AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #1 Skrevet 22. oktober 2018 Og da gjerne av personer som kan ha "fulgt etter" dere her inne over tid? Er dette personer som kjenner dere fra utsiden IRL? Kommentarene er gjerne full av sinne og hatsk, selv om tråden som lages er oppriktig. Dette er hva jeg har oppdaget. plutselig kan d dukke opp et par kommentarer fra den samme personen i tråden, som er så full av hat at en blir sjokkert..... Hilsen en sjokkert Anonymkode: 5594d...f15
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #2 Skrevet 22. oktober 2018 Har du eksempler? Sikker på det ikke bare er du som er paranoid eller ikke tåler at folk skriver noe du ikke vil høre? Anonymkode: b2c7c...487 5
Gjest IommI Skrevet 22. oktober 2018 #3 Skrevet 22. oktober 2018 Du poster anonymt, og lurer på om folk forfølger deg?
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #4 Skrevet 22. oktober 2018 1 minutt siden, IommI skrev: Du poster anonymt, og lurer på om folk forfølger deg? Hva vet du om personen skrev under brukernavnet sitt da h*n følte dette? Anonymkode: 8b298...cfa 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #5 Skrevet 22. oktober 2018 Har du skrevet dem som AB eller under brukernavn? Hvis du skriver som AB er det vanskelig (eller umulig) å forfølge noen. Så om de er under AB er det kanskje bare litt paranoia? Jeg har fått ødelagt et par tråder, der folk på en måte har gått i vranglås fra starten. Det som er felles for de trådene er at jeg startet dem på natten. Jeg tar det utrolig lite personlig. Jeg tenker bare uffda: noen har en hard natt;) Jeg fikk bedre svar etter soloppgang😄 Anonymkode: cd579...332 5
Gjest IommI Skrevet 22. oktober 2018 #6 Skrevet 22. oktober 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva vet du om personen skrev under brukernavnet sitt da h*n følte dette? Anonymkode: 8b298...cfa For helvete! Dere skriver anonymt, og poster som faen!
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #7 Skrevet 22. oktober 2018 3 minutter siden, IommI skrev: Du poster anonymt, og lurer på om folk forfølger deg? Vel.., det har her blitt nevnt om at enkelte på nettet omtrent spesialiserer seg på andres skrivestil, måte å formulere seg på og slikt. Og noen har så lite å gjøre på at de lager seg et puslespill av andres historier, hvor målet visst er å sette dette sammen og finne ut hvem det er som står bak tråden. Ikke fortell meg av dem ikke finnes Anonymkode: 5594d...f15 6
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #8 Skrevet 22. oktober 2018 Jeg er ikke ts. Men jeg har erfart i flere tråder jeg har startet som ab at en eller flere ab-er poster ekle kommentarer i trådene. Men jeg vet ikke om det er samme bruker, ettersom de kommentarene er postet som ab. Anonymkode: 1e093...97e 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #9 Skrevet 22. oktober 2018 1 minutt siden, IommI skrev: For helvete! Dere skriver anonymt, og poster som faen! Du verden, det var da voldsomt. Anonymkode: 8b298...cfa 6
Chablis Skrevet 22. oktober 2018 #10 Skrevet 22. oktober 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du skrevet dem som AB eller under brukernavn? Hvis du skriver som AB er det vanskelig (eller umulig) å forfølge noen. Så om de er under AB er det kanskje bare litt paranoia? Jeg har fått ødelagt et par tråder, der folk på en måte har gått i vranglås fra starten. Det som er felles for de trådene er at jeg startet dem på natten. Jeg tar det utrolig lite personlig. Jeg tenker bare uffda: noen har en hard natt;) Jeg fikk bedre svar etter soloppgang😄 Anonymkode: cd579...332 Akkurat dette merker jeg også. Svarene på natten er mye mer aggressive og folk blir mye mer krenket på nattestid. På noen tråder kan man nesten se når nattskift er over og dagskiftet kommer til 🤣 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #11 Skrevet 22. oktober 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vel.., det har her blitt nevnt om at enkelte på nettet omtrent spesialiserer seg på andres skrivestil, måte å formulere seg på og slikt. Og noen har så lite å gjøre på at de lager seg et puslespill av andres historier, hvor målet visst er å sette dette sammen og finne ut hvem det er som står bak tråden. Ikke fortell meg av dem ikke finnes Anonymkode: 5594d...f15 Jeg har vært utsatt for det samme. Jeg poster som ab, og en ab påstår å kjenne meg igjen fra andre tråder som h*n nevner. Noen ganger har h*n faktisk rett, og andre ganger tar h*n feil. Ja, det er merkelige "hobbyer" enkelte har. Anonymkode: 1e093...97e 2
Chablis Skrevet 22. oktober 2018 #12 Skrevet 22. oktober 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har vært utsatt for det samme. Jeg poster som ab, og en ab påstår å kjenne meg igjen fra andre tråder som h*n nevner. Noen ganger har h*n faktisk rett, og andre ganger tar h*n feil. Ja, det er merkelige "hobbyer" enkelte har. Anonymkode: 1e093...97e Herrefred og måne hvordan klarer folk det? Sitter de med arkiver og mapper da eller? Det er jo tusenvis av medlemmer og titusenvis av innlegg! Jeg blir sliten bare av å tenke tanken! En som faktisk holder på slik vil jeg påstå er sykt på et nivå, og absolutt ikke et menneske jeg vil ha etter jeg i hvertfall.. 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #13 Skrevet 22. oktober 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du skrevet dem som AB eller under brukernavn? Hvis du skriver som AB er det vanskelig (eller umulig) å forfølge noen. Så om de er under AB er det kanskje bare litt paranoia? Jeg har fått ødelagt et par tråder, der folk på en måte har gått i vranglås fra starten. Det som er felles for de trådene er at jeg startet dem på natten. Jeg tar det utrolig lite personlig. Jeg tenker bare uffda: noen har en hard natt;) Jeg fikk bedre svar etter soloppgang😄 Anonymkode: cd579...332 Skriver alltid som AB, da man i Norge ikke kan være politisk ukorrekt uten å få hets skutt etter seg Har man et problem eller at noe er vanskelig, så er det kanskje 2-3 stykker på KG som mener en selv har skylden og fortjener dette. Det kan nesten virke som om de kan lukte seg fram til den de ønsker å ta, selv om tråden er fornuftig. Anonymkode: 5594d...f15 4
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #14 Skrevet 22. oktober 2018 Hva da "tråd ødelagt"? Etter at HI er postet får jo tråden et eget liv pga folk som svarer og hvordan de svarer. Ingen kan sitte å "styre" tråden, det er jo det som gjør dette så bra. En tråd om kakebaking ender opp i en helvetes debatt om innvandrere og uføre🤪. Ubetalelig. Anonymkode: 081b8...bf5 3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #15 Skrevet 22. oktober 2018 1 minutt siden, Tipptoppi skrev: Herrefred og måne hvordan klarer folk det? Sitter de med arkiver og mapper da eller? Det er jo tusenvis av medlemmer og titusenvis av innlegg! Jeg blir sliten bare av å tenke tanken! En som faktisk holder på slik vil jeg påstå er sykt på et nivå, og absolutt ikke et menneske jeg vil ha etter jeg i hvertfall.. Jeg aner ikke hvordan de får det til. Det finnes også dataprogrammer som kan brukes for å analysere tekster og som da ser på skrivestil, eventuelle skrivefeil som går igjen, setningsoppbygging, språk, ordforråd osv. Med et slikt program kan man sikkert analysere tusenvis av innlegg på kort tid. Litt skremmende egentlig, med tanke på at man skriver om personlige ting som ab på helseforumet og andre forum her på KG. Noen har også, i en annen tråd, beskrevet hvordan enkelte greier å finne ut hvilke innlegg i en tråd som er skrevet fra hvilken IP-adresse, ved å selv poste et usynlig eller synlig bilde i tråden, og deretter kan de få opp en oversikt over hvilke IP-adresser som har besøkt tråden på hvilke klokkeslett, og da er det lett for de å se hvilke innlegg som er skrevet fra hvilken IP-adresse. Jeg tror det står om dette i en tråd på ris og ros. Anonymkode: 1e093...97e 5
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #16 Skrevet 22. oktober 2018 1 minutt siden, Tipptoppi skrev: Herrefred og måne hvordan klarer folk det? Sitter de med arkiver og mapper da eller? Det er jo tusenvis av medlemmer og titusenvis av innlegg! Jeg blir sliten bare av å tenke tanken! En som faktisk holder på slik vil jeg påstå er sykt på et nivå, og absolutt ikke et menneske jeg vil ha etter jeg i hvertfall.. Tro det eller ei, men på KG sitter det en del "detektiver" som leter etter noen å ta. Jeg går nesten ut ifra at det kan være personer man har problemer med ute, som på desperat vis ønsker å finne noe å ta en på. Der jeg og min familie bor er vi ikke åpne for hvem som helst. Dette har bunnet ut i at et veldig nysgjerrig menneske har forsøkt å lete etter info. Personen har gjort div.ting og er så farlig nysgjerrig, at jeg er sikker på at h*n er på KG med lupene sine Jeg har ingen annen fortrolig person å snakke med IRL unntatt familie, og tar derfor opp ting her på KG. Men nå har jeg fått kommentarer på noen ting her, som kan tyde på at dette monsteret kan sitter her. Synes det er veldig godt å lufte ut frustrasjonen her med dere, da jeg er sikker på at det finnes mennesker her som omtrent kan bli syke av redsel. Slike troll er farligere enn vi selv tror. Noen kan også true med å si at de vet hvem vi er osv. Anonymkode: 5594d...f15 4
