AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2018 #1 Skrevet 23. oktober 2018 Hva er grunnen? Anonymkode: 7bfa6...c3a 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2018 #2 Skrevet 23. oktober 2018 Mangel på selvdisiplin? Egoistisk? Liten kjennskap til egen kropp? Anonymkode: 7815a...e18 7
Katten.2.0 Skrevet 23. oktober 2018 #3 Skrevet 23. oktober 2018 6 minutter siden, AnonymBruker said: Mangel på selvdisiplin? Egoistisk? Liten kjennskap til egen kropp? Anonymkode: 7815a...e18 Jeg heller også mot dette. Blir mer og mer overrasket over menns manglende vilje og/eller kontroll over sin egen orgasme. 4
Uredd Skrevet 23. oktober 2018 #4 Skrevet 23. oktober 2018 5 minutter siden, AnonymBruker said: Mangel på selvdisiplin? Egoistisk? Liten kjennskap til egen kropp? Anonymkode: 7815a...e18 Tull. Dette er ikke grunnen, bare ting som kan kompensere for naturen. Fra naturens side er mannens utløsning nødvendig for at vi skal formere oss. Dermed er det en fordel at dette oppnås lett. At dette kan kompenseres for med en rekke teknikker slik at det ikke er et problem i praksis er en annen sak. 21
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2018 #5 Skrevet 23. oktober 2018 Menn er litt mer effektive. De drar ikke det ut like mye som det kvinner gjør. Kvinnens orgasme er overflødig når det kommer til hvorfor man har sex i utgangspunktet. Det hadde ikke eksistert mennesker om mannen måtte bearbeides like mye som kvinner for å reprodusere arten vår. Anonymkode: 09760...ffb 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2018 #6 Skrevet 23. oktober 2018 "Mangel på selvdisiplin? Egoistisk? Liten kjennskap til egen kropp?" Nei, det tror jeg kun veldig lite på, som en årsak til dette fenomenet. At mannen stort sett er den mest aktive i et samleie, og at tidlig utløsning er hensiktsmessig fra naturens side, er de to viktigste årsakene til at mannen får lettere orgasme. Å få orgasme samtidig øker sannsynligheten for graviditet, det er belønningen for å treffe blink sammen, naturen er mye smartere enn mange er klar over (den siste var til dere som tror mennesket når toppen av intelligens hver gang det kommer ut en ny iPhone). Er ganske enig med "Uredd", bortsett fra en nyanse i siste setning, jeg tror teknikker kan kompensere, men ikke kompensere vekk problemet fullstendig, på generell basis.. Anonymkode: e80b9...96e 1
FrodeF Skrevet 23. oktober 2018 #7 Skrevet 23. oktober 2018 Dette er ikke et problem. Hvorfor er både kvinnens og mannens orgasme hans ansvar??? 9
Gjest Alterego666 Skrevet 23. oktober 2018 #8 Skrevet 23. oktober 2018 Her er det veldig stor variant, det er like mange som sliter med å få utløsning under samlede som det er de som sliter med tidlig sædavgang. Kjennskap til egen kropp, erfaring med samleie og erfaring med spesifikk partner spiller selvsagt også inn.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2018 #9 Skrevet 23. oktober 2018 50 minutter siden, Uredd skrev: Tull. Dette er ikke grunnen, bare ting som kan kompensere for naturen. Fra naturens side er mannens utløsning nødvendig for at vi skal formere oss. Dermed er det en fordel at dette oppnås lett. At dette kan kompenseres for med en rekke teknikker slik at det ikke er et problem i praksis er en annen sak. Med andre ord: Selvdisiplin. Kjennskap til egen kropp. Fravær av egoisme. Anonymkode: 7815a...e18 1
~white lady~ Skrevet 23. oktober 2018 #10 Skrevet 23. oktober 2018 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Menn er litt mer effektive. De drar ikke det ut like mye som det kvinner gjør. Kvinnens orgasme er overflødig når det kommer til hvorfor man har sex i utgangspunktet. Det hadde ikke eksistert mennesker om mannen måtte bearbeides like mye som kvinner for å reprodusere arten vår. Anonymkode: 09760...ffb Kvinnens orgasme er ikke overflødig nei! Det utløses hormoner som stimulerer fertiliteten, immunsystemet og en rekke andre funksjoner, samt at hun vil bli lettere gravid fordi en kvinnelig orgasme hjelper