AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2018 #1 Skrevet 23. oktober 2018 Ok. Hele livet, fra barnehagen til studietiden, har vært en forberedelse til dette. Å jobbe sammen med de man ikke liker, samarbeide med alle typer mennesker. Vi forventer at barneskolebarn gjør det, men her sitter jeg og gruer meg til jobb fordi jeg må samarbeide med dette mennesket. Hvordan takler man det å måtte samarbeide med noen man er helt på kollisjonskurs med? Jeg regner med at flere her har erfaring med dette. - Vi er totalt ulike personligheter. Full skjærings. - Vi har totalt ulik faglig bakgrunn og er sjelden faglig enige. Noe som kan være positivt, men som ikke er det når vi i tillegg har en dårlig klaff. - Vi må jobbe tett sammen. - Jeg mener hun har unødvendig spisse albuer og bør roe seg femti hakk ned med å fremheve seg selv og egenskapene sine på arbeidsplassen på bekostning av andre. Hun ville kanskje kalt det ambisjon, og ment det er jeg som er pinglete. Det forsurer virkelig arbeidshverdagen min, at vi må jobbe sammen. Visst har jeg jobbet med andre uten at vi nødvendigvis klaffer så bra personlig, men jeg har aldri opplevd samarbeidsproblemer før. Ønsker ikke en diskusjon om hvorvidt det er henne eller meg som er problemet, for antageligvis er det begge. Hvilke strategier har dere for å takle sånt? Anonymkode: 9923c...b69 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2018 #2 Skrevet 23. oktober 2018 Høres slitsomt ut. Samarbeider vedkommende bedre med andre? Og har hun innsikt i problemene du beskriver? Du må enten bite tenna sammen eller drøfte saken med nærmeste leder. Anonymkode: 4f89b...ab2 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2018 #3 Skrevet 23. oktober 2018 Du forteller henne i klare ordelag om hvordan du jobber, og at hun får forholde seg til det. Ferdig. Noen ganger må man bare være kontant mot folk og ta en potensiell konflikt. Prøver hun seg, så angriper du. Hver gang, hele tiden slik at hun ikke slipper ennå. Om nødvendig med trakassering. Anonymkode: 55ec8...f75 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #4 Skrevet 24. oktober 2018 Jeg slutta- ikke vits å ta opp kampen og det «satte seg i ryggraden min», klarte ikke heve meg over selvom jeg prøvde! Anonymkode: c3cde...1c5
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #5 Skrevet 24. oktober 2018 For min egen del gikk det så langt at jeg måtte si fra til sjefen at jeg og min kollega står så langt fra hverandre at jeg gruer meg til å gå på jobb. Heldigvis ser sjefen på meg som såpass verdifull at han lyttet til meg. Han flytta oss til motsatt ender av kontoret og ga meg nye oppgaver. Var i akkurat samme situasjon som deg, at jeg har jobbet med flere personer jeg absolutt ikke liker men hvor selve samarbeidet har gått bra. Men når det kræsjer såpass som det gjør med deg bør du enten ta en prat med personen det gjelder eller lederen din. Det blir jo ikke automatisk bedre, og er umulig å ignorere. Anonymkode: d906d...d45
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #6 Skrevet 24. oktober 2018 Har vært i samme situasjon og jeg sluttet. Hun vant og jeg tapte, dessverre. Håper det går bedre med deg Anonymkode: 3ebfd...ef5
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #7 Skrevet 25. oktober 2018 Gjør det du føler er mest hensiktsmessig. Anonymkode: 09e1d...d81
Gjest Dævendøtte Skrevet 25. oktober 2018 #8 Skrevet 25. oktober 2018 På 23.10.2018 den 22.24, AnonymBruker skrev: Du forteller henne i klare ordelag om hvordan du jobber, og at hun får forholde seg til det. Ferdig. Og hvis det faktisk ikke er henne som er problemet, men TS? Ville heller tatt en prat jeg, om hvordan du føler det er, og kanskje kommet fram til en middelvei som funker for begge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå