Gå til innhold

Hjelp til evaluering av nytt mobilabonnement

Anbefalte innlegg

Nå er jeg drit lei Ice. Det er så utrolig mye pes med dekning der om dagen, og de har en lei tendens til å droppe å levere sms'er til meg også. Føkk dem. Jeg bytter. Men til hva?

Hvilke abonnements-tilbydere (klarer ikke finne noe bedre oversettelse for provider) anbefaler dere?
Her snakker vi hvem har god dekning og grei pris for en abonnent som trenger ca null data, så vi snakker 500mb til 1gb til en levelig pris per måned.
Telenor?
Telia?
OneCall?
Noen bedre forslag?
Jeg har sett på priser, men priser sier meg ingenting om hvor god dekning hvert enkelt merke har.

Fortsetter under...

Det er bare tre nett i Norge, ice er de som har størst utfordring med dekning nå. Telia og Telenor er ganske like. Telia og OneCall er på samme nett. Jeg hadde gått etter pris og valgt det billigste som ikke var ice. Sjekk gjerne komplett mobil og get mobil, de kan også være konkurransedyktige. 

Anonymkode: 11421...bea

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er bare tre nett i Norge, ice er de som har størst utfordring med dekning nå. Telia og Telenor er ganske like. Telia og OneCall er på samme nett. Jeg hadde gått etter pris og valgt det billigste som ikke var ice. Sjekk gjerne komplett mobil og get mobil, de kan også være konkurransedyktige. 

Ice bruker som kjent Telia sitt nett, så de har neppe så stor utfordring som du vil ha det til.

Anonymkode: 2764f...866

24 minutter siden, Minya skrev:

Nå er jeg drit lei Ice. Det er så utrolig mye pes med dekning der om dagen, og de har en lei tendens til å droppe å levere sms'er til meg også. Føkk dem. Jeg bytter. Men til hva?

Hvilke abonnements-tilbydere (klarer ikke finne noe bedre oversettelse for provider) anbefaler dere?
Her snakker vi hvem har god dekning og grei pris for en abonnent som trenger ca null data, så vi snakker 500mb til 1gb til en levelig pris per måned.
Telenor?
Telia?
OneCall?
Noen bedre forslag?
Jeg har sett på priser, men priser sier meg ingenting om hvor god dekning hvert enkelt merke har.

Jeg ville gått for Telipol. 99 kr for 500 mb med rollover. Har Telenordekning, altså best i landet.

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Ice bruker som kjent Telia sitt nett, så de har neppe så stor utfordring som du vil ha det til.

Jeg trodde Ice hadde klart å komme seg helt over på eget nett nå, det er ihvertfall det de driver og skryter av.....

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg ville gått for Telipol. 99 kr for 500 mb med rollover. Har Telenordekning, altså best i landet.

Takk for tipset! Jeg ante ikke at de fantes engang. Bruker de Telenor sitt nett så er det ihvertfall god dekning, for jeg brukte Telenor kontantkort før og kjenner til den gode dekningen de har/hadde.

Annonse

Akkurat nå, Minya skrev:

Jeg trodde Ice hadde klart å komme seg helt over på eget nett nå, det er ihvertfall det de driver og skryter av.....

Ice bruker sitt eget nett på enkelte områder og Telia i resten av Norge, det er ikke ren teliadekning. Og der de har  problemer er oftes i sitt eget nett. 

1 minutt siden, Minya skrev:

De bruker både sitt eget og Telia sitt på mobil. På mobilt bredbånd bruker de sitt eget.

1 minutt siden, Minya skrev:

Takk for tipset! Jeg ante ikke at de fantes engang. Bruker de Telenor sitt nett så er det ihvertfall god dekning, for jeg brukte Telenor kontantkort før og kjenner til den gode dekningen de har/hadde.

Det er det billigste du får i Norge pr i dag, bortsett fra et abb Telipol har til 79,-. Da får du også 500 mb rollover, men abb kan kun benyttes i Norge. Mener de også har 99,- for en GB, kun bruk i Norge det også.

Just now, AnonymBruker said:

Det er bare å google, best i test mobiltelefonabonnement 2018:

https://www.forbrukeretaten.no/mobilabonnement/

Anonymkode: b4376...bc1

Jeg har Komplett, er veldig fornøyd, har ikke hatt noe problem.

En Telenorkunde har «fortrinn» i Telenors nett. Så om du har en annen operatør som bruker Telenors nett, er det din samtale som bryter først. 

Leser også om folk som byttet operatør der datatrafikken går i taket, uten at bruken deres er endret (feks Fjordkraft) 

Anonymkode: 81164...d4d

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

En Telenorkunde har «fortrinn» i Telenors nett. Så om du har en annen operatør som bruker Telenors nett, er det din samtale som bryter først. 

Leser også om folk som byttet operatør der datatrafikken går i taket, uten at bruken deres er endret (feks Fjordkraft) 

Anonymkode: 81164...d4d

Dette stemmer ikke, har ikke noe fortrinn 

Anonymkode: 246b0...011

On 10/23/2018 at 3:45 PM, AnonymBruker said:

Det er bare å google, best i test mobiltelefonabonnement 2018:

https://www.forbrukeretaten.no/mobilabonnement/

Denne mangler en haug med tilbydere. Prøv https://www.tek.no/mobilabonnement

Anonymkode: 01784...a3c

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...