sædcellene opp og fram. Hormonet oxytocin spiller også en viktig rolle her, for at man skal knytte seg til partneren og dermed øke sjansene for at avkommet overlever. Dette er altså belønningen til menn som fokuserer på å elske med kvinnen isteden for en egoistisk maraton der han kommer etter to minutter. At kvinner må "bearbeides" mer for at de skal få lyst på sex kan ha med hvor hun er i syklusen, hormoner påvirker sexlysten både før eggløsning og før menstruasjon. Det er også en evolusjonsmessig fordel at kvinner er mer selektive når det kommer til hvem hun har seg med og når. Ikke alle menn egner seg som biologisk opphav til et nytt barn. 14
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2018 #11 Skrevet 23. oktober 2018 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: "Mangel på selvdisiplin? Egoistisk? Liten kjennskap til egen kropp?" Nei, det tror jeg kun veldig lite på, som en årsak til dette fenomenet. At mannen stort sett er den mest aktive i et samleie, og at tidlig utløsning er hensiktsmessig fra naturens side, er de to viktigste årsakene til at mannen får lettere orgasme. Å få orgasme samtidig øker sannsynligheten for graviditet, det er belønningen for å treffe blink sammen, naturen er mye smartere enn mange er klar over (den siste var til dere som tror mennesket når toppen av intelligens hver gang det kommer ut en ny iPhone). Er ganske enig med "Uredd", bortsett fra en nyanse i siste setning, jeg tror teknikker kan kompensere, men ikke kompensere vekk problemet fullstendig, på generell basis.. Anonymkode: e80b9...96e Bare for å presisere, jeg tar den naturlige årsakssammenhengen for gitt. Ja, fra naturens side lønner det seg å komme fort. Nei, for å ha et normalt og godt sexliv i 2018 lønner det seg ikke å komme fort. Hva er da grunnen til at mange menn ikke greier å "overstyre naturen" for å bli gode sexpartnere? Det føler i hvert fall jeg at er et mye bedre og mer relevant spørsmål. Og da blir svaret mitt mangel på selvdisiplin, egoisme og liten kjennskap til egen kropp. Anonymkode: 7815a...e18
SlemUlv Skrevet 23. oktober 2018 #12 Skrevet 23. oktober 2018 22 minutter siden, FrodeF skrev: Dette er ikke et problem. Hvorfor er både kvinnens og mannens orgasme hans ansvar??? Hvem har sagt det? I denne tråden. Til ts, jeg har ikke den erfaringen i det hele tatt. Utenom om det er lenge siden sist han hadde sex. Kanskje du bare har vært uheldig ellers kan sånn "trenes opp". Kanskje det er noe dere begge kan ha det gøy med 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2018 #13 Skrevet 23. oktober 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare for å presisere, jeg tar den naturlige årsakssammenhengen for gitt. Ja, fra naturens side lønner det seg å komme fort. Nei, for å ha et normalt og godt sexliv i 2018 lønner det seg ikke å komme fort. Hva er da grunnen til at mange menn ikke greier å "overstyre naturen" for å bli gode sexpartnere? Det føler i hvert fall jeg at er et mye bedre og mer relevant spørsmål. Og da blir svaret mitt mangel på selvdisiplin, egoisme og liten kjennskap til egen kropp. Anonymkode: 7815a...e18 Naturen er mye sterkere enn mennesket, spesielt på dette området, hvor det ikke er intellektet, men menneskets dypeste instinkt som styrer.At vi ved vilje og innsikt kan påvirke fenomenet kan vi vel alle være enige om, men ikke i særlig stor grad, da det som sagt her handler om instinkter og genetikk. Anonymkode: e80b9...96e 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2018 #14 Skrevet 23. oktober 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Naturen er mye sterkere enn mennesket, spesielt på dette området, hvor det ikke er intellektet, men menneskets dypeste instinkt som styrer.At vi ved vilje og innsikt kan påvirke fenomenet kan vi vel alle være enige om, men ikke i særlig stor grad, da det som sagt her handler om instinkter og genetikk. Anonymkode: e80b9...96e Noen menn tar tak i dette og trener systematisk over lang tid for å få kontroll på egen orgasme. Så det er fullt mulig, det krever bare litt viljestyrke. Jo, det kan påvirkes i stor grad, akkurat som mange andre ting med kroppen kan påvirkes i stor grad gjennom trening og selvdisiplin. Anonymkode: 7815a...e18 5
