AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2018 #1 Skrevet 23. oktober 2018 Litt usikker på om det bjeffedyret har flyttet inn permanent eller er på besøk, men denne uka har jeg hatt fri og lagt merke til at bjeffedyret bjeffer når det er alene hjemme, fra naboen reiser på jobb, til de kommer hjem. Det bjeffer mer eller mindre konstant uten pause. Det tar av og til noen små pustepauser på et halvt minutt, så fortsetter det. Når naboen kommer hjem, blir bjeffedyret rolig. Jeg kommer sikkert bare til å se situasjonen litt an nå, men hva kan gjøres med bjeffedyr som bjeffer når de er alene, men ikke ellers? Er jo umulig å få disiplinert de da. Anonymkode: e9bae...8fa
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2018 #2 Skrevet 23. oktober 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Litt usikker på om det bjeffedyret har flyttet inn permanent eller er på besøk, men denne uka har jeg hatt fri og lagt merke til at bjeffedyret bjeffer når det er alene hjemme, fra naboen reiser på jobb, til de kommer hjem. Det bjeffer mer eller mindre konstant uten pause. Det tar av og til noen små pustepauser på et halvt minutt, så fortsetter det. Når naboen kommer hjem, blir bjeffedyret rolig. Jeg kommer sikkert bare til å se situasjonen litt an nå, men hva kan gjøres med bjeffedyr som bjeffer når de er alene, men ikke ellers? Er jo umulig å få disiplinert de da. Anonymkode: e9bae...8fa Vanlige folk kaller det hund. Anonymkode: 4c458...1cc 11
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2018 #3 Skrevet 23. oktober 2018 Du må jo nesten si ifra på en pen måte til naboene. Det er jo ikke sikkert at de vet at dyret bjeffer når de er vekk.. Er det en valp, så må nok eierene jobbe mer med alenehjemmetrening! Og er det en omplasseringshund, eller besøk, så må de nesten jobbe mer med å trygge hunden og alenehjemmetrening, det går an, men da må eierene vite om det først, og trene ordentlig. Anonymkode: c8a09...558 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2018 #4 Skrevet 23. oktober 2018 Du må si fra til naboen om dette. Det er ingen vei utenom, dessverre. Konstant bjeffing dagen lang, skal man ikke behøve å plages med. Det er jo ren tortur. Noen lyder fra naboene må en innfinne seg med, så klart, men det finnes en grense for hva en skal finne seg i. Anonymkode: 4235d...e50 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2018 #5 Skrevet 23. oktober 2018 Jeg velger nok å bare se det litt an til å begynne med. I utgangspunktet er vi en veldig rolig blokk uten barnefamilier og spetakkel. Mange eldre og enslige. Det eneste man hører til vanlig, er at det faller en gaffel i gulvet i ny og ne, liksom. Men jeg har jo selv av og til besøk samt at det kan bli litt høyrøstet heiing i fotball og slikt. Og besøk av en barnefamilie med bjeffedyr som sikkert også høres av naboen. Gjelder å være tolerant begge veier og ikke klage "med en gang" det er noe. Så er jo en ting hva man sier, en annen ting er måten man sier det på. Går an å vinkle det som at man lurer på om hunden er engstelig for å være alene, fremfor å si "Nå har den bikkjen bråket i en uke i strekk! Nå er det nok!" Anonymkode: e9bae...8fa
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2018 #6 Skrevet 23. oktober 2018 Men bare sånn av ren nysgjerrighet.. Hvordan trener man egentlig opp en hund til å være stille når den er alene? Når man ikke er til stede mens det skjer, er det jo lite man får gjort. Anonymkode: e9bae...8fa
Tvist Skrevet 23. oktober 2018 #7 Skrevet 23. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men bare sånn av ren nysgjerrighet.. Hvordan trener man egentlig opp en hund til å være stille når den er alene? Når man ikke er til stede mens det skjer, er det jo lite man får gjort. Anonymkode: e9bae...8fa Det er jo en grunn til at hunden bjeffer, det er ikke kjekt for den. Den varsler eller føler seg utrygg. Så da må man trene på at hunden ikke føler at den må varsle og på at den slapper av selv om det er lyder utenfor og den er alene. 4
Kitcat Skrevet 23. oktober 2018 #8 Skrevet 23. oktober 2018 Jeg mener du skal si fra til naboen uansett om det plager deg eller ikke. Hunden har det ikke godt med å være alene hjemme når den bjeffer hele dagen, og det er ikke sikkert eierne er klar over det. Hvis det var min hund ville jeg satt pris på å bli gjort oppmerksom på det, og deretter tatt tak i problemet. 4
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2018 #9 Skrevet 23. oktober 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Så er jo en ting hva man sier, en annen ting er måten man sier det på. Går an å vinkle det som at man lurer på om hunden er engstelig for å være alene, fremfor å si "Nå har den bikkjen bråket i en uke i strekk! Nå er det nok!" Anonymkode: e9bae...8fa Selvfølgelig En hund som står å bjeffer hele dagen er redd/bekymret/nervøs/utrygg å roper på flokken sin, altså eieren. Jeg har hørt om flere som har kjøpt billig type overvåkingskamera som de setter opp i stua for å se hva hunden gjør på om dagen. Oftest skjer jo dette enten fordi hunden alltid tygger sunt ting eller eier har fått beskjed om bjeffing, og ønsker å se selv. Det er veldig sårt å vondt med hunder som står å roper på flokken sin hele dagen, de kan ikke ha et godt liv. Jeg har en venninne med slik utrygg hund, og hun har løst det med hundepasser, type sprek pensjonist som har hunden dagtid og får vel 3000-4000 kr mnd for det Anonymkode: f31aa...960 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2018 #10 Skrevet 23. oktober 2018 Det er alltid en grunn til bjeffing. Å når den er alene hjemme og konstant bjeffer så er det noe eier må trene på. Det er ikke morsomt å stå å høre på, men det er hvertfall ikke noe godt for hunden. Hjemme alene trening er det som skal til. En hund bjeffer ikke bare fordi det er «gøy» Anonymkode: cb24b...363
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2018 #11 Skrevet 23. oktober 2018 Nå er de hjemme igjen og hunden er stille som mus. Hvis det gjentar seg imorgen også, så får jeg heller gi beskjed. Anonymkode: e9bae...8fa
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2018 #12 Skrevet 23. oktober 2018 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er de hjemme igjen og hunden er stille som mus. Hvis det gjentar seg imorgen også, så får jeg heller gi beskjed. Anonymkode: e9bae...8fa Det gjentar seg garantert. Jeg ville sagt ifra nå, for hundens del Anonymkode: cb24b...363
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #13 Skrevet 25. oktober 2018 Virker som bjeffedyret er borte nå. Det har vært stille i to dager. Så det var nok bare på besøk. Anonymkode: e9bae...8fa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå