Gjest jente21Tangen Skrevet 22. mars 2005 #1 Skrevet 22. mars 2005 Vi er en vennegjeng bestående av rundt 10 stykker. Det som jeg fikk vite i dag er at alle disse 10, utenom meg har planlagt en påsketur. En weekend i sverige på hotell og sånn. Jeg fikk vite i forrige uke at to av mine venninner skulle til Sverige. Jeg tenkte ikke noe mer over det. Ble ikke sur eller noe. Litt etter litt under kvelden røpte de seg mer og mer, og det var sånn jeg fant ut at flere i vennegjengen skulle være med. De skulle visst kjøre bil. De sa ikke når det skulle være eller noe. Jeg tenkte ingenting over det da. Var litt surrete rett og slett. Men, nå sitter jeg her og tenker og fatter ikke hvorfor ikke jeg er invitert med? I ettertid husker jeg at venninnen min sa litt spydig i forbifarten at jeg kunne bli med men, det var ikke plass i bilen så jeg kunne ta tog...mens hun lo litt sarkastisk :o Som sagt, der og ta tenkte jeg ikke over det, for jeg trodde det var mye senere blandt annet og jeg trodde ikke ALLE skulle være med. Nå har jeg gjennom en annen god venninne fått vite at alle skal være med, utenom meg. De har lagt planer lenge i forveien og jeg ble sinnsykt lei meg når jeg fikk vite at jeg er ekskludert. Jeg er faktisk en god venn med dem alle. Jeg er ingen "bitch" eller noe, verken sur eller vanskelig å ha med å gjøre. Så, jeg fatter ikke hvorfor de dropper å ta med meg? Jeg vet at det er den ene av jentene i gjengen som står bak greia at jeg ikke er med. Hun har mest sannsynlig arrangert turen og har da unnlatt å fortelle meg alt. Grunnen til at jeg vet det er fordi flere har snakket helt åpent til meg om turen og faktisk trodd jeg skulle være med. Det jeg lurer på, skal jeg ta opp dette med "venninnen" min? Vi er ikke bestevenner for å si det sånn, men gode nok venner til å ikke ekskludere hverandre. Hun har t.o.m bedt med en bekjent av seg...Og ikke meg. Det er helt merkelig. Så, hva skal jeg si til henne? Er så sinna nå...og ikke minst skuffet. Dette ble litt surrete men jeg er trøtt:)
Vibs Skrevet 22. mars 2005 #2 Skrevet 22. mars 2005 :evil: Ta det opp med henne. Sånne ting er forferdelig dårlig gjort. Prat også med dine andre venner for å høre med dem hva de tenker og synes. De skal ikke være uvitende om hva som foregår, synes jeg. Jeg har opplevd noenlunde det samme for mange mange år siden. Det er vanskelig å glemme. Og det verste av alt er at jeg har blitt litt hevngjerrig på henne etter det (jeg føler meg så guffen som tenker slik). Venninnen min som stod bak et liknende "stunt" trengte hjelp av meg for å få en jobb. Jeg kunne skaffet henne jobben glatt (har hjulpet en annen venninne til jobb samme sted og de har samme bakgrunn), men jeg løftet ikke en finger for henne. Hun kan takke seg selv og fikk heller ikke jobben.
smidja Skrevet 22. mars 2005 #3 Skrevet 22. mars 2005 Så dårlig gjort! Ja, si fra til de andre også, og spør de om hvorfor ikke du skal være med? Og si ifra til den jenten som har eksludert deg at du lurer på hvorfor hun ikke tok deg med?
Cata Skrevet 22. mars 2005 #4 Skrevet 22. mars 2005 Skjønner godt at du er lei deg, jeg, for å ekskludere en fra en vennegjeng er direkte dårlig gjort :trøste: . Hadde vært noe annet om bare noen fra gjengen skulle dratt. Hvis du kvier deg for å spørre "turarrangøren" om hvorfor du er utelatt, så kunne du kanskje spørre noen av de andre om de vet noe om grunnen?
Gjest Anonymous Skrevet 22. mars 2005 #5 Skrevet 22. mars 2005 ja, du må ta det opp med de beste venninnene dine i den gjengen. Det kan jo hende at en av dem har satt ut et falskt rykte, eller sagt at du ikke VIL være med på turen, og derfor ble du ikke invitert...? Få oppklaring i saken!
Gjest jente21tangen Skrevet 22. mars 2005 #6 Skrevet 22. mars 2005 :evil: Ta det opp med henne. Sånne ting er forferdelig dårlig gjort. Prat også med dine andre venner for å høre med dem hva de tenker og synes. De skal ikke være uvitende om hva som foregår, synes jeg. Jeg har opplevd noenlunde det samme for mange mange år siden. Det er vanskelig å glemme. Og det verste av alt er at jeg har blitt litt hevngjerrig på henne etter det (jeg føler meg så guffen som tenker slik). Venninnen min som stod bak et liknende "stunt" trengte hjelp av meg for å få en jobb. Jeg kunne skaffet henne jobben glatt (har hjulpet en annen venninne til jobb samme sted og de har samme bakgrunn), men jeg løftet ikke en finger for henne. Hun kan takke seg selv og fikk heller ikke jobben. *puh* bra det ikke bare var meg som var hårsår her nå da. Ja jeg vil virkelig ta opp dette med henne. Men, får vel ikke gjort det før over helgen. Lurer virkelig på hva og hvordan jeg skal si det. Det som er er at denne jenta ("arrangøren") ofte ikke står for ting hun gjør. Så hvis jeg sier dette rett ut til henne kommer jeg til å måtte si det veldig rett og og fort og gærn for at hun ikke skal kunne "ro" seg unna...akk..vanskelig å forklare. Da igjen vil det føre til en mulig krangel, men so be it.
Gjest jente21tangen Skrevet 22. mars 2005 #7 Skrevet 22. mars 2005 Så dårlig gjort! Ja, si fra til de andre også, og spør de om hvorfor ikke du skal være med? Og si ifra til den jenten som har eksludert deg at du lurer på hvorfor hun ikke tok deg med? Takker. Skal det. Han ene sa at jeg burde komme. Så jeg vet at jeg er litt ønsket i allefall. Men, han hadde ingenting med "arrangeringen" å gjøre. Og visste nok ikke at denne jenta hadde ekskludert meg.
Gjest jente21tangen Skrevet 22. mars 2005 #8 Skrevet 22. mars 2005 ja, du må ta det opp med de beste venninnene dine i den gjengen. Det kan jo hende at en av dem har satt ut et falskt rykte, eller sagt at du ikke VIL være med på turen, og derfor ble du ikke invitert...? Få oppklaring i saken! Ja. Falskt rykte? For å være ærlig så er ikke den tanken så ille med tanke på arrangøren
Gjest Anonymous Skrevet 22. mars 2005 #9 Skrevet 22. mars 2005 Angrep er det beste forsvar, har jeg hørt. Gå rett til den du mener bevisst har utelatt deg oo konfronter henne med det. Vet at slikt kan være tøft, men du trenger jo ikke være ufin,-bare direkte. Ville også gitt andre venninner inntrykk av at du er oppriktig lei deg av å ha blitt utelatt. Kanskje de da begynner å stille henne noen berettigede spørsmål?
Gjest jente21tangen Skrevet 22. mars 2005 #10 Skrevet 22. mars 2005 Angrep er det beste forsvar, har jeg hørt. Gå rett til den du mener bevisst har utelatt deg oo konfronter henne med det. Vet at slikt kan være tøft, men du trenger jo ikke være ufin,-bare direkte. Ville også gitt andre venninner inntrykk av at du er oppriktig lei deg av å ha blitt utelatt. Kanskje de da begynner å stille henne noen berettigede spørsmål? Jeg håper virkelig det. Min ene gode venninne som også er venninne med henne er utrolig lojal mot "arrangøren". Men, jeg vet hun vil få dårlig samvittighet hvis jeg tar det opp. Tipper hun har det allerede. Argh...jeg er så forbanna. Gleder meg til å ta det opp...
Gjest seroxata Skrevet 22. mars 2005 #11 Skrevet 22. mars 2005 fy søren! det der er direkte simpelt og dårlig gjort!!! Jeg hadde flydd i taket var jeg deg... synes iallefall ikke du bør la deg seile sin egen sjø, og legge det i glemmeboka! Du bør konfrontere de, og forlange et svar... Venninner gjør ikke slikt! Kjenner jeg blir skikkelig amper av å tenke på det...
Gjest ... Skrevet 25. mars 2005 #12 Skrevet 25. mars 2005 Vel, jeg er jævlig konsekvent med aldri å omgås folk jeg ikke kan stole på. Virker til at du ikke har vært begeistret for denne kjerringa tidligere heller, så da håper jeg inderlig at dette er prikken over i-en. Løsning: Unngå henne resten av livet. Jeg kødder ikke. Denne gangen var det bare en tur, neste gang er det noe verre. Men si klart fra til venninnene dine når det evt. kommer opp noe snakk om et arrangement/fest der berta skal være. Hadde en fyr i omgangskretsen min tidligere, fordi han var en venn av en venn av meg. Vedkommede fór rundt og spredte løgner og rykter om samtlige. Hun ene jenta begynte til og med å grine en gang over å høre hva han hadde sagt bak ryggen henne. Likevel godtok disse folkene å henge med ham. Jeg sa bare klart fra at han der har jeg faktisk ikke tenkt å ha noe med å gjøre da det gikk opp for meg hvilken sleiping dette var. Det ble litt murring over dette, men sorry: hvis du vil henge med SØPPEL, så kan du ikke klage når folk skygger unna.
Gjest jente21tangen Skrevet 25. mars 2005 #13 Skrevet 25. mars 2005 Vel, jeg er jævlig konsekvent med aldri å omgås folk jeg ikke kan stole på. Virker til at du ikke har vært begeistret for denne kjerringa tidligere heller, så da håper jeg inderlig at dette er prikken over i-en. Løsning: Unngå henne resten av livet. Jeg kødder ikke. Denne gangen var det bare en tur, neste gang er det noe verre. Men si klart fra til venninnene dine når det evt. kommer opp noe snakk om et arrangement/fest der berta skal være. Hadde en fyr i omgangskretsen min tidligere, fordi han var en venn av en venn av meg. Vedkommede fór rundt og spredte løgner og rykter om samtlige. Hun ene jenta begynte til og med å grine en gang over å høre hva han hadde sagt bak ryggen henne. Likevel godtok disse folkene å henge med ham. Jeg sa bare klart fra at han der har jeg faktisk ikke tenkt å ha noe med å gjøre da det gikk opp for meg hvilken sleiping dette var. Det ble litt murring over dette, men sorry: hvis du vil henge med SØPPEL, så kan du ikke klage når folk skygger unna. Ja. Jeg skal ta det opp når de alle er hjemme i fra ferie. Det jeg har mest lyst til er å ta det opp med hun jenta foran alle. Rett og slett fordi jeg mistenker at hun har sagt noe som at jeg ikke kan eller vil være med på turen (vet det høres litt spørtt ut ja). Vet godt hva som vil skje når jeg tar det opp også. Vil vel få et svar som "trodde ikke du ville være med jeg"...og da må jeg jo argumentere med at hun er rimelig feig og uten ryggrad som vris seg unna på den måten. For det er jo det hun gjør. Vrir seg unna Og da blir det krangel tipper jeg. Folk lurer vel på hvorfor jeg omgås henne, men, vi har så mange felles venner og da har det bare blitt sånn. Innimellom er hun innmari kul også. Men plutselig stikker hun til i ryggen. Min egen skyld, som "henger" med søpppel ja
Gjest jente21tangen Skrevet 25. mars 2005 #14 Skrevet 25. mars 2005 fy søren! det der er direkte simpelt og dårlig gjort!!! Jeg hadde flydd i taket var jeg deg... synes iallefall ikke du bør la deg seile sin egen sjø, og legge det i glemmeboka! Du bør konfrontere de, og forlange et svar... Venninner gjør ikke slikt! Kjenner jeg blir skikkelig amper av å tenke på det... Jepp. Det er det. Hun unngår på meg på msn nå også...hmmm
Gjest Anonymous Skrevet 25. mars 2005 #15 Skrevet 25. mars 2005 Skriv noen meldinger til venninnene dine når de er på turen og ønsk de god tur. Kan jo nevne at det var dumt du ikke ble fortalt om det, høres veldig kjekt ut å komme seg vekk litt etc.... da bør du få noen tilbakemeldinger Om du i stedet for å krangle med hun ansvarlige møter henne med setninger som går på hva du føler/følte da du ikke ble invitert skal hun være temmelig idiotisk for å begynne å krangle med deg. Dine følelser og opplevelser pga av hennes handling burde sette henne på plass om du forteller dette til henne,-rolig og sindig :-) Tipper hun føler seg lur..
Gjest Anonymous Skrevet 25. mars 2005 #16 Skrevet 25. mars 2005 Vi er en vennegjeng bestående av rundt 10 stykker. Det som jeg fikk vite i dag er at alle disse 10, utenom meg har planlagt en påsketur. En weekend i sverige på hotell og sånn. Jeg fikk vite i forrige uke at to av mine venninner skulle til Sverige. Jeg tenkte ikke noe mer over det. Ble ikke sur eller noe. Litt etter litt under kvelden røpte de seg mer og mer, og det var sånn jeg fant ut at flere i vennegjengen skulle være med. De skulle visst kjøre bil. De sa ikke når det skulle være eller noe. Jeg tenkte ingenting over det da. Var litt surrete rett og slett. Men, nå sitter jeg her og tenker og fatter ikke hvorfor ikke jeg er invitert med? I ettertid husker jeg at venninnen min sa litt spydig i forbifarten at jeg kunne bli med men, det var ikke plass i bilen så jeg kunne ta tog...mens hun lo litt sarkastisk :o Som sagt, der og ta tenkte jeg ikke over det, for jeg trodde det var mye senere blandt annet og jeg trodde ikke ALLE skulle være med. Nå har jeg gjennom en annen god venninne fått vite at alle skal være med, utenom meg. De har lagt planer lenge i forveien og jeg ble sinnsykt lei meg når jeg fikk vite at jeg er ekskludert. Jeg er faktisk en god venn med dem alle. Jeg er ingen "bitch" eller noe, verken sur eller vanskelig å ha med å gjøre. Så, jeg fatter ikke hvorfor de dropper å ta med meg? Jeg vet at det er den ene av jentene i gjengen som står bak greia at jeg ikke er med. Hun har mest sannsynlig arrangert turen og har da unnlatt å fortelle meg alt. Grunnen til at jeg vet det er fordi flere har snakket helt åpent til meg om turen og faktisk trodd jeg skulle være med. Det jeg lurer på, skal jeg ta opp dette med "venninnen" min? Vi er ikke bestevenner for å si det sånn, men gode nok venner til å ikke ekskludere hverandre. Hun har t.o.m bedt med en bekjent av seg...Og ikke meg. Det er helt merkelig. Så, hva skal jeg si til henne? Er så sinna nå...og ikke minst skuffet. Dette ble litt surrete men jeg er trøtt:) Hvor mye venn har du vert med henne? Hun og du er i samme vennegjeng,men det er ikke sikkert hun liker deg 100 % bare forde dere er i samme vennegjeng. enner kan gjøre ting selv om ikke ale er invitert. Det vil da komme frem hvorfor du ikke er invitert. Siden de andre trodde du var invitert, så regner jeg med at de vil spørre om hvorfor du ikke er med på turen. Foreløbig har jeg villet bare vente å se .... Av og til oppdager man hvilke venner man har.
Gjest jente21tangen Skrevet 25. mars 2005 #17 Skrevet 25. mars 2005 Hvor mye venn har du vert med henne? Hun og du er i samme vennegjeng,men det er ikke sikkert hun liker deg 100 % bare forde dere er i samme vennegjeng. enner kan gjøre ting selv om ikke ale er invitert. Det vil da komme frem hvorfor du ikke er invitert. Siden de andre trodde du var invitert, så regner jeg med at de vil spørre om hvorfor du ikke er med på turen. Foreløbig har jeg villet bare vente å se .... Av og til oppdager man hvilke venner man har. Har kjent henne i snart 3 år. Vennskapet går litt opp og ned. Noen ganger er hun på meg som en klegg. Oppfører seg omtrent som bestevenninnen min. Og dagen etter kan hun nesten fryse meg ut. Hun er veldig "hakkete" på meg. Og er flink til å komme med spydige kommentarer som går på utseendet, klær o.l. Så jeg tror ingen av oss i bunn og grunn betraker hverandre som bestisser. Men, vi har nok kontakt til at hun vet at jeg burde vært proritert til å være med til sverigeturen. Nei jeg tror ikke hun liker meg 100% heller. Hun virker litt bitter på meg på en måte. Vanskelig å forklare :-? Skal vente med å ta det opp til over Påsken. Så, ja...får se hva hun har å si da.
Gjest *Sexy*Cat* Skrevet 25. mars 2005 #18 Skrevet 25. mars 2005 Når du sier at hun driver å hakker på deg, så virker det som om denne venninnen din sliter med litt misunnelse
Kittykat Skrevet 26. mars 2005 #19 Skrevet 26. mars 2005 Jeg hadde ikke ventet til etter påske med dette, det hadde ikke jeg klart. Jeg hadde spurt rett ut hvorfor jeg ikke ble spurt. Ingen av de kan vite hva du ønsker/vil, så argumentet med at hun ikke trodde du ville ( hvis hun kommer med den ) går ikke. Og spør de andre om de visste om at du ikke ble spurt i det hele tatt.
Gjest trådskriver Skrevet 26. mars 2005 #20 Skrevet 26. mars 2005 Jeg hadde ikke ventet til etter påske med dette, det hadde ikke jeg klart. Jeg hadde spurt rett ut hvorfor jeg ikke ble spurt. Ingen av de kan vite hva du ønsker/vil, så argumentet med at hun ikke trodde du ville ( hvis hun kommer med den ) går ikke. Og spør de andre om de visste om at du ikke ble spurt i det hele tatt. nå er jo alle i sverige så jeg føler ikke for å ringe noen av dem nå. har ikke hørt en døyt fra noen av dem heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå