Gå til innhold

Dere som jogger i regnet-hvilke treningklær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har det tips til gode treningklær for regn?

Jeg trenger sårt tips til klær fra topp til tå, som egner seg til å holde meg passe varm og passe tørr.

Anonymkode: 1b1b8...2c1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne høsten på Vestlandet har jeg innfunnet meg med at løpeturer ute betyr at jeg blir gjennomvåt uansett. Da gjelder det å ikke ha på seg for mye tøy som tynger deg ned. Jeg bruker denne superlette jakken; https://www.gsport.no/produkt/253551/haglofs-l-i-m-shield-comp-loepejakke-dame#003120?cid=_adwordspla_cpc, vanlig treningstights og vanntette sokker i skoene. 

"Passe varm og tørr" har rett og slett ikke vært oppnåelig i Bergen hvor det har regnet hver eneste dag i  nesten tre måneder. Jeg løper ute uansett, og tar meg bare en varm dusj når jeg kommer hjem. Ikke farlig å bli våt, har ikke blitt syk av det.

Anonymkode: 0d8d3...430

• Liker 1
Skrevet

Da jeg drev med jogging hendte det noen ganger at det regnet. Jeg hadde en vanlig treningsdress i lycra, den ble våt, men siden man produserer mye varme når man jogger og får lite lufting sammenlignet med sykling, holdt jeg varmen.

Desto tjukkere klær du har på deg desto tyngre blir de når de blir våte. Du bør ukke være så nøye på det, hovedpoenget må være at du ikke blir kald, så får det heller bli litt tyngre å løpe. 

Det eneste jeg vil anbefale deg å legge litt penger i er hansker. Kjøp et par sykkelhansker på en sykkelbutikk, de er laget for å holde hendene varme selv om de blir våte.

Skrevet

Jogger i de samme klærne som ellers, men er det kjølig har jeg tynn ull innerst. Lue og hansker er lurt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...