Gå til innhold

Hvor mange søknader sendte du og hvor mange intervjuer var du på før du fikk din nåværende/forrige jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt nysgjerrig på hvor mange søknader folk har sendt og hvor mange intervjuer dere var på før dere fikk deres nåværende/forrige jobb. Grunnen til at jeg lurer er fordi jeg selv er jobbsøker og har hittil sendt over 50 søknader og vært på ørten intervjuer uten å ha fått noen tilbud enda. Samtidig hører jeg om folk som søker på 3-4 stillinger, blir innkalt til intervju på alle og kan velge og vrake mellom flere tilbud. Skriv gjerne litt om hva du er utdannet til og når du sist søkte jobb :) 

Anonymkode: da2bc...78a

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

2 søknader, intervju på begge, tilbud på en. 
Utdannet matteknolog, søkte jobb for 2,5 år siden, da hadde jeg ca 1,5 års erfaring etter fullført bachelor. 

Anonymkode: ec440...4c7

Skrevet

Regnskap/økonomi, ca 30-40 søknader, 4 intervjuer. Dette var i nedgangstid i 2014 der det var daglige avisoppslag om oppsigelser av 20-50 personer hver dag på Vestlandet.  500 søkere til jobben jeg fikk :) 

Anonymkode: 9aa1d...4cd

• Liker 1
Skrevet

Rundt 20 søknader i løpet av noen mnd. Over et stort område. 4 intervjuer. Ett tilbud om 50%, ett om 100%. Begge vikariat.

Nå har jeg flyttet, skal søke jobb igjen til våren. Er spent på om jeg får noe.

Anonymkode: 41fec...0e5

Skrevet

Nyutdannet lærer. Sendte søknad til to kommuner. Syv skoler ønsket meg på intervju. Jeg var på fire intervjuer. Fikk tilbud om jobb ved alle fire skolene. 

Anonymkode: 53095...7cb

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

2 søknader, intervju på begge, tilbud på en. 
Utdannet matteknolog, søkte jobb for 2,5 år siden, da hadde jeg ca 1,5 års erfaring etter fullført bachelor. 

Du er heldig som er god/interessert i matte. Jeg har inntrykk av at det er stor rift om dere med teknologisk/matematisk kompetanse, mens for de mer mykere fagene som gjerne ikke krever en spesifikk type utdanning er det mye større konkurranse og vanskeligere å nå opp som jobbsøker.

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Regnskap/økonomi, ca 30-40 søknader, 4 intervjuer. Dette var i nedgangstid i 2014 der det var daglige avisoppslag om oppsigelser av 20-50 personer hver dag på Vestlandet.  500 søkere til jobben jeg fikk :) 

Anonymkode: 9aa1d...4cd

Wow, da har du vært heldig/dyktig :) Jeg har en lignende utdanning og opplever at det er stor konkurranse om jobbene!

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rundt 20 søknader i løpet av noen mnd. Over et stort område. 4 intervjuer. Ett tilbud om 50%, ett om 100%. Begge vikariat.

Nå har jeg flyttet, skal søke jobb igjen til våren. Er spent på om jeg får noe.

Det var ikke så mye, da er du sikkert god på søknader og intervjuer. Lykke til neste gang :) 

TS

Skrevet

4 søknader iløpet av 3-4 mnd, 2 intervju, fikk kun tilbud om den siste, noe jeg er veldig glad for i dag :)

Skrevet

Jeg har hatt fire jobber. Den første ble jeg headhuntet til, nr 2 søkte jeg på og fikk, nr 3 fikk jeg på grunn av en åpen søknad, nr 4 søkte jeg på og fikk. Utover dem har jeg søkt på en som jeg var på intervju om og ikke fikk, og så søkte jeg på en som jeg var på intervju om. Den siste fant jeg ut at ikke var noe for meg før jeg fikk noen tilbakemelding, så der vet jeg ikke hvordan det ville gått. Jeg har utdannelse som programmerer, men har spesialisert meg på et område som ikke så mange andre kan. I tillegg vet jeg at noen open source prosjekter jeg har jobbet med på fritiden har vært avgjørende i flere av tilfellene.

Anonymkode: f603d...719

Skrevet

2 søknader, 2 intervjuer, fikk begge jobbene og valgte den jeg hadde mest lyst på. Men så har jeg en etterspurt kompetanse...

Skrevet

3 søknader, ingen intervju, men fikk tilbud på en av dem

Anonymkode: cc253...6a3

Skrevet

5 søknader, to intervju og to jobbtilbud ila 1 uke. 

Anonymkode: fd15d...8f3

Skrevet

Hei!

jeg har vært arbeidssøker i nesten 1,5 år og søkte mer enn 300 søknader før jeg kom på første intervjue(fikk avslag på første) også fikk jeg jobb på andre intervjue (vikariat jobb) 

Anonymkode: cbacf...d77

Skrevet

bare den, fikk den gjennom en venn.

tidligere har jeg søkt over 60 før jeg fikk napp

Anonymkode: e5c2e...516

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Du er heldig som er god/interessert i matte. Jeg har inntrykk av at det er stor rift om dere med teknologisk/matematisk kompetanse, mens for de mer mykere fagene som gjerne ikke krever en spesifikk type utdanning er det mye større konkurranse og vanskeligere å nå opp som jobbsøker.

Wow, da har du vært heldig/dyktig :) Jeg har en lignende utdanning og opplever at det er stor konkurranse om jobbene!

Det var ikke så mye, da er du sikkert god på søknader og intervjuer. Lykke til neste gang :) 

TS

Matteknologi har så godt som ikke noe med matte å gjøre, hadde ikke noe vanskeligere matte i utdanningen enn på videregående. 

• Liker 5
Skrevet

100 vis av søknader, to intervjuer forsatt ingen jobb, på 2 år. 

Anonymkode: cb60c...f1c

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Nyutdannet lærer. Sendte søknad til to kommuner. Syv skoler ønsket meg på intervju. Jeg var på fire intervjuer. Fikk tilbud om jobb ved alle fire skolene. 

Anonymkode: 53095...7cb

Oi. Hvilke fag har du? Er lærer selv, renner ikke inn med tilbud akkurat.

Skrevet (endret)

Sendte ingen søknader, og var bare på et intervju. Men tok en annen jobb uten intervju (de er så kjedelig og jeg hadde egentlig ingenting å intervjue dem om). 

Kreves det virkelig så mye å få jobb? Hvis jeg bare sier jeg vurderer å bytte til kassadama på Rema har jeg sikkert tre tilbud i løpet av 14 dager. Hvis jeg vil ha en ny jobb kan jeg bare tusle innom en annen bedrift eller sende en sms...

Hadde ikke orket å skrive CV og søknader. Hvis ikke: "Hei, trenger du folk?" er nok er de vel ikke interesserte nok.

Edit: Er utdannet trafikklærer (og med litt annen utdanning men ikke noe veldig relevant).

Endret av abrasiveRefraction
  • Liker 2
Skrevet

75 søknader på 6 uker. Var på et intervju hos bemanningsbyrå som igjen ga et intervju hos en av kundene deres. Kunden visste ikke om de trengte folk og jobben var dessuten for fysisk tung (betong). Enda et intervju hos bemanningsbyrå som ga meg vikariat på plukklager. Et intervju som sesongarbeider innenfor kommunens park og anlegg. Gressklipping, altså. Til slutt et intervju for fast jobb, som jeg fikk.

Ikke mye å skryte av. Har fullført videregående (studiespesialisering). 

Anonymkode: c9490...9ac

Skrevet

Sykepleier på sykehus. Skrev søknad på sommerjobb, fikk den på intervjuet. Fikk vikariat etter endt utdannelse og videre tilbud om fast ansettelse i postkassa :)

Anonymkode: d2802...584

Skrevet

Da jeg var nyutdannet ingeniør (bachelor) sendte jeg 70-80 søknader og ble innkalt til tre intervjuer før jeg fikk jobb. 

Anonymkode: e7f3e...553

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...