Eføy Skrevet 22. mars 2005 #1 Skrevet 22. mars 2005 Om man ikke akkurat kan unngå gallesteinsmertene, så er det sikkert mat man burde holde seg unna osv. Har skjønt at fet og røkt mat ikke er bra, men bortsett fra det, så har jeg ikke peiling, og har heller ikke fått noen info om dette fra legen. Så er det noen av dere sjeleer her inne som kan gi meg litt tips? Sånt som pasta og poteter. Er det best å holde seg unna dette? Mener å huske at min lege nevnte noe om dette før vi fikk svar på om jeg hadde gallestein, så jeg vet ikke om det var pga gallestein jeg skulle holde meg unna det, eller om det var noe annet.. :oops:
Gjest LoisLane Skrevet 22. mars 2005 #2 Skrevet 22. mars 2005 Jeg levde bare på knekkebrød og vann, i angst for å få et til av de forferdelige anfallene. Men et noe bredere kosthold bør vel være mulig! Gallesteinsanfall utløses når fett i maten skal fordøyes. Vil derfor ikke tro at karbohydratrik mat er noen fare, men dette er ikke noe jeg vet. Hva med å ringe legen eller en dietiker?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå