Gå til innhold

Sparkle og male baksiden av et IKEAskap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mulig å gjøre? Tenker å dele sv et stort soverom og lage walk inn løsning. I steden for å sette opp en lettveg så ønsker vi å dele av rommet med skap, men baksiden av ikeaskap er jo brune og stygge, er det mulig å sparkle og male, eller vil det bare sprekke opp på sånne tynne plater som bakveggen i klesskap er? 

Anonymkode: 828a8...8dd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Baksidene på de ulike skapene er vel veldig forskjellig. 
Men sparkling og sånt er jo en skikkelig drittjobb for å få det fint. Jeg ville heller kjøpt gipsplater, mdf, eller panel eller lignende, å satt på baksiden, tror det vil bli mye penere resultat, og da kan man jo sette opp kroker, bilder eller noe på baksiden også. 

• Liker 5
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det mulig å gjøre? Tenker å dele sv et stort soverom og lage walk inn løsning. I steden for å sette opp en lettveg så ønsker vi å dele av rommet med skap, men baksiden av ikeaskap er jo brune og stygge, er det mulig å sparkle og male, eller vil det bare sprekke opp på sånne tynne plater som bakveggen i klesskap er? 

Hvordan får du da festet skapet forsvarlig til vegg? Skal du feste skapet til veggen kun på kortsiden, eller tenker du i tillegg å forankre skapet i taket? 

Anonymkode: 7833f...59a

• Liker 2
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan får du da festet skapet forsvarlig til vegg? Skal du feste skapet til veggen kun på kortsiden, eller tenker du i tillegg å forankre skapet i taket? 

Anonymkode: 7833f...59a

Tenker å feste det i takbjelken, og ikke til noen sider, tenker å ha gjennomgang på begge sider. Det er det nok plass til å vippe opp skapet før vi skyver det inntil bjelken, men samtidig kavt nok til å feste det til bjelken. Har tatt noen mål, og det virker mulig. Er bare på planleggingsstadiet da, så takk for innspill. 

ts

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, _popcorn_ skrev:

Men sparkling og sånt er jo en skikkelig drittjobb for å få det fint. Jeg ville heller kjøpt gipsplater, mdf, eller panel eller lignende, å satt på baksiden, tror det vil bli mye penere resultat, og da kan man jo sette opp kroker, bilder eller noe på baksiden også. 

Oj, det hadde jeg ikje tenkt på. Er det mulig å få til gjipsplater på størrelse med bakside av  Skap? Hvor da?

ts

Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Oj, det hadde jeg ikje tenkt på. Er det mulig å få til gjipsplater på størrelse med bakside av  Skap? Hvor da?

ts

Standard størrelse på gips er vel 2,4 * 1,2 meter. Dersom du trenger bredere, så må du sparkle mellom dem (på samme måte som du ville gjor tpå en vegg).

Gjest padawan
Skrevet
22 timer siden, _popcorn_ skrev:

En kan bruke veggsletter også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...