Gå til innhold

Snurring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Følte meg litt eventyrlysten blant hyllene på Kiwi og fikk med meg en boks snurring hjem. Men hva skal jeg ha som tilbehør og er det egentlig godt ?

Anonymkode: f92d6...6cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om det er godt .  Men du kan steke det i panne og ha på et stekt egg? 

• Liker 2
Skrevet

Egg, flesk, bønner og ferskt brød med godt smør.

Skrevet

Ååååh, snurring er SÅ godt!! Minner meg om min barndoms haste-middager på vei mellom skole og fotballtrening/svømmetrening/speideren! Har ikke spist det på minst 20 år, det skal jeg jammen spise en dag igjen når anledningen byr seg! Vi pleide forresten alltid å spise det med stekt egg, og en brødskive med smør ved siden av. Må stekes ordentlig godt- da blir det aller best!

Anonymkode: 887de...279

• Liker 3
Skrevet

Ja, snurring er turproviant.  Ser jævlig ut både i boksen og i panna.  Og sikkert for salt for mange.

Men jeg har spist det fra barnsben av og nå fortsatt.  Det jeg nevnte over er det JEG er vant med av tilbehør.  + stekte kjøttpølser. Snurring er vel litt sånn...enten elsker du det eller så hater du det.

Sleng over en boks'a!    :spise:

Skrevet (endret)
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Følte meg litt eventyrlysten blant hyllene på Kiwi og fikk med meg en boks snurring hjem. Men hva skal jeg ha som tilbehør og er det egentlig godt ?

Finnes snurring fremdeles? :)

Lette litt og fant denne (blant annet):

60 år med Snurring – NRK Trøndelag

Endret av Mystic woman
  • Liker 1
Skrevet
2 timer siden, Jerry Lee skrev:

Egg, flesk, bønner og ferskt brød med godt smør.

Takk skal du ha :)

2 minutter siden, Mystic woman skrev:

Finnes snurring fremdeles? :)

Ja :)

Skrevet (endret)

Kald snurring rett fra boksen på brødskive med mye smør er kanskje for spesielt interesserte...hehe.

Men har spist det mang en gang.

Eller rett fra boksen til kjeften med gaffel.   

Endret av Jerry Lee
  • Liker 2
Skrevet

Beklager avsporing...

Ønsker å gjøre @Zeitgeist oppmerksom på denne tråden.   😉

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk skal du ha :)

Bare hyggelig. Håper det smaker.   :)

Gjest Zeitgeist
Skrevet

Tusen takk @Jerry Lee

Altså snurring ... det er som min snurrings-frende Jerry Lee skriver: Enten elsker du det eller så hater du det. 

Jeg tilhører første kategori. 

Det er på ingen måte noe slankemat, men du verden så godt. I det gamle svirebrødre-kompaniet mitt var snurring også fast kost dagen derpå - fett, salt, og perfekt for lurvete fyllenerver. Vi stekte flere bokser og hadde bare grovbrød til. Det ble faktisk folk av oss tross alt. 

Og noe av det beste som finnes, er å steke snurring når man er på tur i skog og fjell. Kombinasjonen bål, frisk luft, og snurring er i gata "Nærmere deg, o' Gud"

Skrevet
3 minutter siden, Zeitgeist skrev:

Tusen takk @Jerry Lee

Altså snurring ... det er som min snurrings-frende Jerry Lee skriver: Enten elsker du det eller så hater du det. 

Jeg tilhører første kategori. 

Det er på ingen måte noe slankemat, men du verden så godt. I det gamle svirebrødre-kompaniet mitt var snurring også fast kost dagen derpå - fett, salt, og perfekt for lurvete fyllenerver. Vi stekte flere bokser og hadde bare grovbrød til. Det ble faktisk folk av oss tross alt. 

Og noe av det beste som finnes, er å steke snurring når man er på tur i skog og fjell. Kombinasjonen bål, frisk luft, og snurring er i gata 

Hehe. Nettopp. Fyllemat med fett og salt.   😂

Men, ja.det er ute over bål i skau og fjell med tidligere nevnt tilbehør at snurringen smaker best.

Blir'u med innunder grana litt, eller.....?   😉

Skrevet

Snurring smaker død og pine. Fett og ekkelt, fysj! Jeg er ikke redd for litt fett og er langt fra noen helsefriker, men dette er dåfaen skjære meg noe av det ekleste og styggeste jeg har smakt. Men håper du liker det, Ts. 

Anonymkode: 7cbbf...b12

• Liker 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet (endret)

.

Endret av AthenaRavenLuna
Skrevet
På Tuesday, October 23, 2018 den 19.14, Zemira skrev:

.

Hva sa hun her, tro?   😉

Skrevet

Egg er som mange nevner det vanligste tilbehøret, men det er også godt med gulost på toppen. La osten smelte mens du steker snurrimgen. 

Bon apetitt 

Skrevet
1 time siden, Rotehodet skrev:

Egg er som mange nevner det vanligste tilbehøret, men det er også godt med gulost på toppen. La osten smelte mens du steker snurrimgen. 

Bon apetitt 

Ny for meg. Aldri hørt om. Må prøves!   :)

Skrevet

Det er faktisk godt på pizza! Altså i stedetfor kjøttdeig på klassisk norsk pizza, med pizzasaus og det hele. 

Skrevet

Samboeren min spiser det mellom to rista loffskiver. Problemet er at de ikke selger det i noen butikker, og er vanskelig å få tak i.

Anonymkode: 9577d...42e

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Samboeren min spiser det mellom to rista loffskiver. Problemet er at de ikke selger det i noen butikker, og er vanskelig å få tak i.

Anonymkode: 9577d...42e

Har det både på kiwi og coop her.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...