Gå til innhold

Hva tjener en renholder og hvordan er arbeidstidene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Liker å jobbe selvstendig og slippe masse "mas". Tenker derfor renholderyrket kunne passet meg. Men hvordan er lønnen? Både for utdannete og ikke? Og er det forskjell i lønn fra å jobbe som renholder på kontor/helseinstitusjoner osv eller jobbe via byrå hjemme oss folk? Tjener man mer på å drive som renholder alene? Ser ofte mange annonser på finn. Alt måtte jo blitt gjort ordentlig ifht skatt osv. 

Og hvordan er arbeidstidene? Antar de som jobber på kontor/institusjoner gjerne må begynne før normal arbeidstid og etter normal arbeidstid? Mens om man vasker hjemme hos folk, så er vel det mest normale 8-16 mens folk er på jobb?

Anonymkode: 2e030...225

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tro meg jobber du som renholder på sykehus og hjem . Så er det mye mas . Veldig planlagte oppgaver og mye stress. Eller er det bedre å jobbe der. Mere trygg arbeidsplass med grei lønn og 5 ukes ferie . Firma  er ikke alltid å stole på. Noen er bra og noen er vanskelige å jobbe for.  Jobbe for mye for lite penger. Og om de følger insta ( norsk standard) osv. Start lønn er vel for 100% ca 21000 i mnd . Men flere å flere krever fagbrev . 

Anonymkode: 4ad48...e9b

Skrevet

I sykehus jobber du turnus og mest dagtid   noen jobber kveld  og natt . Som de som vasker operasjon og føden.  Sykehjem dag.  Firma kan være nårsomhelst for de går etter hva kunden krever.

Anonymkode: 4ad48...e9b

Skrevet
På 24.10.2018 den 11.02, AnonymBruker skrev:

Liker å jobbe selvstendig og slippe masse "mas". Tenker derfor renholderyrket kunne passet meg. Men hvordan er lønnen? Både for utdannete og ikke? Og er det forskjell i lønn fra å jobbe som renholder på kontor/helseinstitusjoner osv eller jobbe via byrå hjemme oss folk? Tjener man mer på å drive som renholder alene? Ser ofte mange annonser på finn. Alt måtte jo blitt gjort ordentlig ifht skatt osv. 

Og hvordan er arbeidstidene? Antar de som jobber på kontor/institusjoner gjerne må begynne før normal arbeidstid og etter normal arbeidstid? Mens om man vasker hjemme hos folk, så er vel det mest normale 8-16 mens folk er på jobb?

Anonymkode: 2e030...225

Det er veldig forskjellig ettersom kvar ein jobber . Det virker til å bli meir og meir vanleg at reinhaldare skal ha kjernetid som vanleg dagarbeidere. Dvs på kontor, skuler, barnehager så jobbes det innenfor tiden 06-17. Også jobbane er veldig forskjellig, ettersom korleis brukare oppfører seg. Av og til er det ein veldig ensom jobb, ingen helsar eller ser deg. Andre stader er du ein av husets folk og blir bedt med på sosiale ting ( fredagskaffe, julelunsj osv) 

Anbefaler eit fagbrev, da er jobben meir interesant. Og betre betalt. I eit firma kan du fort ligge under 180 kr timen og det er lite for eit fysisk krevande jobb. 

Anonymkode: 19561...c94

Skrevet

Jeg har veldig fleksibel arbeidstid, kun en dag i uka jeg  være på bestemte steder til bestemte tider. Ellers kan jeg stort sett jobbe når jeg vil på dagen, så lenge jobben blir gjort. Jobber i et lite firma, og har lønn som ligger godt over tariff. 

Det negative: svært få av mine kolleger snakker norsk. 

Anonymkode: f1cf8...2db

• 1 år senere...
Skrevet
På 25.10.2018 den 19.11, AnonymBruker skrev:

Jeg har veldig fleksibel arbeidstid, kun en dag i uka jeg  være på bestemte steder til bestemte tider. Ellers kan jeg stort sett jobbe når jeg vil på dagen, så lenge jobben blir gjort. Jobber i et lite firma, og har lønn som ligger godt over tariff. 

Det negative: svært få av mine kolleger snakker norsk. 

Anonymkode: f1cf8...2db

Hvor? 

Anonymkode: 8b437...bcc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...