Gå til innhold

Kombi vask og tørketrommel, er de ok?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet at de jeg kjente som hadde slike for noen år siden ikke var fornøyde... Men har vel kanskje blitt bedre? Har noen erfaringer med slike maskiner?  Helst ikke til 20000. Pga plassproblemer.   

Anonymkode: 112e6...4a1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde en mellom ca 2005 og 2012. Var greit fornøyd, men det var en av de billigere variantene til rundt 8000, og tørketrommelen brukte veldig lang tid, pluss at den var veldig støyende når den vaska og sentrifugerte.

Hadde enmannshusholdning, så det var sånn sett ikke noe problem å rekke å vaske/tørke alt, hadde jeg hatt barn ville det vært verre. Da den tok kvelden i ca 2012 så gadd jeg ikke fikse, men kjøpte ny som kun var vaskemaskin. 

Anonymkode: 6369c...fb6

Skrevet

Jeg hadde en der jeg leide for noen år siden. Erfaringen var at tørketrommelen ikke hadde kapasitet til en full maskin med sengetøy/håndklær, så jeg måtte ta det i to omganger. Og sentrifugen var ikke så kraftig, selv om det var et dyrt merke. Så det tok lenger tid å lufttørke klærne, fordi de ikke var godt nok sentrifugert.

Hvis du har plass til tørkestativ og god varme/tørkeluft (ikke fuktig kjellerleilighet..) så ville jeg heller kjøpt en sterk vaskemaskin med skikkelig kraftig sentrifuge, så tørker det meste over natten..

Anonymkode: 9e124...31f

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd, men det er en sånn dyr Mile maskin til 26 000. 

Anonymkode: 3c2d7...6dc

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjøpte en AEG kombimaskin i 2006 som har fungert 100% hittil. Vi har hatt med på flyttelass og slikt, men det har gått bra. Vi bruker den 24/7 hele tiden. Den var omtrent den dyreste i butikken, men vel verdt pengene.

Anonymkode: 3a59a...ef1

Skrevet

Jeg har en LG inverter direct drive 7/4kg. Den var med ny i leiligheten når jeg kjøpte den, kun meg og samboer som bor her og den vasker/tørker bra. Selv med full maskin med sengetøy/håndkler.

Anonymkode: d2e4e...1ea

Skrevet

vi hadde en kombi vask/tørk fra Indesit og var fornøyde, da vi var bare to, jeg og samboeren. Vi hadde vår i bare 5 år, solgte videre på finn. Vi skaffet oss separate vaskemaskin og tørketrommer da vi fikk barn. Det er fordi vask pluss tørk tar tid, la oss si 2 timer vask, to timer tørk, og da er vaskemaskinen opptatt i 4-5 timer, og kan ikke brukes til en annen vask, det blir veldig tidskrevende å vaske. Men det er ikke et problem når man ikke har veldig mange vaskemaskiner pr uke. 

Jeg anbefaler først og fremst å kjøpe en kombi der kan man kjøre vask og tørk uavhengig, sjekk det for modellen du vurderer. Altså, at du kan vaske ferdig, ta ut tøy som du ikke vil tørke, for så å sette på tørk. Det er kjempekjekt fordi ikke alt tåler å tørkes, men noen kombimaskiner tillater bare kjøre tørk som en del av vask, ikke som to uavhengige programmer. Og det virker upraktisk. Kombinerte maskiner har også ofte mindre Tørkekapasitet enn vaskekapasitet, hvis den kan vaske opptil 8 kilo, så kan tørke bare 4 kilo, f.eks.

Anonymkode: b7308...9b5

Skrevet

Har en dyr LG damp-greier, hatt i ti år. Veldig fornøyd, men det tok litt tid til å venne seg til at tørkeprogrammer må gå ferdig, stopper man det midt i, er tøyet uansett vått (av damp). 

Anonymkode: a36d8...79a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...