Gå til innhold

Spiral og sexlyst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde en så sterk opplevelse i går at jeg føler for å dele den. Kanskje kan den hjelpe noe flere?

Jeg har siden vi fikk barn slitt voldsomt med sexlysten. Får aldri lyst uten at mannen tar initiativ og kroppen responderer lite på fysisk kontakt. Dette har vært veldig sårt for begge to og mannen har i perioder lurt på om jeg er glad i ham.

Hadde på en måte resignert meg til at jeg sikkert hadde forandret meg etter at jeg fikk barn. Men så leste jeg en artikkel  om bivirkningene av hormonspiral, og så begynte jeg å lure og lese meg opp. Og konkluderte med at det kanskje ikke var så enkelt som at jeg hadde «tørket ut».

Tok den ut, det tok mindre enn helt halv døgn før mannen la seg inntil meg og jeg kjente det i hele kroppen. Begynte nesten å gråte over at kroppen min ikke var «død» likevel. Og for første gang på det jeg kan huske tenker jeg på å hoppe på min mann ved første anledning og gleder meg til legging er overstått i kveld 🙌

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi hørtes ut som min kropp! Skal snart ta p stav ut å ta i kobberspiral, håper det blir bedre da!!

Anonymkode: 58ed8...9b8

Skrevet

Oi, kanskje jeg burde gjøre det samme! Hatt hormonspiral i 2 år og kjent veldig lite seksuell lyst til tross for at jeg er 22... Føler meg aseksuell, haha.

Forresten, kjente du at du var nedstemt mens du hadde spiral, ts? Jeg har vært nedstemt de siste 2 årene og lurer på om det er en sammenheng med spiralen.

Skrevet
9 timer siden, sweg skrev:
Oi, kanskje jeg burde gjøre det samme! Hatt hormonspiral i 2 år og kjent veldig lite seksuell lyst til tross for at jeg er 22... Føler meg aseksuell, haha.

Forresten, kjente du at du var nedstemt mens du hadde spiral, ts? Jeg har vært nedstemt de siste 2 årene og lurer på om det er en sammenheng med spiralen.

Du skal ikke se helt bort fra at det kan ha en sammenheng. Jeg vet ikke om jeg kan si jeg har vært nedstemt (fikk barn for to år siden, så det har vært en virvelvind), men jeg har lest om andre som har hatt det som bivirkning.

Ville googlet litt og hørt med legen neste gang du skal dit:

https://www.dagbladet.no/nyheter/mener-prevensjon-oker-risikoen-for-depresjon/63944540

9 timer siden, AnonymBruker skrev:
Oi hørtes ut som min kropp! Skal snart ta p stav ut å ta i kobberspiral, håper det blir bedre da!!

Anonymkode: 58ed8...9b8

Håper det hjelper 💕

Skrevet

Opplevde presis akkurat det samme som deg, TS. Har aldri brukt hormonprevensjon siden jeg tok ut hormonspiralen for 13 år siden.

Anonymkode: a9d04...592

Skrevet

Jeg har også opplevd å føle meg aseksuell ved bruk av alle typer hormonprevansjon. Nå har jeg ikke brukt hormonprevansjon på flere år og er svært fornøyd med det. 

• Liker 1
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:
Opplevde presis akkurat det samme som deg, TS. Har aldri brukt hormonprevensjon siden jeg tok ut hormonspiralen for 13 år siden.

Anonymkode: a9d04...592

42 minutter siden, Nuttery skrev:
Jeg har også opplevd å føle meg aseksuell ved bruk av alle typer hormonprevansjon. Nå har jeg ikke brukt hormonprevansjon på flere år og er svært fornøyd med det. 

Jeg vet at jeg selv har et ansvar for å lese om bivirkninger og holde meg oppdatert, men dette er virkelig ikke noe det snakkes spesielt mye om. Og det er ganske ille! Tenk så mange par som sliter med dette... Menn som føler seg avvist og kvinner med dårlig lyst. Og ikke minst alle kvinnene i 20-årene som skal bli kjent med sin egen seksualitet og tror at de har lav libido eller føler seg aseksuell. Merker jeg blir litt oppgitt...

Da jeg satt inn spiralen var legen mest opptatt av reduksjon av mens og mensplager, og hun kalte det er kvinnehelsetiltak. Det har vært deilig å ikke ha mensen på to år, men det har gjort lite for min mentale og fysiske helse at jeg har hatt 0 sexlyst...

Skrevet

Har heller ikke kjent NOE sexlyst etter at jeg satt inn hormonspiral for et halvt år siden... ekstremt frustrerende:/// Vurderer å ta den ut for å sjekke om det hjelper!

Anonymkode: e6fda...f56

• 2 år senere...
Skrevet

Jeg fjernet spiralen på fredag. Lørdag onanerte jeg og kan ikke huske at jeg har blitt så våt før. Har hatt spiral i 8 år. Håper dette fortsetter..

Anonymkode: d9c5f...b35

• Liker 3
Skrevet

Jeg har samme erfaring. 5 år med spiral - og nærmest null sexlyst (og påfølgende manglende sex).

Anonymkode: 9e10e...ceb

Skrevet

Og jeg har hormonspiral og blir kåt og våt bare kjæresten nibler meg på halsen under øret. Så vi reagerer ulikt. 

Anonymkode: 5cd66...f9d

• Liker 1
Skrevet

Problemet er vel at kvinner reagerer ulikt på forskjellige prevensjon, noen tåler det ikke og noen tåler de greit men det blir lite forsket på prevensjon dessverre i Norge. 

Anonymkode: 632a2...cf1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...