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2018 #15 Skrevet 23. oktober 2018 1 time siden, FrodeF skrev: Dette er ikke et problem. Hvorfor er både kvinnens og mannens orgasme hans ansvar??? Blir fort det om han vil beholde dama og ha regelmessig sex med henne. Anonymkode: 91835...f87 6
Uredd Skrevet 23. oktober 2018 #16 Skrevet 23. oktober 2018 57 minutter siden, AnonymBruker said: Med andre ord: Selvdisiplin. Kjennskap til egen kropp. Fravær av egoisme. Anonymkode: 7815a...e18 Som verktøy for å kompensere, ja. Som årsak, nei? 51 minutter siden, AnonymBruker said: Bare for å presisere, jeg tar den naturlige årsakssammenhengen for gitt. Ja, fra naturens side lønner det seg å komme fort. Nei, for å ha et normalt og godt sexliv i 2018 lønner det seg ikke å komme fort. Hva er da grunnen til at mange menn ikke greier å "overstyre naturen" for å bli gode sexpartnere? Det føler i hvert fall jeg at er et mye bedre og mer relevant spørsmål. Og da blir svaret mitt mangel på selvdisiplin, egoisme og liten kjennskap til egen kropp. Anonymkode: 7815a...e18 Det føler du nok, og jeg er muligens enig. Men! Nå er det jo ikke det trådstarter spurt om. Du står jo fritt til å starte din egen tråd med et hvilket som helst spørsmål du finner intereressant. I denne tråden blir det støy. 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2018 #17 Skrevet 23. oktober 2018 1 minutt siden, Uredd skrev: Som verktøy for å kompensere, ja. Som årsak, nei? Det føler du nok, og jeg er muligens enig. Men! Nå er det jo ikke det trådstarter spurt om. Du står jo fritt til å starte din egen tråd med et hvilket som helst spørsmål du finner intereressant. I denne tråden blir det støy. Det finnes biologiske årsaker, som du er veldig opptatt av, og det finnes psykologiske og sosialpsykologiske årsaker, som jeg er mer opptatt av. Begge deler er årsaker og relevante svar på TS sitt spørsmål. Merkelig ting å diskutere på. Anonymkode: 7815a...e18
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2018 #18 Skrevet 23. oktober 2018 Kommer jeg ikke med han, er det et tegn på at han ikke er verdt å satse på eller få barn sammen med. Menn som ikke gir meg orgasme = biologisk sett ikke bra nok som avlsmateriale! Anonymkode: 75c45...397 7
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2018 #19 Skrevet 23. oktober 2018 Lol, "de drar det ikke ut like mye som kvinner gjør", ja, for vi kvinner elsker å bruke lang tid og dra det ut i det uendelige fordi det er så FETT! Anonymkode: 75f98...74c 7
Uredd Skrevet 23. oktober 2018 #20 Skrevet 23. oktober 2018 6 minutter siden, AnonymBruker said: Det finnes biologiske årsaker, som du er veldig opptatt av, og det finnes psykologiske og sosialpsykologiske årsaker, som jeg er mer opptatt av. Begge deler er årsaker og relevante svar på TS sitt spørsmål. Merkelig ting å diskutere på. Anonymkode: 7815a...e18 Jeg er opptatt av korrekt prøblemløsning, at man definerer årsaken til noe før man eventuelt mitigerer dette i en eller annen retning. Du legger som premiss at dette er et problem, og er noe som skal fikses. Legg merke til at TS ikke har spurt om dette. Har kun spurt om årsaken. At det faktum at menn kommer lett ved samleie kan justeres på med mange forskjellige teknikker, kommer som neste trinn. Har man funnet kjerneårsaken til et problem er det mye lettere å komme med løsninger, som du gjør. Har man ikke definert årsaken skikkelig bommer man ofte. Det å kalle en stakkars gutt som kommer med en gang for egoist, er ikke nødvendigvis fruktbart for videre samliv og bearbeiding av dette.... Skjønner man at dette ikke er noe som en uerfaren gutt nødvendigvis kan noe for, men allikevel kan kan trenes opp, kommer man mye lengre. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå