AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #21 Skrevet 25. oktober 2018 On 10/24/2018 at 9:15 AM, AnonymBruker said: Jeg vet veldig godt hva en hest er, men har aldri eid en Frieser før! Kun ridehest. Anonymkode: 6132b...d8f Du er klar over at en frieserhest er ridehest? Konkurrerer aktivt med frieser i dressur. Per på PSG-nivå. Snart klar for GP, i løpet av neste år. Kan fint hevde seg på toppen. Anonymkode: e60ad...dc2 3
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #22 Skrevet 25. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du er klar over at en frieserhest er ridehest? Konkurrerer aktivt med frieser i dressur. Per på PSG-nivå. Snart klar for GP, i løpet av neste år. Kan fint hevde seg på toppen. Anonymkode: e60ad...dc2 Ja, det er jeg klar over 😊 men de er jo ikke som en KWPN osv! Så heldig du er, som har så fin hest 💞 Anonymkode: 6132b...d8f
Jodaneida Skrevet 25. oktober 2018 #23 Skrevet 25. oktober 2018 På 24.10.2018 den 9.27, AnonymBruker skrev: Det er forskjell på varmblods og kaldblods. Varmblods hester er opprinnelig født, for varme klimaer og har ikke pels og høver, som kaldblods hester, og omvendt. Anonymkode: adf08...03e Nå er frieser kaldblodig da Har du erfaring med unghest og tilridning da ts? Evnt et godt nettverk rundt? Unghest er morro
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #24 Skrevet 26. oktober 2018 12 timer siden, Jodaneida skrev: Nå er frieser kaldblodig da Har du erfaring med unghest og tilridning da ts? Evnt et godt nettverk rundt? Unghest er morro Hei Jeg har lite erfaring med unghester, men tenkte kanskje jeg kunne prøvd meg på en. Men det blir dessverre ikke denne hesten, den ble solgt før jeg rakk å bestemme meg. Har mest lyst på en som er rundt 10 år, og ferdig innridd. Syns det er litt vanskelig å finne en som passer Anonymkode: 6132b...d8f
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2018 #25 Skrevet 28. oktober 2018 On 10/25/2018 at 10:41 PM, Jodaneida said: Nå er frieser kaldblodig da Har du erfaring med unghest og tilridning da ts? Evnt et godt nettverk rundt? Unghest er morro Frieser er VARMBLODS, ikke en kaldblods. Sorry, blir litt hårsår når folk kaller hesten min kaldblods Anonymkode: e60ad...dc2
Jodaneida Skrevet 28. oktober 2018 #26 Skrevet 28. oktober 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Frieser er VARMBLODS, ikke en kaldblods. Sorry, blir litt hårsår når folk kaller hesten min kaldblods Anonymkode: e60ad...dc2 Det er der delte meninger om, ser jeg etter et googlesøk
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2018 #27 Skrevet 28. oktober 2018 En frieser kan forveksles med en høyreist svart kaldblodstraver, etter min mening Men man ser jo lett forskjell når de traver :p Anonymkode: fb27d...74c
Gjest Regn Skrevet 28. oktober 2018 #28 Skrevet 28. oktober 2018 Gamlefrieseren vår var stødig, hun gikk på utegang og fikk kraftig pels. En stor vennlig kjempe
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2018 #29 Skrevet 28. oktober 2018 På 24.10.2018 den 9.27, AnonymBruker skrev: Det er forskjell på varmblods og kaldblods. Varmblods hester er opprinnelig født, for varme klimaer og har ikke pels og høver, som kaldblods hester, og omvendt. Anonymkode: adf08...03e Det er likevel ikke noe problem for de å sette pels, så de kan fint stå på utegang. Jeg har hatt flere varmblodser, og de stod ute året rundt og tilpassa de seg årstiden. De har ingen problemer med -40. Men til TS, ska du kjøpe deg en frieserhest kun fordi den er fin å se på? Anonymkode: f81b3...e19 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2018 #30 Skrevet 29. oktober 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er likevel ikke noe problem for de å sette pels, så de kan fint stå på utegang. Jeg har hatt flere varmblodser, og de stod ute året rundt og tilpassa de seg årstiden. De har ingen problemer med -40. Men til TS, ska du kjøpe deg en frieserhest kun fordi den er fin å se på? Anonymkode: f81b3...e19 Ts her! Ikke kun fordi dem er fine å se på, syns også de har en hel egen måte å bevege seg på! Har ikke bestemt meg helt enda, men ønsker meg veldig en Frieser! Jeg har ingen erfaring med rasen i fra tidligere, fordi jeg har holdt på med andre typen hester. Syns Frieseren er helt spesiell, og kunne gjerne tenkt meg å eid en slik en gang i livet 😊 men er også svak for andre store ridehester, liker også KWPN, selvom de er helt annerledes enn Frieseren! Anonymkode: 6132b...d8f
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2018 #31 Skrevet 29. oktober 2018 11 hours ago, AnonymBruker said: Ts her! Ikke kun fordi dem er fine å se på, syns også de har en hel egen måte å bevege seg på! Har ikke bestemt meg helt enda, men ønsker meg veldig en Frieser! Jeg har ingen erfaring med rasen i fra tidligere, fordi jeg har holdt på med andre typen hester. Syns Frieseren er helt spesiell, og kunne gjerne tenkt meg å eid en slik en gang i livet 😊 men er også svak for andre store ridehester, liker også KWPN, selvom de er helt annerledes enn Frieseren! Anonymkode: 6132b...d8f De er fantastiske! Lynnet er ekstremt bra, alle kan i prinsipp kose og ri dem pga gemyttet. Selvfølgelig finnes det unntak, men. Det å ri en frieser er en kunst, de har helt syke bevegelser. Ikke lett! Tar noen år å lære seg, men så sitter det! Anonymkode: e60ad...dc2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2018 #32 Skrevet 29. oktober 2018 På 23.10.2018 den 23.15, AnonymBruker skrev: Naboen min har to stykker, som kostet ca 90.000 kr hver. De er flotte, jeg har ridd på tur med henne flere ganger, men de er forsiktige varmblodshester som må tas med ro og hensyn,ikke anbefalt rundt skrik og skrål. Jeg foretrekker min egen kaldblods som jeg kan virkelig fly rundt i skog og fjell på som foter seg bedre og mye mindre forsiktig. De må kunne være inne, de går ikke på utegang. Anonymkode: b9ba3...0f9 Når ble friseren en varmblodshest??? Anonymkode: cc5f0...36c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå