Gå til innhold

Jeg kan ikke gå ned i stilling - negativt for arb.giver - hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg studerer nettbasert og har en 90 % stilling fast. Dette har gått fint frem til nå, men er nå på mitt siste studieår og kunne trengt en full dag til dette. Ønsker derfor å gå ned til 80% på jobben, men tror ikke dette går igjennom da arb.giver virkelig trenger folk her.

Kan arb.giver nekte? Kan jeg gjøre noe? Evt skaffe ny jobb?

utdanningen er ikke relevant for nåværende jobb.

Anonymkode: 4e07d...b19

Videoannonse
Annonse
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg studerer nettbasert og har en 90 % stilling fast. Dette har gått fint frem til nå, men er nå på mitt siste studieår og kunne trengt en full dag til dette. Ønsker derfor å gå ned til 80% på jobben, men tror ikke dette går igjennom da arb.giver virkelig trenger folk her.

Arbeidsgiver kan nekte deg å gå ned i stilling, så lenge du ikke har små barn under 12, eller du kommer tilbake fra svangerskaps permisjon så har han full rett til det. Så lenge arb.giver trenger folk så er han i sin fulle rett

Anonymkode: 04f23...956

• Liker 3
Skrevet

Arbeidsgiver kan selvfølgelig nekte. Det eneste du kan gjøre da er å true med oppsigelse. Siden arbeidsgiver virker å ha et stor behov for folk går de nok med på det, men dette kan selvfølgelig gå begge veier. 

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette studiet er kanskje til glede for din arbeidsgiver? Du kan snakke med arbeidsgiver. Du kan søke om litt permisjon.

• Liker 1
Skrevet

Ta deg en Gro-dag. 

Anonymkode: 181ea...15c

Skrevet

Studiepermisjon.

Permisjon uten lønn.

Snakk med sjefen om å gå ned i stillingsprosent. En prat skader ikke.

Søk ny jobb.

Anonymkode: 9aa8f...4c9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...