Gå til innhold

Avrusning, veien videre...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hadde tidligere 50/50 samvær med barna, far er nå ferdig med avrusning og ønsker 50/50 igjen, etter å ha sett barna 6 timer fordelt på 3 ganger de siste 3 mnd. Jeg har holdt barna delvis tilbake men alt har gått gjennom advokater og advokaten min har rådet meg til det pga far snakker meg ikke opp til barna, er vanskelig under overleveringer etc. Nå har jeg signert en ny avtale om at jeg skal lene meg til barnevernetsanbefalinger men har ikke pratet med dem enda. Far sender mange(!!) Meldinger om at han får støtte av barnevernet, at han må få ha mye samvær uten observasjon osv. Skal ringe barnevernet i morgen, men mtp dagen idag... Hvordan skal jeg forholde meg til far? Bare si at dette vil jeg ikke diskutere før jeg har pratet med barnevernet? 

Barnevernet mente før han dro på avrusning at barna kunne overnatte en natt hos han! Mannen var fuulll av piller og barnevernet foreslo faktisk det. Derfor bekymrer det meg at jeg nå faktisk signerte en avtale om at jeg skal lene meg på hva barnevernet sier. 

Anonymkode: 55eb8...bc5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt forslag er å si til far at du må snakke med barnevernet før du kan gi han svar. Når du kommer til barnevernet så be mener jeg du skal være helt klar og tydelig på at du som mor har ansvar for at du ikke utsetter de for fars rus så du krever testing før hvert samvær. Dette må du få med i tiltaksplanen sammen med uanmeldte rustester fra barnevernet. Alt dette krever samtykke fra far så det må du få barnevernet til å formidle til han. 

Jeg synes du gjør helt rett i å holde tilbake  barna. 

Hilsen mor og alkoholiker (tørrlagt)

Anonymkode: c14df...535

Gjest BearMama
Skrevet

Jepp. Ikke bare testes før samvær, men jevnlig hver uke om det er snakk om hardere enn alkohol. Må også kunne stole på at han ikke bare er rusfri ved overlevering av barna, men at han ikke inntar noe mens han har barna....

Hadde nok ikke bare lent meg på hva barnevernet sier uten å få sagt mitt. At det er uforsvarlig å ha mer enn noen få timers ansvar på dagtid i første omgang. Overnatting hadde ikke vært aktuelt for han minst hadde vært rusfri i 6 mnd+ . Det er for barnas sikkerhet. 

Skrevet

Tusen takk for svar. Ja, stikkprøver etc er ett av hjelpetiltakene han har sagt ja til. 

Skrev til han idag at jeg skal avtale ett møte med barnevernet i morgen, så kan vi prate om samvær etter det, da fikk jeg ni lange sms'er tilbake. Ikke slemme eller stygge men som viser meg at han ikke har noe selvkontroll eller filter. Vurderer å vise det til barnevernet men det er kanskje noe de ikke vil bruke tid på.. 

Ta

Gjest BearMama
Skrevet (endret)
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar. Ja, stikkprøver etc er ett av hjelpetiltakene han har sagt ja til. 

Skrev til han idag at jeg skal avtale ett møte med barnevernet i morgen, så kan vi prate om samvær etter det, da fikk jeg ni lange sms'er tilbake. Ikke slemme eller stygge men som viser meg at han ikke har noe selvkontroll eller filter. Vurderer å vise det til barnevernet men det er kanskje noe de ikke vil bruke tid på.. 

Ta

Ta vare på alt du får fra han. Da har du iallefall nok bevis som viser tilstanden hans om barnevernet evt skulle komme med forslag du ikke kan godta. 

Dess mer du har dokumentert dess sterkere står du.

Endret av BearMama

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...