AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #1 Skrevet 22. oktober 2018 Blir provosert av vedkommende som i tillegg innrømmer dette og stønaden som skulle vært stoppet for over 1 år siden. Noen som har meldt i fra om slikt tilfelle? Ønsker ikke å bli identifisert da vi er i familie. Anonymkode: 25f2c...0eb
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2018 #2 Skrevet 23. oktober 2018 Har ikke lest hele tråden, men vil tro du kan få noen tips her. Anonymkode: 189a9...99c
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2018 #3 Skrevet 23. oktober 2018 Hva vet du om det er svindel? Kan jo være hun får lavere sats pga samboerskap uten å fortelle deg det? Kan det bevises at de har felles økonomi og at han bidrar til husleien? Hvis ikke regnes det ikke som juridisk samboerskap. Anonymkode: 10d82...f04
Duff Skrevet 23. oktober 2018 #4 Skrevet 23. oktober 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva vet du om det er svindel? Kan jo være hun får lavere sats pga samboerskap uten å fortelle deg det? Kan det bevises at de har felles økonomi og at han bidrar til husleien? Hvis ikke regnes det ikke som juridisk samboerskap. Anonymkode: 10d82...f04 Hvis det er stønader til enslig forsørger regnes samboerskap ut fra felles bosted. Hvem som betaler hva er ikke relevant da. 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2018 #5 Skrevet 23. oktober 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva vet du om det er svindel? Kan jo være hun får lavere sats pga samboerskap uten å fortelle deg det? Kan det bevises at de har felles økonomi og at han bidrar til husleien? Hvis ikke regnes det ikke som juridisk samboerskap. Anonymkode: 10d82...f04 Hvis det ikke er svindel så har ikke dette paret noe å frykte. Anonymkode: 189a9...99c
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2018 #6 Skrevet 23. oktober 2018 Ring til nav og si det. Jeg gjorde dette med xen min da han førte opp mye mindre inntekt for å slippe barnebidrag. (Han fikk stønad samtidig som han jobbet svart som håndtverker). Det endte med at han fikk full gjennomgang, bot på over 200.000 kr og slapp fengsel med et nødskrik. Jeg ba ikke om å få være anonym men jeg ble allikevel aldri nevnt og xen tror fortsatt at det var tilfeldig den dag i dag. Anonymkode: a9941...3c0
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2018 #7 Skrevet 23. oktober 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva vet du om det er svindel? Kan jo være hun får lavere sats pga samboerskap uten å fortelle deg det? Kan det bevises at de har felles økonomi og at han bidrar til husleien? Hvis ikke regnes det ikke som juridisk samboerskap. Anonymkode: 10d82...f04 Man får ikke overgangsstønad, 64% redusert barnehageutgifter og dobbelt barnetrygd med samboer, så hvem som betaler husleie er irrelevant. Har man ikke råd til og bo sammen så får en bo separat. Anonymkode: 25f2c...0eb 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå