Arkana Skrevet 27. mars 2005 #41 Skrevet 27. mars 2005 Er litt tricky det der. Dersom du kjøper forlovelsesring som ser ut som en vanlig giftering, og går med den på høyre ringfinger... Da tror jo folk du er gift, da? :klø: Eller er jeg bare dum nå? Vi skal ha forlovelsesringene som gifteringer. De er begge enkle i gult gull, men min med en diamant i (spennring). Jeg blir alltid spurt om jeg er gift, men det er da ikke noe problem å si "Nei, men jeg er forlovet". Har aldri tenkt over det som et problem.
Gjest Bellatrix Skrevet 27. mars 2005 #42 Skrevet 27. mars 2005 Var ikke noe problem for oss heller, å bruke samme ring som forlovelsesring og giftering.
Gjest Xavia Skrevet 27. mars 2005 #43 Skrevet 27. mars 2005 Dere som ikke fikk ring da han fridde, sier at dere var glad for å få velge ringer sammen. Jeg tenker; kunne han ha klart å velge ut en ring som ville være totalt feil for dere? Ville han ikke kjenne deg såpass godt at han ville ane om du var mest interessert i ring med eller uten krimskrams/gult eller hvitt gull?
Gjest Bellatrix Skrevet 27. mars 2005 #44 Skrevet 27. mars 2005 Han er helt håpløs på gaver, selv jeg hinter mye. Han hadde vel klart å funnet ringern om jeg fortalte akkurat hvordan jeg ville ha den og hvor han fikk kjøpt den. Tror det var like greit at vi kjøpte sammen.
Gjest Xavia Skrevet 27. mars 2005 #45 Skrevet 27. mars 2005 Han er helt håpløs på gaver' date=' selv jeg hinter mye. Han hadde vel klart å funnet ringern om jeg fortalte akkurat hvordan jeg ville ha den og hvor han fikk kjøpt den. Tror det var like greit at vi kjøpte sammen.[/quote'] He, he, ja da så! Jeg må ha vært heldig med min på den fronten jeg da... :klø: Fikk en nyyyydelig diamantring av ham, den passet meg perfekt! Helt min stil!
Gjest Bellatrix Skrevet 27. mars 2005 #46 Skrevet 27. mars 2005 Så bra. For deg og dere. Tror ikke det finnes fasitsvar på hvordan et frieri skal være. Det er jo mange som ikke gjør noe ut av det, bare spør. Andre igjen bare blir enige. Ser ikke på det ene som mindre romantisk enn det andre.
Gjest Xavia Skrevet 27. mars 2005 #47 Skrevet 27. mars 2005 Så bra. For deg og dere. Tror ikke det finnes fasitsvar på hvordan et frieri skal være. Kremt, vi er ikke forlova!
Gjest Xavia Skrevet 27. mars 2005 #49 Skrevet 27. mars 2005 Ser ikke på det ene som mindre romantisk enn det andre. Der er vi forskjellige, for jeg synes ikke alt høres like romantisk og flott ut.
Gjest Bellatrix Skrevet 27. mars 2005 #50 Skrevet 27. mars 2005 Kanskje ikke absolutt alt som er romantisk, men å vite at kjæresten vil tilbringe resten av livet med deg, kan da ikke være annet enn romantisk? Eller?
Arkana Skrevet 27. mars 2005 #51 Skrevet 27. mars 2005 Dere som ikke fikk ring da han fridde, sier at dere var glad for å få velge ringer sammen. Jeg tenker; kunne han ha klart å velge ut en ring som ville være totalt feil for dere? Ville han ikke kjenne deg såpass godt at han ville ane om du var mest interessert i ring med eller uten krimskrams/gult eller hvitt gull? Det ville han helt sikkert. De ringene han har kjøpt til meg ellers har alltid vært aldeles nydelige. Men akkurat dette ville jeg velge selv, og det visste han. Og som Fighter påpeker, det at han ønsker å tilbringe hele livet med meg er tusen ganger mer romantisk enn en ring.
Gjest Xavia Skrevet 27. mars 2005 #52 Skrevet 27. mars 2005 men å vite at kjæresten vil tilbringe resten av livet med deg' date=' kan da ikke være annet enn romantisk? Eller?[/quote'] Jo, men nå har vel ikke jeg påstått at det ikke er romantisk at kjæresten vil tilbringe hele livet med meg? Eller?
Gjest Bellatrix Skrevet 27. mars 2005 #53 Skrevet 27. mars 2005 Neida, men vi diskuterte frieri og du skrev at ikke alt er romantisk. Jeg mener at et frieri eller en enighet om å gifte seg i seg selv er romantisk.
Gjest Melk Skrevet 27. mars 2005 #54 Skrevet 27. mars 2005 Dere som ikke fikk ring da han fridde, sier at dere var glad for å få velge ringer sammen. Jeg tenker; kunne han ha klart å velge ut en ring som ville være totalt feil for dere? Ville han ikke kjenne deg såpass godt at han ville ane om du var mest interessert i ring med eller uten krimskrams/gult eller hvitt gull? Han visste jeg ville ha en enkel gullring. men som vi oppdaget sammen finnes det mange ulike typer som kjentes svært ulike på fingeren (selv om de så omtrent like ut). Noe jeg skal ha på meg i ca 60 år til, bør kjennes behagelig ut for min del. Ringstørrelse har han heller liten greie på. Også ønsket jeg som sagt å betale halve (for da gir jeg liksom han en ring, og han en til meg). Derfor ønsket jeg å plukke den ut selv (dvs sammen med ham i og med at vi skulle ha like, og begge måtte jo like ringene). Hvilket han visste. Og jammenmeg var det koselig å sitte sammen hos gullsmed å prøve ut ulike typer ringer!!
fant Skrevet 27. mars 2005 #55 Skrevet 27. mars 2005 Og jammenmeg var det koselig å sitte sammen hos gullsmed å prøve ut ulike typer ringer!! :enig_animasjon:
Gjest gjesta Skrevet 27. mars 2005 #56 Skrevet 27. mars 2005 :enig_animasjon: Det høres.. ut. Men om det kommer rett før bryllupet, eller nå snart er det samme. Får en ring på fingeren en dag..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå