Gå til innhold

Frieri, ikke ring..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kanskje sånn min kjære tenker, og det er helt ok. :)

Men hvis du vil ha forlovelsesringer der det da bare å foreslå det for din kjære, så kan dere sammen gå og plukke dem ut.

Etter hva jeg hører rundt om er det helt vanlig å kjøpe forlovelsesringer sammen etter frieriet.

Videoannonse
Annonse
Gjest gjesta
Skrevet
Vi kjøpte ringer sammen før frieriet vi. Liker å ha vår egen vri på ting. ;)

Men kan ikke dere gå sammen og kjøpe ringer da? Og det kan jo også kanskje bli deres første felles utgift...? :ler:

Jo, vi kan det. Men han har ikke nevnt noe. Vet han har dårlig råd denne mnd. Hvis han nevner det, er jeg selfølgelig med på det :wink: Hvis ikke er det ikke viktig. Hvem vet, kanskje han overrasker meg en dag. For da han fridde var det ikke planlagt liksom, han bare hadde så lyst & spurte spontant. Men vi har snakket om det noenganger ifjor, at begge vil en dag.

Gjest gjesta
Skrevet
Spør han om når dere skal kjøpe ringer' date=' da vel![/quote']

Jo, men det er ikke egentlig så viktig. Han spurte spontant en dag, det var ikke planlagt i forkant. Kan godt vente til bryllupet. Men ser for meg at han er typen å overraske meg med ring en dag.. :)

Gjest gjesta
Skrevet

Men hvis du vil ha forlovelsesringer der det da bare å foreslå det for din kjære, så kan dere sammen gå og plukke dem ut.

Etter hva jeg hører rundt om er det helt vanlig å kjøpe forlovelsesringer sammen etter frieriet.

Det hadde jo vært litt koselig, å hatt ringer, som symbol på at vi skal gifte oss... :wink: Kanskje jeg spør en dag. Vet ikke om han VET at det er vanlig å kjøpe ringer etterpå, men han har ikke nevnt noe. Så jeg tror han enten overrasker meg en dag med ring, eller rett og slett ikke har peil på sånt.. :ler:

Men det romantiske var at han fridde, at han vil være med meg resten av livet. Ringene er ikke sååå viktige..

Vi får se hva som skjer :wink:

Skrevet

Vi har ikke ringer og skal ikke sette på oss ringer før den dagen vi gifter oss. (Men de er kjøpt inn). Har hatt på meg ringen noen ganger bare for å få følelesen og se på hvor utrolig fiiiin den er. :) Så legger jeg den fint på plass i etuiet sitt igjen og så sitter jeg og bare smiler og tenker på den store dagen.................... får sommerfugler i magen

Gjest Gjesta
Skrevet
Jeg ble fridd til med diamantring i hvitt gull.

Skjønner at du lurer litt... jeg hadde nok også syns det var litt rart å bli fridd til uten ring -det hører da med!

*skulle si akkurat det samme* :ler:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har også nettopp blitt fridd til, uten ring. Fordi kjæresten min var langt b orte da han fridde. :ler: Men han har kjøpt en ring som jeg får når jeg kommer hjem, men vi vil gjerne at han har ring også. Derfor kjøper vi ringer sammen når han har kommet hjem, tenker jeg.

Skrevet

Samboeren min kjenner meg så godt at han vet jeg ville velge ring selv (jeg skal tross alt ha den på resten av livet), så han fridde heldigvis uten ring (men med en nydelig langstilket rose). Så kjøpte vi ring sammen etterpå. Akkurat sånn jeg ville ha det.

Gjest gjesta
Skrevet

*skulle si akkurat det samme* :ler:

Tja.. Er ikke så viktig egentlig. Det romantiske i seg selv er at han vil være med meg for resten av livet. :wink:

Er vanlig også hørte jeg nettopp, at noen venter med ring til bryllupet.

Gjest Xavia
Skrevet

Hmmm.... :klø:

Jeg har aldri hørt noen bli fridd til uten ring...

Det høres litt lite gjennomtenkt ut, spør du meg.

