Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
14 timer siden, Zienna skrev:

Har ikke lest Listhaugs bok, men en del er blitt referert i media og jeg hørte debatten mellom de to på nyhetene i går. 

Jeg ble sjokkert over hvor selvgod og hatsk Listhaug var.  Det eneste tegnet på Listhaugs "kristendom" var smykket i halsen.  Så at Støre var opprørt, men han holdt seg i alle for god til å legge seg på Listhaugs nivå. 

Den dama er ikke god, for å si det sånn.....

Hun er ikke god fordi hun svarer på anklager basert på feilaktige opplysninger? Når noen påstår at du har sagt og ment noe du ikke har gjort? Jøss, du blir sikkert ikke god i denne situasjonen, du heller. Hun er mye mer kristen i mine øyne enn det Støre noensinne kommer til å bli. Hun er iallefall troverdig.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
10 timer siden, studerende skrev:

Støre er vel god for noen millioner selv (70-80 om jeg husker rett), så jeg tviler på at han er spesielt sjalu, men du får ha takk for å ha vist meg at det går an å kombinere en stråmann med en "no true Scotsman". Det har jeg faktisk ikke sett på en stund.

Tydeligvis, siden han vil stjele andres eiendom for å fordele det til andre. Slikt kan ikke kristne drive med ifølge Bibelen.

• Liker 1
Skrevet
På 24.10.2018 den 19.13, Drizzt skrev:

Han sier nok alt for å bli statsminister. Uten denne posten blir det ingen internasjonal jobb senere. At ting går til helvete med ham som statsminister er ikke så viktig, ser det ut som.

Ja for at de svake og handikappede får mindre og mindre støtte nå for tiden, betyr jo ingenting det heller.

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, Ron Paul skrev:

Tydeligvis, siden han vil stjele andres eiendom for å fordele det til andre. Slikt kan ikke kristne drive med ifølge Bibelen.

Ah, du tror ikke på den jesusen som kurerte de syke, lærte fattige å fiske, disket opp med gratis mat og sa at de rike må betale mer enn de fattige? Du tror på den andre Jesus?

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, studerende skrev:

Ah, du tror ikke på den jesusen som kurerte de syke, lærte fattige å fiske, disket opp med gratis mat og sa at de rike må betale mer enn de fattige? Du tror på den andre Jesus?

Jesus sa aldri at staten skulle tvinge en til å gi opp egen eiendom nei, tvert imot lærte han det som står i Bibelen om at man ikke skal begjære andres eiendom.

Skrevet
Akkurat nå, Ron Paul skrev:

Jesus sa aldri at staten skulle tvinge en til å gi opp egen eiendom nei, tvert imot lærte han det som står i Bibelen om at man ikke skal begjære andres eiendom.

Hva var det han sa om skatt igjen?

Skrevet
Akkurat nå, studerende skrev:

Hva var det han sa om skatt igjen?

Man skal betale skatten som loven krever, men han tok altså ikke til ordet for tyveri slik sosialistene støtter. De rike bør hjelpe de fattige helt frivillig.

Skrevet
1 minutt siden, Ron Paul skrev:

Man skal betale skatten som loven krever, men han tok altså ikke til ordet for tyveri slik sosialistene støtter. De rike bør hjelpe de fattige helt frivillig.

Denne jesusen din høres mer ut som en amerikansk republikaner enn den jeg lærte om på bibelskole, men jeg har som sagt blitt ateist etter hvert så her har du sikkert bedre kontroll.

• Liker 2
Skrevet
22 minutter siden, Rullestolbruker skrev:

Ja for at de svake og handikappede får mindre og mindre støtte nå for tiden, betyr jo ingenting det heller.

Ja, veldig spesielt at en mindretallsregjering kan utrette så mye på egen hånd.

Hvorfor mener du et blir bedre for de svake og handikappede med venstresidens liberal invnandringspolitikk? Det blir enormt med økning av utgiftene og drastiske kutt i velferden pluss at de som jobber kommer til å beskattes ihjel. På hvilken måte er det bra for noen? Se mot Sverige.

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, Drizzt skrev:

Ja, veldig spesielt at en mindretallsregjering kan utrette så mye på egen hånd.

Hvorfor mener du et blir bedre for de svake og handikappede med venstresidens liberal invnandringspolitikk? Det blir enormt med økning av utgiftene og drastiske kutt i velferden pluss at de som jobber kommer til å beskattes ihjel. På hvilken måte er det bra for noen? Se mot Sverige.

Har jeg sagt noe? Jeg sa at det er virker helt ok for mange her at de blå trykker de svake ned. " ja for at de svake og handikappede får mindre og mindre støtte nå for tiden, betyr jo ingenting det heller." Har jeg her sagt noe om noen er bedre? Nei?

Skrevet
6 minutter siden, studerende skrev:

Denne jesusen din høres mer ut som en amerikansk republikaner enn den jeg lærte om på bibelskole, men jeg har som sagt blitt ateist etter hvert så her har du sikkert bedre kontroll.

Jesus var nok mer opptatt av å hjelpe de svake enn republikanerne er, men i motsetning til sosialister var han heller ikke for å stjele andres eiendom, man skal hjelpe andre ut av egen fri vilje.

Skrevet
2 minutter siden, Rullestolbruker skrev:

Har jeg sagt noe? Jeg sa at det er virker helt ok for mange her at de blå trykker de svake ned. " ja for at de svake og handikappede får mindre og mindre støtte nå for tiden, betyr jo ingenting det heller." Har jeg her sagt noe om noen er bedre? Nei?

Jeg har skrevet det før, men skriver det igjen. En mindretallsregjering kan ikke gjøre noe som helst på egenhånd. Så skyld ikke på de blåblå, men eventuelt de som gir em flertall. Og for det andre - de økte utgiftene liberal masseinnvandring medfører må betales. Også av de svakeste.

• Liker 1
Skrevet (endret)
2 minutter siden, Drizzt skrev:

Jeg har skrevet det før, men skriver det igjen. En mindretallsregjering kan ikke gjøre noe som helst på egenhånd. Så skyld ikke på de blåblå, men eventuelt de som gir em flertall. Og for det andre - de økte utgiftene liberal masseinnvandring medfører må betales. Også av de svakeste.

De blåblå som du støtter er sammen om dette, ellers hadde de ikke hatt gjennomslag.

Endret av Rullestolbruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor noen vil lyve om det for å bli statsminister. Jeg stemmer på det partier jeg er mest enig med, men jeg skal innrømme at jeg hadde vært mer komfortabel med en statsminister som var ateist. Jeg føler at ateister generelt er flinkere når det kommer til prinsippet om likeverd. 

• Liker 2
Gjest HanenIFlokken
Skrevet

Som en god kristen så lyger man vel ikke?:klo: 😎

Skrevet
10 timer siden, Rullestolbruker skrev:

De blåblå som du støtter er sammen om dette, ellers hadde de ikke hatt gjennomslag.

De blåblå, dvs H og Frp pluss de grønne V i nyere tid, kan ikke vedta noe alene. Du vet at Norge har en mindretallsregjering som er avhengig av støtte utenfra?

• Liker 1
Skrevet
12 timer siden, Ron Paul skrev:

Han sa aldri at staten ikke skulle det heller. Generelt sett så sier det seg selv at du ikke finner noen kommentarer om økonomisk omfordeling i Bibelen, da problemstillingen ikke eksisterte på den tiden. Det var rett og slett ingen politiske eller andre bevegelser som ønsket en velferdsstat på den tiden Jesus levde. Det er dog et moment at den første menigheten hadde alle eiendeler i felleskap, slik at privat eiendom egentlig ikke eksisterte blant dem. 

Skrevet
7 timer siden, PeeWee skrev:

Han sa aldri at staten ikke skulle det heller. Generelt sett så sier det seg selv at du ikke finner noen kommentarer om økonomisk omfordeling i Bibelen, da problemstillingen ikke eksisterte på den tiden. Det var rett og slett ingen politiske eller andre bevegelser som ønsket en velferdsstat på den tiden Jesus levde. Det er dog et moment at den første menigheten hadde alle eiendeler i felleskap, slik at privat eiendom egentlig ikke eksisterte blant dem. 

Ikke direkte, men det står klart at man ikke skal begjære andres eiendom, da er en velferdsstat umulig da den er bygd på tyveri av andres eiendom.

Skrevet
On 10/26/2018 at 12:14 AM, Ron Paul said:

Man skal følge reglene i landet man bor i, det er klart. Men å kreve inn skatt kun fordi man er misunnelig slik Støre står for er altså imot hva Bibelen sier.

Skatt er i prinsippet en ordning som sørger for at goder blir delt og at de som har minst kan overleve. Nestekjærlighet mao.

Skrevet
6 minutter siden, Tuxy skrev:

Skatt er i prinsippet en ordning som sørger for at goder blir delt og at de som har minst kan overleve. Nestekjærlighet mao.

Delt gjennom tyveri av eiendom, i strid med hva som står i Bibelen. Ekte nestekjærlighet handler om å gi av egen fri vilje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...