Gå til innhold

Strikkepinnesystem


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå er jeg lei... Bestilte garn til en oppskrift OG pinner, fordi jeg trodde jeg ikke hadde den pinnestørrelsen... Men så dukket de opp :sprettoy: Så jeg har vel både dobbelt og trippelt opp av noen...

HVORDAN skal jeg organisere de hersens pinnene?!?! Det gjelder både strømpepinner og rundpinner. Har prøvd å ha i et mappesystem, men de funker jo ikke...

Anonymkode: 2c5d4...ae6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Finnes mange ulike måter å organisere strikke pinner på. Begynn med å lage deg et elektronisk notat på hva du har av strikkepinner så er mye gjort. Å ha dobbelt opp betyr at du kan strikke begge armene samtidig. Det er ikke dumt. 

Anonymkode: 4bdb6...2bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker plastmapper som har åpning i toppen, med klistremerke på front om hvilken størrelse pinnene har. På mappene med rundpinner i er det også skrevet på klistremerket hvilken lengde kabelen har. Funker for meg :)

Anonymkode: 8408c...ffc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd ulike vesker og systemer over årene, men problemet er at jeg er så dritdårlig til å sette ting på plass igjen 😛

Har endt med å droppe alt sånt, og har strømpepinner i noen pene glass, og med en hårstrikk rundt de i samme tykkelse. Det gir meg kjapt oversikt og finner med en gang det jeg trenger, når titter i hylla der. Har også økt sannsynligheten for at jeg faktisk setter tilbake pinnene...! ;) 

Rundpinner strever jeg litt mer med, siden det er vanskeligere å se de ulike lengdene jeg har av hver tykkelse. Men løsningen så langt, er å ha de i 2-3 plastkurver, sånn ca sortert på tykkelse. Da blir det ikke så mange å rote gjennom, og har blitt flinkere til å slenge de på plass også :)

Dette står i glasskapet i strikkehjørnet mitt :)

Anonymkode: fd084...ac3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en mappe med egne plasser til de pinnene jeg bruker mest. Ellers oppbevares de i plastlommer de kom i som jeg igjen har i en plastboks med lokk. Har fungert ypperlig hittil, det krever jo da at man faktisk putter pinnene tilbake i posene. 

Anonymkode: 4fbb5...fe5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har et rundpinneetui alla dette:

Bilderesultat for rundpinneetui

Pluss et sett utskiftbare rundpinner. Og en mappe som denne til de vanlige pinnene mine... :plystre:

image.jpeg.95f60d1fdf1b4bbdb9a3b18d882303b6.jpeg

 

Og så bruker jeg Ravelry til å holde oversikt over både garn og pinner i "biblioteket" mitt :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...