(O'hiv og hoi, nå får jeg vel pepper for at jeg mener det... :wink: )

Gjest gjest1
Skrevet

:Nikke: :fy:

Gjest gjesta
Skrevet

ehhh.. det var ikke planlagt. han våkna og følte alt var perfekt og spurte spontant. :wink: Det syns jeg var kjemperomantisk.

Gjest Bellatrix
Skrevet

Mannen min hadde i hvert fall planlagt frieriet på forhånd. Selv om han visste hva svaret ville bli var han veldig nervøs på forhånd. Han hadde kjøpt inn ingredienser til kakebaking, sånn at vi kunne feire og fridde mens kaka sto i ovnen. Ringene kom på etterpå, og jeg synes det hele var romantisk. Bare det at han ville leve resten av livet sammen med meg var jo så stort at det spilte liten rolle om han hadde ring med en gang. Dessuten synes jeg det var koselig å finne sammen.

Gjest Dark Angel ikke innlogget
Skrevet

Mannen min hadde i hvert fall planlagt frieriet på forhånd. Selv om han visste hva svaret ville bli var han veldig nervøs på forhånd. Han hadde kjøpt inn ingredienser til kakebaking, sånn at vi kunne feire og fridde mens kaka sto i ovnen. Ringene kom på etterpå, og jeg synes det hele var romantisk. Bare det at han ville leve resten av livet sammen med meg var jo så stort at det spilte liten rolle om han hadde ring med en gang. Dessuten synes jeg det var koselig å finne sammen.

Ja, det er DET som er stort :wink:

Det var ikke planlagt & vet han har liite penger denne mnd, så ., hvem vet, kanskje jeg får ring senere. Men som sagt, ikke viktig for meg :)

Gjest Bellatrix
Skrevet

Jeg hadde spurt han om når dere skulle se på ringer og når han vil ta de på.

Gjest Dark Angel ikke innl
Skrevet
Jeg hadde spurt han om når dere skulle se på ringer og når han vil ta de på.

Ja, tenkte spør en dag hvis han ikke nevner det. :)

Skrevet

Min kjære fridde med ringer. Det var utrolig romantisk, men jeg tror ikke at det ville ha vært mindre romantisk om han ikke hadde kjøpt ringene på forhånd.

Skrevet

Vi kjøpte ringer sammen selv. Jeg har alltid vært klar på at jeg ville spleise på ringer, ikke få av ham. Og når vi prøvde ulike typer ringer, så er jeg kjempeglad for det, for de ulike typene kjentes jammen meg annerledes på.

Lite gjennomtenkt? Tja, etter 8 år sammen før frieriet, så er jeg ikke så sikker på det gitt....

Skrevet

Min samboer fridde til meg med ferdig graverte ringer til oss begge. Han hadde undersøkt på forhånd hvilke ringer jeg likte også. Så dette hadde han planlagt selv.

Skrevet

Jeg ble fridd til med ring - han hadde tatt med to av vennene våre, en han og en hun :wink: for å hjelpe til med valget, og traff rett i blinken.

Så tok det meg en halv evighet - rettere sagt et halvt år :oops: før jeg fant ring til ham.

Jeg har en nett liten gullring med 'vevde' strenger foran og bittesmå diamanter som bare gir litt ekstra 'glitter', mens han fikk sølvring i keltisk/norrøn stil - begge to måtte ha noe som matchet 'vår' stil, noe vi kan gå med i et par år uten å bli lei, osv.

Vi kjøper enkle gifteringer (jeg gullbånd, han i hvitt gull) til bryllupet.

Et vennepar av oss forlovet seg spontant, og kjøpte ringer sammen flere måneder etterpå. Da kjøpte de den typen enkle gullbånd som vi skal ha som giftering, bare at de vil legge til noen stener på hennes ring da.

Er litt tricky det der. Dersom du kjøper forlovelsesring som ser ut som en vanlig giftering, og går med den på høyre ringfinger... Da tror jo folk du er gift, da?

:klø:

Eller er jeg bare dum nå?

Uansett: Sikkert greit om du fisker litt der, DarkAngel - snakke litt om hva slags giftering han vil ha, om han vil ha samme som forlovelsesringen, om han vil ha forlovelsesring - ikke alle menn som vil det - og så kan du jo si noe om hvorvidt du vil ha samme ring eller ikke... :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...