AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2018 #1 Skrevet 23. oktober 2018 Jeg har hatt P-stav i rundt 2 år nå. Flere sier man mister mensen, men for min del har den bare blitt en lengre varighet. Så fort jeg får mensen kan jeg ha det i én til to uker. Men etter avsluttet periode og det har gått to til tre dager igjen så kommer det en ny runde og plutselig varer det i noen uker. Utrolig frustrerende og plagsomt for hverdagen. Trodde det var slik de første månede med p-stav, men dette har vart langt lengre enn forventet. Vet noen årsaken? Kan jeg bytte type p-stav evt? Kan ikke gå over til p-piller da jeg er elendig på å ta dem til riktig tid. Vil helst slippe p-ring o.l. Takk på forhånd for svar!😊 Anonymkode: 74264...b5c
Chizue Skrevet 23. oktober 2018 #2 Skrevet 23. oktober 2018 Vel, du har jo spiral da.. Jeg har ikke hatt mensen på 1 år nå (pstav) Det er jo forskjellig på person til person, noen mister; andre får lengre og heftigere blødninger. Kan hende du mister om du tar p-sprøyte, bruker plaster, spiral, men... Som sagt; Ikke alle mister mens
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2018 #3 Skrevet 23. oktober 2018 Pstav, psprøyte, og cerazette har nøyaktig samme virkningstoff, så ligg unna de hvis du har problemer med pstav Anonymkode: 8ead4...459
Pmaxqueen Skrevet 23. oktober 2018 #4 Skrevet 23. oktober 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pstav, psprøyte, og cerazette har nøyaktig samme virkningstoff, så ligg unna de hvis du har problemer med pstav Anonymkode: 8ead4...459 Dette stemmer ikke. Det er riktig at de slipper hormonet gestagen - men de kan fungere forskjellig. Det er ingen automatisk sammenheng mellom dårlig effekt på cerazette og p stav eks. Til Ts: En bivirkning av p stav er uregelmessig blødning. Du bør vurdere å bytte prevensjonsmiddel om du er plaget med uregelmessige blødninger. Ta kontakt med lege/helsesøster. Du kan lese mer informasjon om pstav her: https://www.sexogsamfunn.no/prevensjon/p-stav/#
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2018 #5 Skrevet 23. oktober 2018 Det skjedde med meg også! Blødde nesten konstant i 2 måneder etter jeg satte inn staven, og etter det ble det ca 2 uker i måneden. Bestemte meg for å fjerne den, da fordelene med p-staven ikke veide opp for den evinnelige mesen. Jeg tåler hormonprevansjon generelt dårlig (og begynte også å blø mye med spiral), så jeg bruker rett og slett kondom nå. Det suger litt, men det er bedre enn alternativene for min del:) Anonymkode: 4ebef...6a7
_popcorn_ Skrevet 23. oktober 2018 #6 Skrevet 23. oktober 2018 7 minutter siden, AnonymBruker said: Pstav, psprøyte, og cerazette har nøyaktig samme virkningstoff, så ligg unna de hvis du har problemer med pstav Anonymkode: 8ead4...459 Ikke nødvendigvis rett. Jeg har null bivirkninger på p-sprøyte, mens p-stav var ett helvette på meg. Har også hatt bivirkninger av alle p-piller jeg har prøvd.
boblevann Skrevet 23. oktober 2018 #7 Skrevet 23. oktober 2018 Tror bare det finnes ett merke p-stav på markedet i Norge. Hva med p-plaster eller p-sprøyte? Ellers er vel spiral alternativene du kan velge mellom dersom du ikke ønsker ring eller piller..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå