Ainaen Skrevet 22. mars 2005 #1 Skrevet 22. mars 2005 Vi skal ha nye ringer når vi gifter oss. Det jeg lurer litt på er om det vil lønne seg å smelte om forlovelsesringene til nye ringer?? Har hørt litt begge deler... :-? Noen som vet noe om dette??
anyvold Skrevet 22. mars 2005 #2 Skrevet 22. mars 2005 Vi hadde tenkt til å gjøre det, for vi har hver vår gullring og hver vår sølvring (Vennskapsringer og forlovelsesringer). Men det ble for mye rot og mas så vi ombestemte oss og kjøpte "ferdig sammensmeltede" hos www.chanti.dk Så "later" vi som vi har smeltet om våre gamle... De var jo ikke akkurat dyre... (Vi kjøpte disse: http://external-beauty.com/ringerchantidk.JPG )
Ainaen Skrevet 22. mars 2005 Forfatter #3 Skrevet 22. mars 2005 kjøpte "ferdig sammensmeltede" hos www.chanti.dk De var jo ikke akkurat dyre... quote] Dette var jo helt fantastisk!!! Mye finere ringer der enn mange av de ringen vi ser rundt hos gullsmeder her i byn... Men anyvold; bestilte du bare direkte fra Danmark?? Hva med størrelse og korrekt gravering??
hc Skrevet 22. mars 2005 #4 Skrevet 22. mars 2005 Vi har kjøpt våre ringer av en gullsmed i Nittedal, Bjørn Andresen, tror jeg han het. se www.gullsmed.net Vi har levert inn forlovelsesringene, pluss noe annet gull og han lager da nye ringer til oss. Designet på dette programmet: www.lovedsign.no Han tar 2000,- for hver ring og bruker samme mengde gull som dere har levert inn, men han bruker nytt gull. Tro det kostet ca 100,- for hvert gram ekstra. Vi sparer ca 2600,- på dette og er kjempe fornøyd. Det var ikke det å spare penger som i utgangspunktet fikk oss til å gjøre det på denne måten, alternativet for oss var å kjøpe nye ringer og legge forlovelsesringene bort i en skuff, og det føltes litt rart.
Ainaen Skrevet 22. mars 2005 Forfatter #5 Skrevet 22. mars 2005 Det var ikke det å spare penger som i utgangspunktet fikk oss til å gjøre det på denne måten' date=' alternativet for oss var å kjøpe nye ringer og legge forlovelsesringene bort i en skuff, og det føltes litt rart.[/quote'] Vi hadde planer om å støpe forlovelsesringene inn i ramma som skal være på brudebildet, men dette viser seg å ikke bli så lett som vi trodde... Derfor ønsker vi også å gjøre noe mer enn å bare legge de i en skuff;) Men jeg tenker nå litt på at det bør lønne seg å bruke eget gull som man har fra før... Ellers tror jeg nesten at jeg vil finne på noe annet lurt med de ringene vi har nå...
anyvold Skrevet 22. mars 2005 #6 Skrevet 22. mars 2005 Når jeg bestilte fra chanti.dk så oppga jeg størrelse i mm. Målte med skyvelær og med linjal. Gravering tar vi her i Norge, turte ikke la dem gjøre det... Forlovelses-ringene og vennskapsringene skal vi smelte om til et helt flatt hjerte som vi skal henge i en ramme på veggen. Kanskje sammen med bilder fra bryllupet etc. Scrappe noe fint ut av det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå