Flyndra Skrevet 23. oktober 2018 #1 Skrevet 23. oktober 2018 Hei! Jeg har bestemt meg for å forbedre karakterene mine fra VGS for videre studier. Om jeg skal inn på det studie jeg vil, trenger jeg toppkarakterer. Jeg må enten ta opp nesten alle fag, eller søke etter 23/5 regelen hvor jeg bare trenger 6 fag. Jeg har IV i ett fag, som vil si at jeg ikke har fullført videregående. Jeg er 25 år. Slik jeg ser det har jeg flere muligheter: Jeg kan ta voksenopplæring, som jeg tror har rett på siden jeg ikke har fullført VGS. Dette er gratis. Er usikker på hvordan voksenopplæring fungerer. Er voksenopplæring en aktuell vei for å forbedre karakterene mine? Privatskole, men det har jeg ikke råd til. Lese til alle fagene og ta eksamen på egenhånd. Regner med jeg vil bruke minst 2-3 år på dette. Jeg har nå eksamen om rundt to uker. Etter avlagt eksamen om får jeg vitnemål og generell studiekompetanse. Jeg ble plutselig veldig usikker på om det er et feilgrep å ta den eksamenen nå. Mister jeg da retten til voksenopplæring? Tar også gledelig imot alle råd, tips og tanker!
Flyndra Skrevet 23. oktober 2018 Forfatter #2 Skrevet 23. oktober 2018 Ingen som har noe å komme med?
altflyter Skrevet 23. oktober 2018 #3 Skrevet 23. oktober 2018 Du har kun rett på voksenopplæring i fag du ikke har vurdering eller har fått stryk i. Du får ikke ta voksenopplæring for å forbedre karakterer... Hilsen en som brukte masse penger på privatisteksamener fordi hun kun fikk voksenopplæring i fag hun ikke hadde vurdering i.... 2
Flyndra Skrevet 23. oktober 2018 Forfatter #4 Skrevet 23. oktober 2018 37 minutter siden, altflyter said: Du har kun rett på voksenopplæring i fag du ikke har vurdering eller har fått stryk i. Du får ikke ta voksenopplæring for å forbedre karakterer... Hilsen en som brukte masse penger på privatisteksamener fordi hun kun fikk voksenopplæring i fag hun ikke hadde vurdering i.... Tusen takk for svar! Da glemmer jeg voksenopplæring.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2018 #5 Skrevet 23. oktober 2018 Jeg søkte voksenopplæringen da jeg ønsker å oppnå generell studiekompetanse, fikk avslag. Jeg er utdannet helsesekretær så har brukt opp "retten" min selv om jeg mangler mange fag for å oppnå studiekompetanse. Leser nå som privatist, kjenner d er litt tungt, har så mye bedre utbytte av undervisning. Anonymkode: 773a7...42a
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #6 Skrevet 25. oktober 2018 På 23.10.2018 den 16.05, altflyter skrev: Du har kun rett på voksenopplæring i fag du ikke har vurdering eller har fått stryk i. Du får ikke ta voksenopplæring for å forbedre karakterer... Hilsen en som brukte masse penger på privatisteksamener fordi hun kun fikk voksenopplæring i fag hun ikke hadde vurdering i.... Da har du blitt lurt. Hilsen ei som hadde generell studiekompetanse, men med dårlige karakterer. Som enda fikk mast seg til plass på voksenopplæring i samtlige fag jeg trengte forbedring i, og som nå studerer lykkelig på universitetet. Jeg møtte opp personlig og snakket med inntaksansvarlig, for å si det sånn! Anonymkode: 342b4...5e9
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #7 Skrevet 25. oktober 2018 På 23.10.2018 den 16.44, Flyndra skrev: Tusen takk for svar! Da glemmer jeg voksenopplæring. Les mitt svar over her. Det finnes fortsatt muligheter, men man må møte opp personlig og forklare situasjonen. Anonymkode: 342b4...5e9
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #8 Skrevet 31. oktober 2018 På 25.10.2018 den 17.54, AnonymBruker skrev: Da har du blitt lurt. Hilsen ei som hadde generell studiekompetanse, men med dårlige karakterer. Som enda fikk mast seg til plass på voksenopplæring i samtlige fag jeg trengte forbedring i, og som nå studerer lykkelig på universitetet. Jeg møtte opp personlig og snakket med inntaksansvarlig, for å si det sånn! Anonymkode: 342b4...5e9 Oj, hvorfor fikk du det? Trodde ikke voksenopplæringen skulle være et alternativ for dem som ikke vil bruke penger på å forbedre de dårlige karakterene sine. Anonymkode: 320d0...9a8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå