten min og meg til å komme oss videre.

Det jeg gjorde var GALT! Jeg vet det. 

Jeg forstår kjæresten min og alt han tenker! Jeg hadde reagert likt. 

Det er noen her som har gitt meg gode råd om å la han være, la han få tid og jeg må stå for det jeg har gjort. 

Skrevet

Hvordan dette håndteres kommer jo veldig an på deres forhold, hva som skjedde, hvordan det skjedde og dine tanker samt følelser rundt dette.

Måten du beskriver dine tanker, følelser og hva som skjedde (du var jo litt interessert), så ville jeg også sendt deg på dør.

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, Katten.2.0 skrev:

Hvordan dette håndteres kommer jo veldig an på deres forhold, hva som skjedde, hvordan det skjedde og dine tanker samt følelser rundt dette.

Måten du beskriver dine tanker, følelser og hva som skjedde (du var jo litt interessert), så ville jeg også sendt deg på dør.

Ja, forstår..men han sa også at hvis jeg ikke var interessert er det enda mer utydelig hvorfor jeg valgte å gjøre det. 

Gjort er gjort. Tenker jeg. Ingen unnskyldninger..

man innser tydeligvis etterpå hva man mister. Jeg hvertfall. Jeg var dum. Han fortjener bedre. Men jeg vil vise han bedre. 

Men hvordan..

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Utroskap, altså--? Et KYSS? Hvis samboer kaster 4 år på båten pga det, så kunne det nok blitt liv når livets realiteter virkelig slår inn. Det jeg ikke forstår er hvorfor man på liv og død skal fortelle om slikt, dersom det er noe man allerede har lært av og bestemt seg for å ikke holde på med videre.

Anonymkode: a0861...d02

Prostituerte kliner ikke. Det blir for intimt og personlig. Ref. "Bare" et kyss. Eller drev TS muligens med råklinig og tafsing på dansegulvet?? Men kaller det et kyss?

Hadde jeg overnattet i samme seng som ei annen dame, men bare kysset. Hadde dama vært teit om hun reagerte. Var jo bare kyssing?!

Et tørt nuss uten tunge er lett å tilgi, det andre ikke. Hva tror mannen til TS det dreide seg om. Kan godt være at mannen til TS har handlet på riktig måte.

Anonymkode: d531d...0b4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...