AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #1 Del Skrevet 24. oktober 2018 Hvordan unngå og stryke selve brettet? Jeg kommer alltid borti piggene som ikke har blitt perlet på Anonymkode: 5bb30...907 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #2 Del Skrevet 24. oktober 2018 Husker mamma alltid brukte matpapir over. Vet ikke om du allerede gjør det da, for man kan kanskje ikke stryke perler uten noe over? 😄 har ikke perlt på mange mange år og barna er for små til perling, så har ikke så mange andre tips Anonymkode: df5cb...e09 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #3 Del Skrevet 24. oktober 2018 Brettet skal fylles helt, så legger du strykejernet nedpå, mens du holder det helt i vater. Anonymkode: f1a94...098 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #4 Del Skrevet 24. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Husker mamma alltid brukte matpapir over. Vet ikke om du allerede gjør det da, for man kan kanskje ikke stryke perler uten noe over? 😄 har ikke perlt på mange mange år og barna er for små til perling, så har ikke så mange andre tips Anonymkode: df5cb...e09 Er visst bakepapir, ikke matpapir 😝😜 Anonymkode: df5cb...e09 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #5 Del Skrevet 24. oktober 2018 Pass på å ikke presse ned, bare stryk forsiktig over og hold strykejernet helt rett. Sjekk litt etter litt for å se om du har kommet borti plasten. Anonymkode: 58263...42a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #6 Del Skrevet 24. oktober 2018 Aliminiumsfolie i mellom. Anonymkode: e1755...d62 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #7 Del Skrevet 24. oktober 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan unngå og stryke selve brettet? Jeg kommer alltid borti piggene som ikke har blitt perlet på Anonymkode: 5bb30...907 Legg bakepapir, ikke matpapir, mellom perlene og strykejernet. Bakepapiret har et slippbelegg matmaikret ikke har. Anonymkode: b600b...12b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #8 Del Skrevet 24. oktober 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Aliminiumsfolie i mellom. Anonymkode: e1755...d62 Livsfarlig med strykejern og elektrisitet på aluminiumsfolie som leder varme. Faren for alvorlig forbrenning i aluminiumsfolien er stor. Bruk bakepapir. Anonymkode: b600b...12b 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hactar Skrevet 24. oktober 2018 #9 Del Skrevet 24. oktober 2018 Bruk litt lavere varme, så har du bedre kontroll. Ellers pleier jeg å vippe figuren av brettet etter å ha strøket forsiktig og den har kjølt seg ned, og så stryker jeg perlene skikkelig sammen fra andre siden. Her lekes disse perlefigurene med, så de må smeltes godt sammen for å tåle en støyt😜 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #10 Del Skrevet 24. oktober 2018 Da blir tålmodighet løsningen. Kjører høy varme for å bli raskt ferdig 😅 Har selvfølgelig bakepapir over, men barna perler sjeldent fulle brett 😁 Anonymkode: 5bb30...907 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 24. oktober 2018 #11 Del Skrevet 24. oktober 2018 Kjenner dette er noe de kan styre med andre steder enn hjemme gitt 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #12 Del Skrevet 24. oktober 2018 Jeg har alltid bare tatt matpapir over, og brukt strykejernet forsiktig og beint over. Jeg har aldri smeltet de andre piggene. Anonymkode: 4e84d...a24 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drakan Skrevet 24. oktober 2018 #13 Del Skrevet 24. oktober 2018 Er selv ikke noen perle ekspert, men når jeg har drevet på har jeg alltid brukt bakepapir. Dette lærte voksne meg som barn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #14 Del Skrevet 24. oktober 2018 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Livsfarlig med strykejern og elektrisitet på aluminiumsfolie som leder varme. Faren for alvorlig forbrenning i aluminiumsfolien er stor. Bruk bakepapir. Anonymkode: b600b...12b ? Forbrenning hvor? Man berører da ikke aliminiumsfolien før den er kald. Anonymkode: e1755...d62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #15 Del Skrevet 24. oktober 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Aliminiumsfolie i mellom. Anonymkode: e1755...d62 Vil ikke perlene bare feste seg i metallet? Anonymkode: e2e37...713 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #16 Del Skrevet 24. oktober 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vil ikke perlene bare feste seg i metallet? Anonymkode: e2e37...713 Det fester seg litt i aluminiumsfolien. Men det er ikke et problem. Jeg bruker å skylle folien med de smeltede perlene på, under rennende iskaldt vann, og deretter drar jeg bare løs den smeltede perlingen fra folien Anonymkode: e1755...d62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #17 Del Skrevet 24. oktober 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det fester seg litt i aluminiumsfolien. Men det er ikke et problem. Jeg bruker å skylle folien med de smeltede perlene på, under rennende iskaldt vann, og deretter drar jeg bare løs den smeltede perlingen fra folien Anonymkode: e1755...d62 Du gjør det vanskeligere enn det må være gitt Anonymkode: 0c570...c08 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #18 Del Skrevet 24. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du gjør det vanskeligere enn det må være gitt Anonymkode: 0c570...c08 Ok Anonymkode: e1755...d62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #19 Del Skrevet 24. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Livsfarlig med strykejern og elektrisitet på aluminiumsfolie som leder varme. Faren for alvorlig forbrenning i aluminiumsfolien er stor. Bruk bakepapir. Anonymkode: b600b...12b Og du er garantert at små fingre ikke rører aluminiumsfolien heller når den er strykevarm? Like sikker som du er på at det ikke er væske i nærheten av folien eller i vanntanken på strykejernet som gjør at du ved en liten elfeil på strykejernet opplever noe du ikke skal oppleve? 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du gjør det vanskeligere enn det må være gitt Anonymkode: 0c570...c08 Flott og enkelt sagt. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Da blir tålmodighet løsningen. Kjører høy varme for å bli raskt ferdig 😅 Har selvfølgelig bakepapir over, men barna perler sjeldent fulle brett 😁 Anonymkode: 5bb30...907 Problemet ditt er høy varme. Hastverk er lastverk. Å ha det så travelt at ting ikke blir skikkelig gjort er ikke en god egenskap å lære sine barn med barnas kunstverk og kjærlig arbeid med perler. Hver og en får gjøre ting på sin måte, for hver og en i sær vet best, alltid. Anonymkode: b600b...12b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #20 Del Skrevet 24. oktober 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Og du er garantert at små fingre ikke rører aluminiumsfolien heller når den er strykevarm? Like sikker som du er på at det ikke er væske i nærheten av folien eller i vanntanken på strykejernet som gjør at du ved en liten elfeil på strykejernet opplever noe du ikke skal oppleve? Flott og enkelt sagt. Problemet ditt er høy varme. Hastverk er lastverk. Å ha det så travelt at ting ikke blir skikkelig gjort er ikke en god egenskap å lære sine barn med barnas kunstverk og kjærlig arbeid med perler. Hver og en får gjøre ting på sin måte, for hver og en i sær vet best, alltid. Anonymkode: b600b...12b Når barna perler minst 30+ kunstverk i mnd så er det dessverre ikke mye kjærlighet jeg legger i det stryke arbeidet. Anonymkode: 5bb30...907 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå