AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #1 Skrevet 24. oktober 2018 I det siste så har jeg sett flere hunder løs i nabolaget. Vi har en regel om båndtvang hele året. Men dette vet jo kun vi naboene. Men likevel ser jeg naboer med løse hunder, og andre som ikke hører til nabolaget, men som går forbi området. Jeg er redd hunder. Dette kan jo ikke hundeeiere noe for, men det hadde fungert bedre om de fulgte reglene. Men jeg har opplevd flere ganger i nabolaget at hundeeiere har hunden sin løs også kommer den mot meg og kommer ikke på innkalling. Jeg kan se for meg til slutt at det kan skape dumme situasjoner. Man bør jo ikke ha hunden løs om de ikke kommer på innkalling og holde seg til reglene. Vurderer å ta dette opp med styret, men jeg vil ikke virke grinete. Hva ville dere gjort? Anonymkode: a3039...346
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #2 Skrevet 24. oktober 2018 Du bør kanskje flytte til et sted med utvidet båndtvang hele året. Du kan jo ikke lage slike regler for ingen vet jo om det så ingen overholder de. Om en hund kommer mot deg, hva gjør du da? Roper du? Roper du etter eieren? Løper du? Kanskje i motsatt retning? Stirrer og ser du mot hunden? Alt jeg nevner over vil kun trekke hundrn til deg. Du gjør deg selv interessant. Og da nytter det kkke alltid med innkalling fordi hunden bare vil skjekke hva du holder på med, før den løper tilbake til eier. Anonymkode: 0887a...28e 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #3 Skrevet 24. oktober 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du bør kanskje flytte til et sted med utvidet båndtvang hele året. Du kan jo ikke lage slike regler for ingen vet jo om det så ingen overholder de. Om en hund kommer mot deg, hva gjør du da? Roper du? Roper du etter eieren? Løper du? Kanskje i motsatt retning? Stirrer og ser du mot hunden? Alt jeg nevner over vil kun trekke hundrn til deg. Du gjør deg selv interessant. Og da nytter det kkke alltid med innkalling fordi hunden bare vil skjekke hva du holder på med, før den løper tilbake til eier. Anonymkode: 0887a...28e Leste du hva jeg skrev? Jeg har ikke laget slike regler. Regelen i nabolaget er at det er båndtvang i nabolagets området hele året. Anonymkode: a3039...346 1
Tabris Skrevet 24. oktober 2018 #4 Skrevet 24. oktober 2018 Du kan jo starte med å prate med naboene. Si at du er redd hunder og spørre om de dermed kan rope inn og holde hundene sine borte fra deg når du kommer. Samtidig kan du også minne dem på at det er båndtvang året rundt i borettslaget. 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #5 Skrevet 24. oktober 2018 7 minutter siden, Tabris skrev: Du kan jo starte med å prate med naboene. Si at du er redd hunder og spørre om de dermed kan rope inn og holde hundene sine borte fra deg når du kommer. Samtidig kan du også minne dem på at det er båndtvang året rundt i borettslaget. Jeg har også gjort dette med et par, har vært hyggelig når jeg har pratet med de. Men likevel så ser jeg de støtt og stadig igjen med løs hund Anonymkode: a3039...346
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #6 Skrevet 24. oktober 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Leste du hva jeg skrev? Jeg har ikke laget slike regler. Regelen i nabolaget er at det er båndtvang i nabolagets området hele året. Anonymkode: a3039...346 Ok, beklager da misforstod jeg. Fikk inntrykk av at det var du og naboene so. laget reglene. Anonymkode: 0887a...28e
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #7 Skrevet 24. oktober 2018 Gå til psykolog og få behandling. Jeg er ferdig med å liksom skal ta hensyn til folks totalt irrasjonelle frykt for hunder. "Åhh for 30 år siden nippet en hund til meg osv". Jeg forsvarer ikke å ha hunder løst om ikke kontroll på de. Anonymkode: add0f...dc3 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #8 Skrevet 25. oktober 2018 Er bare i Norge at man er så hysteriske og hensynsfulle, blir helt kvalm av det. Hvordan klarer du deg på ferie, TS? Med gatehunder i resten av verden må du slite forferdelig? Det er bare en hund, få terapi mot det. Jeg synes synd på hunder som lever hele livet sitt i bånd. Den dagen det blir helårsbåndtvang i Norge så flytter jeg til Sverige. Anonymkode: e55fc...b61 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #9 Skrevet 25. oktober 2018 Jeg føler med deg ts. Det er desverre ekstremt tabu å si høyt at man er redd hunder og ønsker at eier har den i bånd. Noe man virkelg ikke kan si høyt uten å få høre det. Jeg hadde tatt det opp med styret som kan sende ut en påminnelse til alle hundeeiere om at dere har regler for båd tvang og at dette må følges. Og kanskej ha en konsekvens for dem som ikke følger reglene. Vi har ikke direkte båndtvang hos oss, men det er sendt ut et skriv til boligen om flere som melder i fra om løse hunder, unger som er redde for dem. Anonymkode: 5bc26...6e4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå