Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg studerer og har en venninne her som jeg bruker å være sammen med på universitetet. Jeg sliter litt med angst og klarer ikke alltid å møte opp på den undervisningen vi har. Det er ikke obligatorisk og det er langt i fra alle som er der hver gang. Noen ganger når det har gått flere ganger etter hverandre at jeg ikke har vært der så har hun spurt hvorfor, og jeg har enten sagt at jeg ikke har vært forkjølet og ikke orket å dra, at jeg ikke hadde fått gjort oppgavene, og sånne litt dårlige unnskyldninger, men som jo også kan være helt legitime. Jeg har likevel følt litt på det, og jeg vil jo ikke lyve. Så på søndag sendte jeg henne en melding om at jeg tenkte at jeg bare ville si ifra om at jeg sliter litt med angst og at det derfor ikke alltid er like enkelt for meg å møte opp, også skrev jeg at det ikke var en veldig stor sak, men at jeg bare ville at hun skulle vite det.

Var det veldig teit gjort? 

Hun har ikke svart meg, men hun har sett meldingen, og bruker vanligvis å svare på meldinger. Jeg vet liksom ikke helt hvordan jeg skal forholde meg videre, for jeg følte det ble veldig kleint når hun ikke svarer.. 

Anonymkode: da79a...b71

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun vet vel ikke hva hun skal svare? 🤔

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Maestro skrev:

Hun vet vel ikke hva hun skal svare? 🤔

Ja, jeg antar det. Men jeg skrev det jo ikke på en sånn måte at hun måtte komme med et veldig gjennomtenkt svar. Hun kunne jo bare svart noe a la "okej, da vet jeg det" eller noe. 

Skrevet

Hvordan skal jeg forholde meg til dette?

Skrevet

Sikker på at dette er en venninne?

Anonymkode: 32d82...9d1

• Liker 6
Skrevet

Kanskje hun ble litt tatt på sengen?:) Jeg fikk bakoversveis da jeg fikk vite en kollega av meg sliter med angst. Jeg synes hun er så ufattelig dyktig og beinhard, at jeg ikke helt kunne se for meg at hun strevde med noe slikt.
Jeg synes uansett du er tøff som er åpen om det, det er bedre enn å måtte lyve, og bruke masse energi på å dikte opp ting. Jeg ville gitt henne god tid til å svare før jeg sendte noe mer. Om hun ikke svarer ville jeg kanskje skrevet noe a la; beklager om det kom litt brått på, men jeg ville heller være ærlig.

Anonymkode: 24ada...fde

Skrevet

Sorry meg ass men dette er ikke noe bli tatt på senga og ikke kunne svare. dette er helt vanlig, og ts du burde å tatt det muntlig selvom jeg ser det er lettere å skrive det..

Slik jeg ser det, tenker jeg at hun ikke tenker at dere ikke venninner, men kun skole-kollegaer-studenter,

og ikke vil snakkke med slike ting med det, kun holde det lett og ledig og ikke så dype ting.

For dette er ingen unskylding å ikke kunne svare-hvis man er ordenlige venner, venner er der for deg og støtter deh.

Hun er egositisk, er ikke noe venn.-kanskje dere kan bli det med tiden, men nå føler ikke hun at dere er det..

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde latet som ingenting, ikke meld henne, ikke ring henne, og når du møter henne på skolen later du fortsatt som ingenting og sier hei, og så ser du på hva hun sier og kroppspråk om hun synes det er ok at dere snakker/sitter ved siden av hverandre.

hold tonen lett og humoristisk. om du vil holde kontakten, og så om en liten stund når dere finner på noe utenom skolen en mnds tid kan du ta det opp igjen ansikt mot ansikt, uten å anklage henne for noe, men at du sliter med angst og du ønsket hun skulle vite det, og da finner du ut pga måten hun reagerer på om dere har mulighet til å bli venner.

• Liker 8
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde latet som ingenting, ikke meld henne, ikke ring henne, og når du møter henne på skolen later du fortsatt som ingenting og sier hei, og så ser du på hva hun sier og kroppspråk om hun synes det er ok at dere snakker/sitter ved siden av hverandre.

hold tonen lett og humoristisk. om du vil holde kontakten, og så om en liten stund når dere finner på noe utenom skolen en mnds tid kan du ta det opp igjen ansikt mot ansikt, uten å anklage henne for noe, men at du sliter med angst og du ønsket hun skulle vite det, og da finner du ut pga måten hun reagerer på om dere har mulighet til å bli venner.

Enig her. Det eneste er at man ikke trenger å gjøre noe større sak og ta det med angsten opp enda en gang til. Men om de får bedre kontakt, og hun blir borte fra skolen, så kan jo hun andre få muligheten til å spørre om er bra (hvis hun bryr seg) og hun kan svare at hun stresser med sngst og får ikke komt i dag. Ballen ligger hos hun andre. 

Anonymkode: 598c7...fcc

• Liker 2
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sorry meg ass men dette er ikke noe bli tatt på senga og ikke kunne svare. dette er helt vanlig, og ts du burde å tatt det muntlig selvom jeg ser det er lettere å skrive det..

Slik jeg ser det, tenker jeg at hun ikke tenker at dere ikke venninner, men kun skole-kollegaer-studenter,

og ikke vil snakkke med slike ting med det, kun holde det lett og ledig og ikke så dype ting.

For dette er ingen unskylding å ikke kunne svare-hvis man er ordenlige venner, venner er der for deg og støtter deh.

Hun er egositisk, er ikke noe venn.-kanskje dere kan bli det med tiden, men nå føler ikke hun at dere er det..

Men jeg skjønner ikke helt hvordan hun kan tenke at vi ikke er venner. For vi henger ikke sammen bare på skolen, men vi er på fester sammen (også hjemme med henne), går på kafe, diverse foredrag, osv. Selv om mye av det vi gjør er sammen med flere så gjør vi også ting sammen bare vi to. 

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er nok det jeg kommer til å gjøre, i litt moderert form. Vi har blant annet en kollokviegruppe med tilhørende facegruppe, der vi allerede har "snakket" med hverandre. Jeg har ikke møtt henne in person enda, men kommer nok ikke til å si eller gjøre noe annet enn det vanlige da. Jeg kommer garantert ikke til å ta det opp med mindre hun gjør det! 

Jeg vil forresten legge til at jeg ikke tror det kom helt som et sjokk på henne. For det første er jo den typen veldig "vanlig" i dag, og i tillegg har hun faktisk kommentert et par ganger at jeg kan være litt stressa og at jeg må slappe av og sånn. 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg skjønner ikke helt hvordan hun kan tenke at vi ikke er venner. For vi henger ikke sammen bare på skolen, men vi er på fester sammen (også hjemme med henne), går på kafe, diverse foredrag, osv. Selv om mye av det vi gjør er sammen med flere så gjør vi også ting sammen bare vi to. 

Ja, det er nok det jeg kommer til å gjøre, i litt moderert form. Vi har blant annet en kollokviegruppe med tilhørende facegruppe, der vi allerede har "snakket" med hverandre. Jeg har ikke møtt henne in person enda, men kommer nok ikke til å si eller gjøre noe annet enn det vanlige da. Jeg kommer garantert ikke til å ta det opp med mindre hun gjør det! 

Jeg vil forresten legge til at jeg ikke tror det kom helt som et sjokk på henne. For det første er jo den typen veldig "vanlig" i dag, og i tillegg har hun faktisk kommentert et par ganger at jeg kan være litt stressa og at jeg må slappe av og sånn. 

Virker som hun er typen som ikke kan snakke om «problemer» at det blir for personlig kanskje? Og at det er derfor hun ikke svarte. Vi er alle forskjellige, og det trenger ikke være negativt. Man har forskjellige venner. Noen kan man fortelle og snakke om slike ting med, andre ikke.

Anonymkode: 598c7...fcc

• Liker 1
Skrevet

Hun burde kunne svare noe i det minste. En på en eksamensgruppe jeg ble satt på hvor ingen av oss kjente hverandre har vært åpen om at han sliter med angst og derfor ikke alltid klarer å møte til gruppemøtene. Vi har alle klart å svare med at vi har full forståelse og sympati, og han får velge hvilke del av fremføringen han vil holde. Og han har bidratt mye til selve oppgaven selv om han ikke alltid har vært tilstede i selve gruppen. 

• Liker 3
Skrevet
6 timer siden, The Kitten skrev:

Hun burde kunne svare noe i det minste. En på en eksamensgruppe jeg ble satt på hvor ingen av oss kjente hverandre har vært åpen om at han sliter med angst og derfor ikke alltid klarer å møte til gruppemøtene. Vi har alle klart å svare med at vi har full forståelse og sympati, og han får velge hvilke del av fremføringen han vil holde. Og han har bidratt mye til selve oppgaven selv om han ikke alltid har vært tilstede i selve gruppen. 

Enig!

• Liker 1
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan skal jeg forholde meg til dette?

Godt spørsmål, dette er ei jente du har møtt via studiet? Dere er bare bekjente, kanskje du delte litt for mye privat for henne. Ting hun kanskje ikke ville forholde seg til.

Mange forstår ikke helt forskjellen på vennskap og bekjentskap.

Anonymkode: afe0d...c93

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Godt spørsmål, dette er ei jente du har møtt via studiet? Dere er bare bekjente, kanskje du delte litt for mye privat for henne. Ting hun kanskje ikke ville forholde seg til.

Mange forstår ikke helt forskjellen på vennskap og bekjentskap.

Anonymkode: afe0d...c93

Som tidligere forklart er vi ikke bare bekjente, men venner. 

Skrevet

Hun burde være i stand til å svare noe så kort som «Okei jeg forstår 😊», det krever ikke stort. Det føles godt å få en liten bekreftelse, når man har sett meldingen men ikke svarer noe så føler man seg jo oversett og litt ukomfortabel. 

Anonymkode: 9ca3b...de6

• Liker 2
Skrevet

Dytt

Anonymkode: 14f9c...d1f

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som tidligere forklart er vi ikke bare bekjente, men venner. 

Som vi prøver å påpeke så er det ikke sikkert hun tenker slik selvom dere finner på ting utenom stuidet.

Skrevet

Jeg synes egentlig at det er rart at hun ikke har svart deg. Er du sikker på at hun har fått det med seg? Skriver dere ofte i chatten med hverandre? Var hun opptatt da hun åpnet meldingen og bare har glemt å svare? Når kommer du til å se henne neste gang? 

Nå prøver jeg bare å finne en forklaring fordi jeg er helt enig i at dette er noe man bør forvente å få et svar på. Særlig når dere har så mye kontakt som dere har, men også hvis man ikke har det. 

Anonymkode: 133ce...063

• Liker 3
Skrevet

Kan det være så enkelt som at hun har sett meldingen mens hun har vært på farten, tenkt at dette må hun svare ordentlig på - dermed utsatt det til senere og rett og slett glemt det?

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...