AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2018 #1 Skrevet 23. oktober 2018 Jeg studerer nettbasert og har en 90 % stilling fast. Dette har gått fint frem til nå, men er nå på mitt siste studieår og kunne trengt en full dag til dette. Ønsker derfor å gå ned til 80% på jobben, men tror ikke dette går igjennom da arb.giver virkelig trenger folk her. Kan arb.giver nekte? Kan jeg gjøre noe? Evt skaffe ny jobb? utdanningen er ikke relevant for nåværende jobb. Anonymkode: 4e07d...b19
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2018 #2 Skrevet 23. oktober 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg studerer nettbasert og har en 90 % stilling fast. Dette har gått fint frem til nå, men er nå på mitt siste studieår og kunne trengt en full dag til dette. Ønsker derfor å gå ned til 80% på jobben, men tror ikke dette går igjennom da arb.giver virkelig trenger folk her. Kan arb.giver nekte? Kan jeg gjøre noe? Evt skaffe ny jobb? utdanningen er ikke relevant for nåværende jobb. Anonymkode: 4e07d...b19 Arbeidsgiver kan nekte deg å gå ned i stilling, så lenge du ikke har små barn under 12, eller du kommer tilbake fra svangerskaps permisjon så har han full rett til det. Så lenge arb.giver trenger folk så er han i sin fulle rett Anonymkode: 04f23...956 3
Traktor Skrevet 23. oktober 2018 #3 Skrevet 23. oktober 2018 Arbeidsgiver kan selvfølgelig nekte. Det eneste du kan gjøre da er å true med oppsigelse. Siden arbeidsgiver virker å ha et stor behov for folk går de nok med på det, men dette kan selvfølgelig gå begge veier.
I Grosny Skrevet 23. oktober 2018 #4 Skrevet 23. oktober 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg studerer nettbasert og har en 90 % stilling fast. Dette har gått fint frem til nå, men er nå på mitt siste studieår og kunne trengt en full dag til dette. Ønsker derfor å gå ned til 80% på jobben, men tror ikke dette går igjennom da arb.giver virkelig trenger folk her. Kan arb.giver nekte? Kan jeg gjøre noe? Evt skaffe ny jobb? utdanningen er ikke relevant for nåværende jobb. Anonymkode: 4e07d...b19 Dette studiet er kanskje til glede for din arbeidsgiver? Du kan snakke med arbeidsgiver. Du kan søke om litt permisjon. 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2018 #5 Skrevet 23. oktober 2018 Ta deg en Gro-dag. Anonymkode: 181ea...15c
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2018 #6 Skrevet 23. oktober 2018 Studiepermisjon. Permisjon uten lønn. Snakk med sjefen om å gå ned i stillingsprosent. En prat skader ikke. Søk ny jobb. Anonymkode: 9aa8f...4c9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå