AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2018 #1 Skrevet 23. oktober 2018 Grepet er min store begrensning på mange øvelser. Noen her som trener spesifikt grep og kan gi erfaringsbaserte tips om effektive øvelser? Anonymkode: 0c903...259
Kicki_90 Skrevet 24. oktober 2018 #2 Skrevet 24. oktober 2018 Klemme som du kan bruke overalt, finnes med forskjellig motstand. Henging i stang/ringer, både en og to hender samt grepsbytte underveis. Markløft/roing med "fatbar" og moderat vekt. Kettlebelløvelser som bottom-up skulderpress, suitcase carry, farmers carry og overhead carry (gjerne bottom-up). Jeg har brukt alle disse øvelsene og har gått fra å henge 10 sek med samlede hender til 10 sek pr hånd og samlet opp mot 1 minutt. Det meste sitter i selve grepet. 😊
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #3 Skrevet 24. oktober 2018 Grip to vektplater i en hånd, feks 2x5kg og gå litt rundt. Anonymkode: 11bb5...a4d
Gjest Khloe Skrevet 24. oktober 2018 #4 Skrevet 24. oktober 2018 Farmers Walk er helt topp! Litt som nevnt over her; ta to TUNGE manualer eller kettlebells. De skal være veldig tunge, men ikke så tunge at de glipper ut av hendene. Så går du frem og tilbake over en strekning med disse til du ikke klarer mer. Husk å stramme kjernemuskulaturen så du ikke faller fremover med overkroppen.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2018 #5 Skrevet 27. oktober 2018 På 24.10.2018 den 6.44, Kicki_90 skrev: Klemme som du kan bruke overalt, finnes med forskjellig motstand. Henging i stang/ringer, både en og to hender samt grepsbytte underveis. Markløft/roing med "fatbar" og moderat vekt. Kettlebelløvelser som bottom-up skulderpress, suitcase carry, farmers carry og overhead carry (gjerne bottom-up). Jeg har brukt alle disse øvelsene og har gått fra å henge 10 sek med samlede hender til 10 sek pr hånd og samlet opp mot 1 minutt. Det meste sitter i selve grepet. 😊 Takk for tips (dere andre også)! Dro rett og kjøpte klemme og progresjonen der på bare tre dager er helt sinnsyk. Klarte to trykk med høyre og ett med venstre første gang, nå hadde jeg tre sett med åtte trykk på hver hånd. Vet at det er mye tilvenning, men gir en god følelse likevel. Morsomt å henge i stang også, får følelsen av å være med i mesternes mester 😂 Hang 25 sekunder med begge hender, hadde ikke sjans med én og én hånd. Blir spennende å se neste test 😊 Anonymkode: 0c903...259 1
Kicki_90 Skrevet 27. oktober 2018 #6 Skrevet 27. oktober 2018 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for tips (dere andre også)! Dro rett og kjøpte klemme og progresjonen der på bare tre dager er helt sinnsyk. Klarte to trykk med høyre og ett med venstre første gang, nå hadde jeg tre sett med åtte trykk på hver hånd. Vet at det er mye tilvenning, men gir en god følelse likevel. Morsomt å henge i stang også, får følelsen av å være med i mesternes mester 😂 Hang 25 sekunder med begge hender, hadde ikke sjans med én og én hånd. Blir spennende å se neste test 😊 Anonymkode: 0c903...259 Hvis du klarer å bytte grep mens du henger så gjør du det litt mer utfordrende. Start med overhånd, bytt en og en hånd til underhåndsgrep etter 10 sek f.eks. Det er også morsomt å henge med forskjellig grep på henda. 👍
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå