Gå til innhold

Saksbehandlingstid kurantsak

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som vet hvor lang saksbehandlingstid det er på en kurantsak (uføretrygd)? 

Anonymkode: 888a9...c48

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det avhenger vel helt av sakspågangen på det enkelte NAV-kontor, gjør det ikke?

Iflg denne fylkes-inndelte listen over behandlingstider på de ulike ytelsene fra NAV, er det i Oslo fylke saksbehandlingstid for uføretrygd på ca 8 måneder. Sjekk ditt fylke her:

https://www.nav.no/no/NAV+og+samfunn/Om+NAV/Saksbehandlingstider+i+NAV

Endret av Million
stavefeil rettet
Skrevet

Det er ca 8mnd over hele linja 

Anonymkode: 91505...20a

Skrevet

Min tante hadde en kurantsak, den var avgjort på en uke. Det er jo noe av det som er greia med en kurantsak, at det ikke tar like lang tid fordi det er ikke noe mer å vurdere. 

• Liker 1
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ca 8mnd over hele linja 

Anonymkode: 91505...20a

Ikke for kurantsaker, fordi de er... *trommevirvel*... kurante! :P Men for de fleste andre er det 8 måneder over hele linja. Det har du rett i.

Anonymkode: cfa49...c22

• Liker 1
Skrevet

Mitt kontor har bare hatt to slike saker de to årene jeg har jobbet der. Den ene fikk vi svar på før saksbehandleren fikk tak i bruker for å fortelle at saken var til behandling og han ville få et brev om saksbehandlingstid.

Den andre tok rett i overkant av en uke.

Nå er det nok noen saker som er mer opplagte enn andre, og det kommer også an på hvor mye det er å gjøre hos den aktuelle avdelingen. Høsten er også en veldig travel tid i NAV med ufattelig mye møter, fagdager, samlinger, oppsummeringer, planlegging og alt som medfølger.

Så det er vanskelig å si, men min erfaring er at det går fort.

Kom gjerne med tilbakemelding når du har fått svar :)

Anonymkode: 0368c...52f

Skrevet

Takk for svar alle. 

Jeg er bare nysgjerrig, det går fint med AAP også - jeg har hatt det i 2 år.

For i dag ringte NAV meg og sa at jeg hadde en kurant sak og at jeg bare skulle sende inn søknad. Jeg fikk meg ikke til å spørre om saksbehandlingstid, for det er i grunnen ikke så viktig. Det blir når det blir, selv om det blir veldig deilig å være ferdig med det hele. 

Jeg skal oppdatere dere når jeg får svar. 

• 3 uker senere...
Skrevet
På 23.10.2018 den 22.00, AnonymBruker skrev:

Mitt kontor har bare hatt to slike saker de to årene jeg har jobbet der. Den ene fikk vi svar på før saksbehandleren fikk tak i bruker for å fortelle at saken var til behandling og han ville få et brev om saksbehandlingstid.

Den andre tok rett i overkant av en uke.

Nå er det nok noen saker som er mer opplagte enn andre, og det kommer også an på hvor mye det er å gjøre hos den aktuelle avdelingen. Høsten er også en veldig travel tid i NAV med ufattelig mye møter, fagdager, samlinger, oppsummeringer, planlegging og alt som medfølger.

Så det er vanskelig å si, men min erfaring er at det går fort.

Kom gjerne med tilbakemelding når du har fått svar :)

Anonymkode: 0368c...52f

Ja, her er tilbakemelding fra meg TS.  

Jeg fikk 100% uføretrygd innvilget i dag. NAV mottok søknaden 25.10 og innvilget den i dag 08.11. 

TS 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...