Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil levere urinprøve hos lege. Har i lang tid hatt veldig gul urin, men ingen smerter. Tok graviditetstest og den svar negativ, så tipper det er urinveisinfeksjon uten symptomer. Men greit at de sjekker sukkerinnhold ift diabetes og graviditet.

Legen min mener jeg trenger bestille time for å levere urinveisinfeksjon. Kan dette stemme? Burde jo gå å levere uten å snakke med legen når jeg vet hva jeg vil teste for? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er legen som bestemmer hva som skal testes for, derfor må du ha time.

Anonymkode: 48613...3b6

Skrevet
38 minutter siden, Angg skrev:

Jeg vil levere urinprøve hos lege. Har i lang tid hatt veldig gul urin, men ingen smerter. Tok graviditetstest og den svar negativ, så tipper det er urinveisinfeksjon uten symptomer. Men greit at de sjekker sukkerinnhold ift diabetes og graviditet.

Legen min mener jeg trenger bestille time for å levere urinveisinfeksjon. Kan dette stemme? Burde jo gå å levere uten å snakke med legen når jeg vet hva jeg vil teste for? 

Fargen på urinen gjenspeiler hva du har spist og ikke minst om du drikker tilstrekkelig væske for din kropp og dine nyrer. 

Begynn å drikke mer vann og du vil se at urinen blir lysere,på farge. 

Legen bestemmer hva en prøve skal undersøkes for dersom han ser behovet for å undersøke noe. 

Anonymkode: 79e05...060

• Liker 1
Skrevet

Hvis du har gul urin er dette fordi du får i deg for lite væske. Drikk mer vann! 

Har du urinveisinfeksjon uten symptomer, går dette bort hvis du drikker mye VANN: Så alt i alt,drikk mer vann :) 

Skrevet

Drikker jo utrolige mengder med vann, men det går ikke over... Blitt litt blankere, men ikke nok. Er vel ikke meningen man skal drikke over 2,5 liter vann per dag? Løper jo på do i et sett da 😄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...