Gå til innhold

Dette bildet av Kendall Jenner gjør Instagram rasende

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei! Hvorfor føler "Hvermansen" at han blir krenket for alt mulig piss?! Man må slutte å ta alt personlig!

Anonymkode: 8c4ec...487

• Liker 9
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Enda et bevis på at vi lever i krenkelsens-tidsalder.🙄

Skrevet

Kunne ikke brydd meg mindre

• Liker 3
Skrevet

Vel, mørke kvinner har ikke enerett på stort, «afrokøllete» hår. Jeg vet om flere norske som har sånn hår helt naturlig. Det er jo en del av modellbransjen å ha ulike hårstiler, og det synes jeg man må få lov til - uten at noen skal bli fornærmet over det. 

Man kan jo heller velge å se positivt på at slikt hår får positiv oppmerksomhet og er «trendy» eller godt likt? 

Anonymkode: ff5fa...fe7

• Liker 10
Skrevet

Da håper jeg det også blir ramaskrik når mørke har rett, slett hår? 

Jeg sier OMG altså. Når til og med HÅR kan krenke... 

Anonymkode: 92d70...52e

• Liker 5
Skrevet

Det var da tydelig at det håret heller skulle være mer sånn som 60-80 tallet, da håret var veldig stort, hos alle? Synes det er kjempeflott at det er blitt mye mer vanlig med naturlig krøllet hår hos folk afroamerikanere og afrikanere, men at ikje andre folk skal få lov til å ha det, fordi det da blir kopiering av deres kultur er bare idiotisk!! Håret til hvite kvinner varierer jo også utrolig mye! Men litt tåpelig å ta en modell med glatt hår og uten fregner, om de ønsker stort krøllete hår og fregner da. Og så rette ut håret på modellen som faktisk har krøller.. Men jeg syntes at Kendall passet stilen iallefall!

Anonymkode: 67329...9e5

• Liker 2
Gjest Keikolina
Skrevet

Jeg bleiker håret, ser ikke en haug blondiner løpe etter meg med høygafler 😂

Skrevet

Poenget var vel at de hadde rettet ut håret til den mørke kvinnen. Og at det ikke var lenge siden damer ikke fikk jobb hvis de hadde «fri» afro. Og vi må huske på USAs historie her. Enig at de er litt hårsåre(!) i akkurat denne saken, men poenget er nok bare å få litt diskusjon rundt afroamerikansk kultur.

Anonymkode: f6ef0...8f2

• Liker 1
Skrevet

Jeg ble så rasende at jeg knuste mobilen, gjorde i buksa og hoppet på sjøen! Er det ingen som tør å vise følelser mer? 

• Liker 5
Skrevet

Nei. Folk må snart puste med magen, og ikke konstant lete etter saker de kan føle seg krenket over. Jeg kjenner flere hvite kvinner som lett kunne hatt denne frisyren helt naturlig. Jeg studerte faktisk med ei, som hadde nesten identisk hårfrisyre. 
Forresten, dette kvalifiserer ikke i mine øyne som kulturell appropriasjon, da dette er en klar referanse til kles- og hårmoten på 70-tallet.

Hvorfor er også alltid hvite som kommer i hardt vær ang. kulturell appropriering? Hvorfor blir aldri mørkhudede hengt ut for slett, blondt løshår og parykker?

Anonymkode: 79ab1...1cc

• Liker 5
Skrevet

Nei, absolutt ikke. Syns bildet var nydelig! Hun kler stort hår. Man ser jo helt tydelig at det ikke skal etterligne en ekte afro. Hadde det vært meningen hadde de vel satt på henne en parykk. 

Kulturell appropriasjon må vel ikke alltid være negativt? At man tar noe man syns er fint, og bruker det på en annen måte er noe vi i all tid har gjort. Vi henter inspirasjon fra hverandre og ulike verdensdeler. Så lenge man bruker det respektfullt syns jeg det er bare er bra. 

Hvis man sier at dette er kulturell appropriasjon ser jeg uansett ikke noe negativt i det:  hun ser nydelig ut med stort hår sier meg: stort hår er nydelig! Samme hvem det nå måtte sitte på. 

Skrevet

Herregud! Folk har alt for lite å bry seg om. Hvem faen bryr seg om en hvit person har afro, eller om en mørk har stritt hår?! 

Anonymkode: 3cf49...8c0

• Liker 1
Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet

Det er virkelig et mysterium at folk kan bli rasende pga et bilde som er lagt ut- med mindre det er uten personens tillatelse, et nakenbilde, eksponering av barn elns. 

Om noen blir sint av et vanlig bilde, så må de gå i seg selv. 

Skrevet

Hahahaha herregud. Jeg er norsk og hvit og sitter her i dette øyeblikk med nesten helt lik sveis helt naturlig!!! 😂

Anonymkode: de3b9...238

• Liker 3
Skrevet

Nå har jeg satt meg i et hjørne på krenkekrakken min og her blir jeg sittende pal til i morgen for da må jeg låne bort krakken til naboen som skal lese boka til Listhaug. Jeg tenker det er bra at verden har sånne som meg og naboen min. Noen må jo føle seg krenket på andres vegne.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Noen av innleggene i denne tråden er akkurat de samme som de som reagerer på Kendall har fått seg stort hår. 

Sikkert alltid en del mennesker som vil reagere på at man ikke har sitt naturlige hår, smykker osv. Tenk så kjedelig motverden ville vært om alle måtte holde seg til hva som var helt naturlig og ikke kunne hente inspirasjon fra andre! 

Endret av Newroz
Skrevet
3 timer siden, Ironically_me skrev:

Jeg ble så rasende at jeg knuste mobilen, gjorde i buksa og hoppet på sjøen! Er det ingen som tør å vise følelser mer? 

Jeg også, men jeg svømmer enda siden jeg føler meg så fornedret :bond:

• Liker 1
Skrevet

hva er det å bli krenket av der??????

• Liker 1
Skrevet

Herregud, så patetiske dere er. Selvsagt bruker de drama og krenkelse for at dere skal lese artikkelen og bli sure. Det er slik de tjener penger. De later som om der er et problem/ drama slik at dere skal klikke dere innpå artikkelen 

Anonymkode: 423f9...7d0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...