Gå til innhold

venninne lyver om at hun er jordmor??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har ei i venninnegjengen som sier hun er utdannet jordmor. Hun virker å ha veldig mye peiling på helse og gir alltid gode råd om noen av gjengen er gravid og lurer på noe. Leste en tråd på forumet her om dagen... Og det var en link til hvor mang kunne søke opp folk i helsepersonellregisteret https://register.helsedirektoratet.no/hpr. Bare for og teste det ut tastet jeg inn venninna mi sitt navn og bursdag men det kom ikke treff?? nå lurer jeg på om hun kanskje lyver om at hun er jordmor??

Anonymkode: d07b1...35a

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring firmaet hun sier hun jobber for å hør om time da 

Anonymkode: 4fb68...f47

Skrevet

Har du ikke kjent henne så lenge? Vet du hvor hun sier hun jobber? 

Anonymkode: 8e43e...adc

Skrevet

Noen er fritatt fra registeret. Jeg vet om flere:

Anonymkode: aac5c...666

• Liker 7
Skrevet

Den stemmer ikke på meg. Fikk ikke opp. Jeg er sykepleier.

Anonymkode: 7b625...c06

• Liker 8
Skrevet

Måtte sjekke meg selv, og jeg kom opp tredje gangen jeg søkte, fordi de skulle ha fødselsdato skrevet på en spesiell måte. Sikker på at du har tastet rett? (jeg har autorisasjon altså)

Anonymkode: d1278...39f

• Liker 3
Skrevet

Nå har jeg slått opp flere venner, kolleger og familiemedlemmer i registeret, alle er registrert. Så dere som mener dere ikke står der, på tide å sjekke at alt er ok. Og du oppe et sted, hvorfor mener du man skal være fritatt? Du må nemlig oppgi HPR nr ifm ansettelse som helsepersonell, det er ikke noe du kan velge å ha. Det er nettopp for at arbeidsgiver skal gå inn på siden ts linker til og sjekke at du faktisk er utdannet og autorisert det du sier du er. Sjekket for øvrig en jeg kjenner som har mistet autorisasjonen, hun kom opp med HPR nr og teksten "ingen autorisasjon". 

• Liker 8
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg slått opp flere venner, kolleger og familiemedlemmer i registeret, alle er registrert. Så dere som mener dere ikke står der, på tide å sjekke at alt er ok. Og du oppe et sted, hvorfor mener du man skal være fritatt? Du må nemlig oppgi HPR nr ifm ansettelse som helsepersonell, det er ikke noe du kan velge å ha. Det er nettopp for at arbeidsgiver skal gå inn på siden ts linker til og sjekke at du faktisk er utdannet og autorisert det du sier du er. Sjekket for øvrig en jeg kjenner som har mistet autorisasjonen, hun kom opp med HPR nr og teksten "ingen autorisasjon". 

Arbeidsgiver kan ringe dette registeret å få det sjekket uten problem :) 
De som er fritatt for å stå der er f.eks personer som lever på kode 5 og 6 (hemmelig adresse og skjult identitet). 

Anonymkode: f91b2...f26

• Liker 8
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ring firmaet hun sier hun jobber for å hør om time da 

Anonymkode: 4fb68...f47

Hun jobber på offentlig sykehus. føler det ville være et svik å ringe drøyt nok at jeg startet denne tråden

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen er fritatt fra registeret. Jeg vet om flere:

Anonymkode: aac5c...666

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den stemmer ikke på meg. Fikk ikke opp. Jeg er sykepleier.

Anonymkode: 7b625...c06

dette var betryggende

• Liker 4
Skrevet

Fikk ikke opp meg selv heller. Men venninnen min fikk søkt meg opp, spurte henne om hun også kunne teste!

• Liker 1
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg har ei i venninnegjengen som sier hun er utdannet jordmor. Hun virker å ha veldig mye peiling på helse og gir alltid gode råd om noen av gjengen er gravid og lurer på noe. Leste en tråd på forumet her om dagen... Og det var en link til hvor mang kunne søke opp folk i helsepersonellregisteret https://register.helsedirektoratet.no/hpr. Bare for og teste det ut tastet jeg inn venninna mi sitt navn og bursdag men det kom ikke treff?? nå lurer jeg på om hun kanskje lyver om at hun er jordmor??

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hun jobber på offentlig sykehus. føler det ville være et svik å ringe drøyt nok at jeg startet denne tråden

dette var betryggende

Alle med autorisasjon er registrert der.. du som er sykepleier er du sikker på du har skrevt inn fødselsdato riktig? Stemmer at man kan reservere seg men det er strengt å få gjort det.

Anonymkode: ab8dd...ffa

• Liker 2
Skrevet

Kanskje hun er vaskehjelp og henger med jordmødrene i pausen? 

Uansett, så lenge hun gir gode råd så er det vel ikke nøye sånn i forhold til venninegjengen. Hadde hun hatt noen av dere inne til behandling og ikke sett ut som hun tilhørte der så hadde jeg bekymret meg. 🤣

Anonymkode: 5295d...7c1

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle med autorisasjon er registrert der.. du som er sykepleier er du sikker på du har skrevt inn fødselsdato riktig? Stemmer at man kan reservere seg men det er strengt å få gjort det.

Anonymkode: ab8dd...ffa

hvorfor tror du jeg er sykepleier?

Skrevet

Jeg kommer opp på første forsøk når jeg søker :)

Anonymkode: 771ee...028

Skrevet

Kanskje hun er vaskehjelp og henger med jordmødrene i pausen? 

Uansett, så lenge hun gir gode råd så er det vel ikke nøye sånn i forhold til venninegjengen. Hadde hun hatt noen av dere inne til behandling og ikke sett ut som hun tilhørte der så hadde jeg bekymret meg. 🤣

sånn i forholdt til venninnegjengen så er vi egentlig ganske nære venninner blitt.så jeg føler det ville vært et stort svik at hun lyver om hva hun jobber med. 

• Liker 1
Skrevet

sånn i forholdt til venninnegjengen så er vi egentlig ganske nære venninner blitt.så jeg føler det ville vært et stort svik at hun lyver om hva hun jobber med. 

Jeg lurer jo på hvor nære dere er når du tviler på utdanningen og jobben hennes da.. 

Spør henne davel, si du søkte opp for gøy. Siden dere er så nære. 

• Liker 11
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer jo på hvor nære dere er når du tviler på utdanningen og jobben hennes da.. 

Spør henne davel, si du søkte opp for gøy. Siden dere er så nære. 

ville ikke du tvilt om du søkte opp og det ikke kom opp autorisasjon? jeg er redd hun vil føle det som beskyldninger om jeg spør og det er det jo. Vet ikke hva jeg skal tro...

• Liker 1
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje hun lyver på alderen :)

Skrevet
1 minutt siden, prt90 skrev:

Kanskje hun lyver på alderen :)

ja eller har byttet navn

Anonymkode: d495f...0c3

Skrevet

Ho er nokk jordmor, men du får ikkje ho opp på grunn av feil informasjon. Enten feil fødselsdato, feil namn, mangel på teikn i namnn, feil i søketjeneste, namnebyte eller reservasjon.

Anonymkode: 6ba72...d03

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...