Gå til innhold

Bakteriell vaginose (såkalt sædallergi)

Tekumseeh

Anbefalte innlegg

Har noen av dere problemer med BV (Bakteriell vaginose)?

Etter et år med samme partner slo plutselig dette problemet ut. Hun får utflod, svie osv dagen etter sex.

Hun tar stikkpiller med melkesyrebakterier (Vivag e.l.) etter hver gang, men det er ikke alltid det hjelper.

I tillegg har hun vært igjennom én kur med Flagyl (antibiotika-piller) alene, og vi har tatt én kur sammen (da vi glemte at vi skulle avstå fra sex den uka... :-? )

Problemet ser ut til å fortsette. Det setter en brems på sex-livet, for man vegrer seg når man vet hvordan det blir etterpå.

Noen som har gode råd og tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bakteriell vaginose er ikke allergi overfor sæd.

Man kan få det ved:

Å være overrenslig,

bruke for varmt vann nedentil,

få vann i skjeden (er faktisk de som får utslag av det),

Ved å være urenslig,

bakterier fra rompa kan ha kommet seg til skjeden og slimhinnene blir irritert

eller rett og slett fordi dere "bytter" på det...

Mannfolk kan godt smitte andre kvinner, men merker som regel ikke noe til dette selv.

Det beste du kan gjøre er at begge tar den kuren om igjen, uten sex denne gangen, og holder seg unna alt for varmt vann...

Hadde det selv grunnet overrenslighet og for varmt vann... Forferdelige greier...

Skulle det klø så ille at hun ikke vet hvor hun skal gjøre av seg, smør musa inn med kulturmelk... :o

Tro det eller, det lindrer...

Lykke til... :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kan bakteriell vaginose komme av å få vann i skjeden? Jeg har hatt det ett par ganger selv.

Begynner å lure litt på det nå, fordi dildoen min er litt "sliten" :o , så jeg bruker dusjen i stedenfor..., kanskje det kan komme av det?? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy

Kan ikke det komme av at man bruker vanlig såpe (ikke intim såpe) også? Mener at jeg har hørt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det spørs om det blir nytt legebesøk like over påske.

Gjelder dette med for varmt vann også for mannen?

Har hørt det også hjelper å drikke mye kulturmelk, spise yoghurt osv..?

Vanlig såpe skal man ALDRI bruke nedentil. Det kan også gi flere plager, bl.a. sopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg trodde også jeg hadde det, intil jeg fant ut at det var soppinfeksjon i skjeden..... Så fikk jeg rett kur til rett plage, og etter det har jeg ikke vært plaget med det.

Du må passe på musa di vet du. :)

-Har også hørt det kan komme av smårifter der inne, hvis det er laget et lite sår, f.eks.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk det fordi jeg satt for lenge i vått badetøy. :-(

Veldig plagsomme greier!

Dere får en sånn egen kur av legen.

Dere må bare følge kuren nøye og være tålmodige. Det går over, men pass på dette med våte klær og overdreven vasking av underlivet. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er følgende råd fra en som har det i perioder i hele sitt liv.... få flagyl 400mg. det er den sterkeste... avstå fra sex da penis ittiterer slimhinnen.. dette må du huske att det hun har er syrelås i kjeden. en irritert slimhinne som produserer noe som kan ligne på enormt mye tynnt flytende utflod(dog noe det ikke er) :-) tar hun flagyl 400mg. og avstår fra sex i en ukes tid vil jeg garantere dere at påfølgende uke etter endt kur vil problemet være vekke.. lykke til og ps....det er bare en bagatell :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jeg fikk det fordi jeg satt for lenge i vått badetøy.  :-(

Betyr det at naturister er mindre plaget av dette

enn andre? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...