Gå til innhold

Hvordan få et bedre selvbilde på 1-2-3

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

:P

Jeg tenker ikke på langsomme grundige kompliserte metoder, men billige triks for hvordan man kan forbedre selvbildet sitt.

Finnes det kansje noen lettleste bøker om temaet? Kan man henge lapper på do med tekst som "du er et fantastisk menneske"?

Videoannonse
Annonse
Gjest skindeep
Skrevet

Se deg i speielen og rams opp alt du liker ved deg selv!

Gjest Gjesta
Skrevet

Juksespeilene i garderobene på SATS funker utmerket for meg :D

Gjest Madam Felle
Skrevet
Se deg i speielen og rams opp alt du liker ved deg selv!

:Nikke: + se deg i speilet og si til deg selv: "jeg er kjempe glad i deg, fordi du er den du er" :wink:

Gjest TomKrus
Skrevet

Sett pris på dine sterke og gode sider. Bygg deg opp ved hjelp av dem.

Skrevet

jeg tror ikke på raske løsninger jeg da, raske løsninger raser raskt sammen tror jeg.

bruk tid, få hjelp?

jeg har samme problem, elendig selvbilde, og har innsett at jeg er nødt til å få hjelp for å komme ut av det.

såh, siden du nå allerede har fått svar på hvordan du kan gjøre det raskt, så har du her svaret mitt! :tunge1:

Gjest Anonymous
Skrevet

Dersom noen har et 'godt selvbilde', så tror jeg ikke dette har kommet til en på 1 2 3, Hix.

Jeg tror godt selvbilde kommer som følge av å være tro mot seg selv. Over tid. Det å gjøre rett i situasjoner man er tilbøylig til å gjøre feil, og det å velge etter hjerte. Ofte har jo vi mennesker en liten 'stemme' inne i hodet vårt. Jeg har det selv. En kontinuerlig samtalepartner som jeg fører heftige diskusjoner med om hva jeg burde og ikke burde gjøre, eksempelvis.

Jeg tror at dersom man er tro mot mavefølelsen sin, hjerte sitt og prøver så godt man kan å gjøre hva man tror for å være riktig, så vil man også få det godt med seg selv.

Med andre ord; Dersom man har utrettet mye vondt, så tror jeg ikke det finnes noen mirakelkur som fjerner angst, skyldfølelse og andre 'plager', som stjeler selvet vekk fra en. Kansje for en kort stund, men ikke i lengden.

Fokuser på gode ting, og omgi deg med de som gjør det samme. Slikt gir en et godt bilde av en selv.

Gjest Bellatrix
Skrevet

Det er nok ikke gjort på 1-2-3. Men uansett er det ting du kan gjøre. Si positive ting om deg selv. Prøv å husk alle de positive tingene som er blitt sagt om deg. Tenke på alle som er glade i deg. Det var en fyr på Først og Sist(husker ikke noe navn), som sa et par kloke ord. "Vær din egen beste venn". Hva ville du sagt til deg om du var din beste venn?

Jeg kjenner deg ikke godt, Hixerbear, men kan i hvert fall si at du tilfører kg mye bra. Prøv å tenk på det, og andre ting som du er bra på. Det trenger ikke være noe du er flink til en gang. Mange setter pris på at du er den du er. :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet
jeg har samme problem, elendig selvbilde, og har innsett at jeg er nødt til å få hjelp for å komme ut av det.

8-O

For meg fremstår du, Aline, som manifestasjonen av superkvinna, som kan og vet utrolig mye og kan takle det livet byr på av utfordringer.

Jeg lurer på hvorfor vennene mine gidder å være venn med meg, og jeg kan ikke se for meg at noen jente vil kunne ville være kjæreste med meg. Samtidig vet jeg at dette bare er tull og innbildning. Verdamt!

Hmm lurer på om jeg skal ta ny runde på amazon og bestille en stor pakke med bøker slik som denne.

Skrevet

:wink: superkvinna aline.

vel, jeg har selvtillit, jeg kan litt og vet litt, jeg tviler ikke på at jeg klarer meg igjennom vanskelige situasjoner og at jeg kan løse det meste....

bortsett fra når jeg er nødt til å stole på meg selv som bare meg'et, fatter heller ikke helt at venner velger å være sammen med meg, har til og med problemer med å føle meg bra nok ovenfor min egen familie. :( og takler derfor dårlig endel sammenhenger.

mannfolk.... er en historie for seg selv. har holdt meg vekk fra seriøse forhold og følelser frem til for få år siden, rett og slett fordi jeg jo VISSTE at det aldri kom til å vare likevel. meg liksom, hvem gidder egentlig.

endret seg endel når jeg gikk i terapi, og jeg har sett og forstått mye, og ser som du sier nå at de tankene bare er tull og rør, men de er ganske innebygd vettu, når man har opparbeidet de over mange år!!

derfor skal jeg i terapi igjen, for å få hjelp til å lære meg å like meg selv helt og fullt. for det klarer jeg visst ikke på egenhånd.. :-?

Gjest Anonymous
Skrevet
derfor skal jeg i terapi igjen, for å få hjelp til å lære meg å like meg selv helt og fullt. for det klarer jeg visst ikke på egenhånd

Jeg håper du får det til!

:trøste:

Skrevet

takk. :) det må jeg jo, har ikke tenkt å ha det slik resten av livet. :wink:

målbevisst og sta er jeg selv med problemene vettu.

håper du finner din måte å komme deg opp på også. :)

Gjest Chrizzy
Skrevet

Heia, jeg har ikke sånn kjempe tro på at det går fort å forandre et selvbilde, men tror heller ikke at det går så sakte. Noen ganger så er det veldig lite som skal til før man merker stor forskjell. Så går det nu litt opp og ned da, og det må man regne med, liksom at det regner og blåser enkelte dager. :)

Men jeg ble i alle fall til å tenke på Louise L. Hay sine bøker, de er gode til selvhjelp (jeg har bare lest ei bok av henne, men har hørt masse skryt), og jeg mener at man merker resultater raskt.

http://hilt-hansteen.no/pocket/

Gjest Anonymous
Skrevet

Elsk deg selv.

Du er aller viktigst...

vega

Gjest Anonymous
Skrevet
Med andre ord; Dersom man har utrettet mye vondt, så tror jeg ikke det finnes noen mirakelkur som fjerner angst, skyldfølelse og andre 'plager', som stjeler selvet vekk fra en. Kansje for en kort stund, men ikke i lengden.

Fokuser på gode ting, og omgi deg med de som gjør det samme. Slikt gir en et godt bilde av en selv.

Unnskyld meg, men der sa du noe helt feil eller er du bare slik???

du mener man må utrette mye vondt får å få dårlig selvbilde eller angst???

Er du full, eller er du helt på trynet?

Vega

Skrevet

Vel, du spurte om en rask løsning og det beste jeg kan komme på er kort og godt å sette opp en liste over 10 ting du liker ved deg selv.

Du er kanskje forståelsesfull, en god venn, har lange, pene øynevipper, er tålmodig, har fin holdning, lager verdens beste sjokolademuffins, eller hva ? Kanskje listen blir kjempelang ? :)

Skrevet
Juksespeilene i garderobene på SATS funker utmerket for meg :D
Er det juksespeil på SATS :grine: ??? Har jeg aldri lagt merke til!! Må se etter neste gang! :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...