Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Vi er visst ikke venner..
Skrevet

I dag i avisen var det bilde av ei jeg trodde var min venninne. Huin har fått barn, og jeg visst eikke engang at hun var gravid.

Vi har riktig nok ikke hatt like mye kontakt som før, men vi har møttes og jeg har vært på besøk hos henne.

Samboeren min jobber like ved huset hennes og ble helt paff. For det hun hadde ikke mage eller noe i forrige uke. (hun er veldig tynn)

Jeg skal sende en pakke til lillebabyen og gratulere. Men gud så skuffet jeg er over at hun ikke har sagt noe.

Vi er visst ikke venner lenger.

Hadde jeg enda visst hvorfor? at mennesker vokser fra hverandre er greit. Ikke vet jeg at jeg har gjort eller sagt noe galt heller.

Sånn...Måtte bare få det ut.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tjaa, spekulasjoner, men det kan hende at hun har prøvd å holdt graviditeten hemmelig.. who knows?

Skrevet

Noen ganger blir hverdagen så travel at man glemmer eller ikke orker............

Skrevet

Eller kanskje hun har hatt problemer i svangerskapet og ikke har villet fortelle noen i frykt for å miste?

Man kan ha mange grunner for ting, ikke døm før du vet.

Jeg hadde ringt og gratulert og sagt noe sånt som: Så koselig, jeg tror ikke jeg har fått med meg dette jeg...

Gjest nyibyen i.i.
Skrevet

Kanskje hun trodde alle visste det og var litt fornærmet på deg som ikke gratulerte henne eller besøkte henne i løpet av den tiden?

Gjest Anonymous
Skrevet

Kjøp en pakke til babyen og gi den med et smil. Kanskje det er det som skal til for at dere blir venner igjen?

Gjest Anonymous
Skrevet

Du har et snodig forhold til vennskap du... bare fordi du ikke visste om denne graviditeten, så er dere liksom ikke venner lengre.... Jeeezez.... Så dypt stikker altså vennskap for deg..... Kom deg over skuffelsen og gratuler venninna di. Makan.........

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Skjønner godt at trådstarter er usikker på hvordan hun skal takle situasjonen, en graviditet er ikke akkurat noe man "glemmer" å nevne i forbifarten...

Jeg synes du har fått gode råd før i tråden, ta kontakt og prøv heller å fiske litt diskret etter grunnen til at hun ikke har sagt noe.

Gjest Anonymous
Skrevet
Du har et snodig forhold til vennskap du... bare fordi du ikke visste om denne graviditeten' date=' så er dere liksom ikke venner lengre.... Jeeezez.... Så dypt stikker altså vennskap for deg..... Kom deg over skuffelsen og gratuler venninna di. Makan.........[/quote']

hvis man er gode venner så forteller man jo hverandre når/om man skal FÅ BARN!!!

JEEEEEEEEEEEEEEZEZ :roll:

Gjest skindeep
Skrevet

Er faktisk somme som ikke "tør" å fortelle at de er gravid heller da.

Jeg sa heller aldri rett ut til noen at jeg var gravid!

Jeg likte ikke å sitte å si "hei, jeg er gravid jeg". Var liksom ikke helt meg!

Og som en annen sa, kan hende hun trodde du visste det. I og med at mannen din jobbet i nærheten, så kanskje hun trodde at han hadde sett det, for så videre å fortelle til deg!

Eneste gangen jeg fortalte noen at jeg var gravid var fordi jeg lovte å si det når jeg ble det. Men da sa jeg det heller ikke rett ut.

"noe nytt da?"

"tja, kanskje..."

"hva da?"

"nei, nå kan du lure..."

.. og da forstod hun det med en gang!

Gjest ¤Humlen¤
Skrevet

..men,men.. hvordan kan man unngå å se at man er gravid? Går det eller :-? tynn sier du.., syltynn?

Og om dere var så gode venner hvorfor har dere ikke snakket fortrolig på kanskje et halvår?

Det hele virker rart..?

Skrevet

Lever pakken med de hjerteligste gratulasjoner, du. Sannsynligvis har hun bare ikke tenkt over at du ikke visste det, eller hun har regnet med at du har sett det. Det er ikke alle som det faller naturlig for å gå rundt å fortelle "private" ting som dette.

Gjest Anonymous
Skrevet

hvis man er gode venner så forteller man jo hverandre når/om man skal FÅ BARN!!!

JEEEEEEEEEEEEEEZEZ :roll:

Hvis man er gode venner så ser man om venninna er gravid. OMG :o

Gjest ¤Humlen¤
Skrevet

Man er vel ikke gravid i bare en mnd eller to, slik at man liksom ikke rekker å se hverandre.., og så lenge man ikke bor i hvert sitt land. Hmm

Gjest Anonymous
Skrevet
..men,men.. hvordan kan man unngå å se at man er gravid? Går det eller :-? tynn sier du.., syltynn?

Og om dere var så gode venner hvorfor har dere ikke snakket fortrolig på kanskje et halvår?

Det hele virker rart..?

Man kan jo fint være gode venninner og likevel ikke se hverandre/være fortrolige på et halvt år... Utenkelig når man er 18, kanskje, men dessverre realiteten for mange ti år senere.

Gjest Anonymous
Skrevet

Man kan jo fint være gode venninner og likevel ikke se hverandre/være fortrolige på et halvt år... Utenkelig når man er 18, kanskje, men dessverre realiteten for mange ti år senere.

Nei, da er man ikke venninner eller fortrolige. Mer som bekjente......

Gjest ¤Humlen¤
Skrevet

Ja det er greit at man ikke lenger er like intensive venner (har mulighet til å se hverandre hver dag på skolen etc), og det er det mange da er.. ikke like gode venner, ikke like mye sammen, ikke like mange fortrolige prater. Skal du väre fortrolig med noen da du blir eldre krever det mer arbeid. Sånt kommer ikke av seg selv lenger. Jeg vet det :) Slik er det for meg og mine venner.

Det som er naivt her er at vedkommende tror at man er gode venner bare fordi man engang var det! Alle forhold krever sitt.

Skrevet

Ja det er greit at man ikke lenger er like intensive venner (har mulighet til å se hverandre hver dag på skolen etc), og det er det mange da er.. ikke like gode venner, ikke like mye sammen, ikke like mange fortrolige prater. Skal du väre fortrolig med noen da du blir eldre krever det mer arbeid. Sånt kommer ikke av seg selv lenger. Jeg vet det :) Slik er det for meg og mine venner.

Det som er naivt her er at vedkommende tror at man er gode venner bare fordi man engang var det! Alle forhold krever sitt.

:Nikke:

Skrevet

Ikke sett at hun var høygravid ? :o

Greit at man er tynn i utgangspunktet, men det er jo ganske utrolig.

Dere sier dere er venninner...

Dere har antakelig et noe forskjellig syn på akkurat det.

Hvis du har besøkt henne iløpet av de 9 mnd'ene hun har vært gravid, men ikke har hverken sett eller blitt informert om det så kan det vel ikke være en veldig nær og fortrolig venninne ?

En graviditet er jo svært personlig og om dere ikke har hatt den store kontakten iløpet av denne tiden så var det kanskje aldri naturlig for henne å informere deg om at hun venter barn.

Siden mannen din jobber i nærheten av henne kan det jo ikke være avstand som hindrer heller..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...