AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2018 #1 Skrevet 23. oktober 2018 Jeg blir stressa av å ha en jobb som er typ 8-16 hvor sjefen må ha beskjed om man skal til tannlegen, juleavslutninger med barna i bhg, må gå noe tidligere en dag i uken pga fritidsaktivitetene til barna osv. Finnes det en jobb hvor jeg kan styre min egen hverdag? Trenger ikke svar fra dere som vil si at «slik er livet» «alle har det jo sånn» «du får bli naver» bla bla bla Anonymkode: be480...a57 5
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2018 #2 Skrevet 23. oktober 2018 Stress heller ned. Bortsett fra det finnes det neppe annet enn uføretrygd som passer dine kriterier. Anonymkode: d0216...9b9
matrobot Skrevet 23. oktober 2018 #3 Skrevet 23. oktober 2018 (endret) Enkeltmannforetak eller frilanser - da styrer du tiden selv. Men du bør ha nettverk for å skaffe oppdrag (inntekter) til deg selv. Endret 23. oktober 2018 av matrobot 3
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2018 #4 Skrevet 23. oktober 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stress heller ned. Bortsett fra det finnes det neppe annet enn uføretrygd som passer dine kriterier. Anonymkode: d0216...9b9 Du klarte ikke å dy deg? På seg selv kjenner man vel andre. Anonymkode: be480...a57 11
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2018 #5 Skrevet 23. oktober 2018 Jeg er jurist i en avdeling i en kommune. Jeg setter opp i kalenderen min når jeg skal til lege/tannlege osv. uten å gi videre beskjed. Vi har også fleksitid sånn at hvis jeg har tid spart opp, kan jeg gå tidligere en dag uten å melde fra annet enn å sette det i kalenderen. Så lenge jeg får gjort jobben min, og det ikke kræsjer med møter, har jeg den friheten. Jeg kan med fleksitid ta hele fridager når jeg vil så lenge det ikke hindrer meg i å gjøre jobben min. Tror det er maks tre dager sammenhengende jeg kan ta. Men jeg tror jeg er heldig med avdeling, kan ikke se for meg at alle steder å jobbe er sånn. Anonymkode: 2ecd9...13d 3
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2018 #6 Skrevet 23. oktober 2018 2 minutter siden, matrobot skrev: Enkeltmannforetak eller frilanser - da styrer du tiden selv. Men du bør ha nettverk for å skaffe oppdrag (inntekter) til deg selv. Takk for svar 😃 Anonymkode: be480...a57
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2018 #7 Skrevet 23. oktober 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg er jurist i en avdeling i en kommune. Jeg setter opp i kalenderen min når jeg skal til lege/tannlege osv. uten å gi videre beskjed. Vi har også fleksitid sånn at hvis jeg har tid spart opp, kan jeg gå tidligere en dag uten å melde fra annet enn å sette det i kalenderen. Så lenge jeg får gjort jobben min, og det ikke kræsjer med møter, har jeg den friheten. Jeg kan med fleksitid ta hele fridager når jeg vil så lenge det ikke hindrer meg i å gjøre jobben min. Tror det er maks tre dager sammenhengende jeg kan ta. Men jeg tror jeg er heldig med avdeling, kan ikke se for meg at alle steder å jobbe er sånn. Anonymkode: 2ecd9...13d Det hørtes fint ut. Takk for utfyllende svar! Anonymkode: be480...a57 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2018 #8 Skrevet 23. oktober 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du klarte ikke å dy deg? På seg selv kjenner man vel andre. Anonymkode: be480...a57 Dy meg? Jeg bare sier det som det er. Du skal jaggu være god for å ha en jobb der det du nevner ikke kommer i konflikt med jobben på noen måte. Anonymkode: d0216...9b9 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2018 #9 Skrevet 23. oktober 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er jurist i en avdeling i en kommune. Jeg setter opp i kalenderen min når jeg skal til lege/tannlege osv. uten å gi videre beskjed. Vi har også fleksitid sånn at hvis jeg har tid spart opp, kan jeg gå tidligere en dag uten å melde fra annet enn å sette det i kalenderen. Så lenge jeg får gjort jobben min, og det ikke kræsjer med møter, har jeg den friheten. Jeg kan med fleksitid ta hele fridager når jeg vil så lenge det ikke hindrer meg i å gjøre jobben min. Tror det er maks tre dager sammenhengende jeg kan ta. Men jeg tror jeg er heldig med avdeling, kan ikke se for meg at alle steder å jobbe er sånn. Anonymkode: 2ecd9...13d Jeg jobber i finansbransjen i en analysestilling og har det tilsvarende. Anonymkode: 3815e...cd4
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2018 #10 Skrevet 23. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dy meg? Jeg bare sier det som det er. Du skal jaggu være god for å ha en jobb der det du nevner ikke kommer i konflikt med jobben på noen måte. Anonymkode: d0216...9b9 Jeg har allerede fått gode svar, så der tar du faktisk feil. Anonymkode: be480...a57 5
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2018 #11 Skrevet 23. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber i finansbransjen i en analysestilling og har det tilsvarende. Anonymkode: 3815e...cd4 Jeg har ikke deres kvalifikasjoner, men at det faktisk finnes slike jobber gir meg håp. Takk 😃 Anonymkode: be480...a57
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2018 #12 Skrevet 23. oktober 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har allerede fått gode svar, så der tar du faktisk feil. Anonymkode: be480...a57 Jeg tar ikke feil. De svarene du har fått er fra det jeg anser som "jaggu være god". Men slike jobber vokser ikke på trær og du sier heller ingenting om hva du er kvalifisert til å jobbe med. Hva skal jeg da gå ut fra? Anonymkode: d0216...9b9 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2018 #13 Skrevet 23. oktober 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dy meg? Jeg bare sier det som det er. Du skal jaggu være god for å ha en jobb der det du nevner ikke kommer i konflikt med jobben på noen måte. Anonymkode: d0216...9b9 Welcome bitterness! Anonymkode: 64046...f95 7
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2018 #14 Skrevet 23. oktober 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dy meg? Jeg bare sier det som det er. Du skal jaggu være god for å ha en jobb der det du nevner ikke kommer i konflikt med jobben på noen måte. Anonymkode: d0216...9b9 TS skriver jo at hun ikke trenger upassende svar som»naver». Akuratt det er jo det du nevner her. De fleste vet sikkert at det ikke bare hår ann å gå ned på nav å si at du ønsker uføretrygd. Userriøse svar.. alltid må noen kommentere noe bare for å være negativ... Jeg også skulle ønske jeg hadde en fleksibel jobb. Der jeg kunne bestemme arbeidstid litt som jeg ville. Kunne også tenkt meg å jobbe hjemmefra. Anonymkode: 0f1c7...07d 7
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2018 #15 Skrevet 23. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg tar ikke feil. De svarene du har fått er fra det jeg anser som "jaggu være god". Men slike jobber vokser ikke på trær og du sier heller ingenting om hva du er kvalifisert til å jobbe med. Hva skal jeg da gå ut fra? Anonymkode: d0216...9b9 Les HI igjen. Du gir meg ingenting og dermed behøver du ikke svare. Anonymkode: be480...a57 3
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2018 #16 Skrevet 23. oktober 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Welcome bitterness! Anonymkode: 64046...f95 Jeg forstår ikke hvordan dette kan oppfattes som bittert? Jeg har en slik jobb selv, det er kun 3 uker i året jeg MÅ være tilstede på jobben. Anonymkode: d0216...9b9 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2018 #17 Skrevet 23. oktober 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Les HI igjen. Du gir meg ingenting og dermed behøver du ikke svare. Anonymkode: be480...a57 Hvordan skal jeg slik uten vider foreslå en jobb til deg når jeg ikke aaaaner hva du er kapabel til å jobbe med? Jeg gir deg gjerne forslag om du sier noe om det, men ditt HI ga meg ikke så mange strenger å spille på... Anonymkode: d0216...9b9 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2018 #18 Skrevet 23. oktober 2018 Jobbe som nattevakt feks. El vanlig turnus i helsevesenet feks. Da får en jo fridager som faller på hverdager også. Anonymkode: 1977b...678 1
*melis* Skrevet 23. oktober 2018 #19 Skrevet 23. oktober 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tar ikke feil. De svarene du har fått er fra det jeg anser som "jaggu være god". Men slike jobber vokser ikke på trær og du sier heller ingenting om hva du er kvalifisert til å jobbe med. Hva skal jeg da gå ut fra? Anonymkode: d0216...9b9 Det blir stadig vanligere å praktisere fleksitid for kontorjobber, selv de som ikke krever noen spesiell utdanning. I min forrige stilling hadde jeg både fleksibel arbeidstid (kunne ta fri omtrent når jeg ville så lenge timene gikk opp), og kunne også jobbe hjemmefra flere dager i uken. 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2018 #20 Skrevet 23. oktober 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg forstår ikke hvordan dette kan oppfattes som bittert? Jeg har en slik jobb selv, det er kun 3 uker i året jeg MÅ være tilstede på jobben. Anonymkode: d0216...9b9 Så hvorfor deler du ikke det med oss andre? Det hørtes jo ut som at mitt spørsmål var helt hinsides, men så har du den jobben sjæl?? Folk altså... Anonymkode: be480...a57 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå