Gå til innhold

Hjelp til å planlegge Norges ferie på vestlandet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har begynt å kikke på neste års sommerferie for meg, mannen og våre to barn på 1 og 3 år.

Ønsket er Norgesferie. Vi tenker å reise i slutten av mai, om det har noen betydning og vi kan bruke så mange uker vi ønsker på turen, men har sett for meg rundt 3 uker. Vi skal bruke god tid og kjøre på barnas premisser. 

Det er ca denne ruten jeg har sett for meg.

1. Oslo - Kristiansand 

2. Kristiansand - Stavanger 

3. Stavanger - Bergen

4. Bergen - Stryn

5. Stryn - Geirangerfjorden 

6. Geirangerfjorden - Lillehammer/Hunderfossen 

7. Lillehammer - Oslo

Noen som har tips til ruter å kjøre langs disse strekningene, som er verdt å få med seg? Noe som bør ses og oppleves? Ønsker å se mest mulig av landet vårt. Noen andre steder på veien vi bør tenke på å reise til? Tar i mot alt av tips som overnattinger, spisesteder, aktiviteter etc :) 

Anonymkode: ad7b4...e06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Voss burde dere absolutt stoppe i! Utrolig vakkert nede ved vangsvatnet, se på fallskjermhoppere som lander på grasssletta osv 

Anonymkode: b60a9...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 4 - 6 må du ha mer tid. Da er du i indrefileten på Vestlandet.       Nevner i fleng :

-  Sognefjorden, Nærøyfjorden, Aurlandsfjorden + evt. Flåmsbana t./r.

-  Perlen Jølster, Indre Nordfjord m/Briksdalsbreen + Loen skylift ( et must)

-  Flere alternativ til Geiranger, Gamle Strynefjellsvei, eller den legendariske ferjeturen fra Hellesylt.

- En dag i Geiranger, evt. til dalsnibba (væravhengig)

-  Fra Geiranger MÅ du bare få med deg "The Golden Route" via Trollstigen

- Hjem over Åndalsnes - Rauma - Dombås  - Gubrandsdalen - Lillehammer.

Anonymkode: 0f0cb...4fa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24. oktober 2018 den 3.46, AnonymBruker skrev:

Har begynt å kikke på neste års sommerferie for meg, mannen og våre to barn på 1 og 3 år.

Ønsket er Norgesferie. Vi tenker å reise i slutten av mai, om det har noen betydning og vi kan bruke så mange uker vi ønsker på turen, men har sett for meg rundt 3 uker. Vi skal bruke god tid og kjøre på barnas premisser. 

Det er ca denne ruten jeg har sett for meg.

1. Oslo - Kristiansand 

2. Kristiansand - Stavanger 

3. Stavanger - Bergen

4. Bergen - Stryn

5. Stryn - Geirangerfjorden 

6. Geirangerfjorden - Lillehammer/Hunderfossen 

7. Lillehammer - Oslo

Noen som har tips til ruter å kjøre langs disse strekningene, som er verdt å få med seg? Noe som bør ses og oppleves? Ønsker å se mest mulig av landet vårt. Noen andre steder på veien vi bør tenke på å reise til? Tar i mot alt av tips som overnattinger, spisesteder, aktiviteter etc :) 

Anonymkode: ad7b4...e06

Bergen: akvariet, ado arena, badeland på vestkanten, leos lekeland

Voss er superfint for barn

Anonymkode: 0e85f...90c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anbefaler dere å vurdere fjordline fra Stavanger til Bergen. Billig og greit i forhold til å kjøre.

Du får faktisk sett ganske mye flott natur også. På en fin sommerdag kan du være masse ute også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du er i Stryn vil jeg absolutt anbefale en tur på Hoven Loen. Det er en skylift som går opp til en restaurant på fjellet, med spektakulær utsikt. Anbefaler også å ta en natt på Alexandra Hotel i Loen, svært familievennlig hotell med store badebasseng. 

Anonymkode: 82363...b15

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mai og da i nærheten av blomstringstid bør dere legge turen innom Hardanger, nærmere bestemt bygdene langs Sørfjorden, hvor østsiden kan anbefales. Kjør Stavanger, Aksdal, Ølen, Etne, Åkrafjorden, Odda, Lofthus, Kinsarvik, en snarvisitt innom Eidfjord, så en kort retur sørover igjen, over Hardangerbrua og så Voss, og så videre mot Bergen. 

Anonymkode: 02022...e70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...