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #17 Skrevet 22. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tro det eller ei, men på KG sitter det en del "detektiver" som leter etter noen å ta. Jeg går nesten ut ifra at det kan være personer man har problemer med ute, som på desperat vis ønsker å finne noe å ta en på. Der jeg og min familie bor er vi ikke åpne for hvem som helst. Dette har bunnet ut i at et veldig nysgjerrig menneske har forsøkt å lete etter info. Personen har gjort div.ting og er så farlig nysgjerrig, at jeg er sikker på at h*n er på KG med lupene sine Jeg har ingen annen fortrolig person å snakke med IRL unntatt familie, og tar derfor opp ting her på KG. Men nå har jeg fått kommentarer på noen ting her, som kan tyde på at dette monsteret kan sitter her. Synes det er veldig godt å lufte ut frustrasjonen her med dere, da jeg er sikker på at det finnes mennesker her som omtrent kan bli syke av redsel. Slike troll er farligere enn vi selv tror. Noen kan også true med å si at de vet hvem vi er osv. Anonymkode: 5594d...f15 Jeg hadde til og med en tidligere venn som fortalte meg at han hadde lest mange av innleggene mine her (og han fortalte meg innholdet i innleggene mine(!)).. Etter det tok jeg en lang pause fra KG, før jeg begynte å skrive igjen på KG (men da alltid som ab). Anonymkode: 1e093...97e 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #18 Skrevet 22. oktober 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tro det eller ei, men på KG sitter det en del "detektiver" som leter etter noen å ta. Jeg går nesten ut ifra at det kan være personer man har problemer med ute, som på desperat vis ønsker å finne noe å ta en på. Der jeg og min familie bor er vi ikke åpne for hvem som helst. Dette har bunnet ut i at et veldig nysgjerrig menneske har forsøkt å lete etter info. Personen har gjort div.ting og er så farlig nysgjerrig, at jeg er sikker på at h*n er på KG med lupene sine Jeg har ingen annen fortrolig person å snakke med IRL unntatt familie, og tar derfor opp ting her på KG. Men nå har jeg fått kommentarer på noen ting her, som kan tyde på at dette monsteret kan sitter her. Synes det er veldig godt å lufte ut frustrasjonen her med dere, da jeg er sikker på at det finnes mennesker her som omtrent kan bli syke av redsel. Slike troll er farligere enn vi selv tror. Noen kan også true med å si at de vet hvem vi er osv. Anonymkode: 5594d...f15 Dritekkelt da. Anonymkode: 8b298...cfa 2
Chablis Skrevet 22. oktober 2018 #19 Skrevet 22. oktober 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg aner ikke hvordan de får det til. Det finnes også dataprogrammer som kan brukes for å analysere tekster og som da ser på skrivestil, eventuelle skrivefeil som går igjen, setningsoppbygging, språk, ordforråd osv. Med et slikt program kan man sikkert analysere tusenvis av innlegg på kort tid. Litt skremmende egentlig, med tanke på at man skriver om personlige ting som ab på helseforumet og andre forum her på KG. Noen har også, i en annen tråd, beskrevet hvordan enkelte greier å finne ut hvilke innlegg i en tråd som er skrevet fra hvilken IP-adresse, ved å selv poste et usynlig eller synlig bilde i tråden, og deretter kan de få opp en oversikt over hvilke IP-adresser som har besøkt tråden på hvilke klokkeslett, og da er det lett for de å se hvilke innlegg som er skrevet fra hvilken IP-adresse. Jeg tror det står om dette i en tråd på ris og ros. Anonymkode: 1e093...97e Dette kan jo ikke være lov? Må man passe på å ikke skrive i tråder som har bilder i seg nå da? Og ipadresser viser vel bare by/område, for spesifikk info må man vel ha en ordre fra politiet? Kjenner jeg blir litt paranoid her jeg nå, må kanskje bli flinkere med anonymknappen! 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #20 Skrevet 22. oktober 2018 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel.., det har her blitt nevnt om at enkelte på nettet omtrent spesialiserer seg på andres skrivestil, måte å formulere seg på og slikt. Og noen har så lite å gjøre på at de lager seg et puslespill av andres historier, hvor målet visst er å sette dette sammen og finne ut hvem det er som står bak tråden. Ikke fortell meg av dem ikke finnes Anonymkode: 5594d...f15 Har sett et par tre kommentarer om at noen mener de gjenkjenner skrivestil, men de er paranoide selv tenker jeg. Klarer ikke se for meg at noen er ute etter å ta noen fremmede på nett i sårbar situasjon (som de fleste av oss som søker råd er) eller får nytte ut av å finne ut hvem det er, så her tror jeg det er du som er paranoid og angstfull igjen. Har sett noen ganger at noen mener de kjenner til ts eller situasjonen også men det er ofte saker om utroskap, vennindekrangler eller sist jeg så det om et voldelig forhold der forloveden var dømt for vold, men det er situasjoner som ikke er unike eller sjeldne så selvom noen føler de kjenner igjen en historie er det uansett minimal sjanse for at det faktisk er samme historie selvom situasjonen er lik. Har fått høre det i egen tråd også at noen mente de visste hvem jeg snakket om men jeg hadde gjort om på historien så mye at det ville vært umulig, og bare lot problemstillingen være den samme. Anonymkode: b2c7c...487 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå