Gå til innhold

Gikk opp 4 kg etter «cheat day»

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ned 20 kg, og har begynt bra. Sunt kosthold og trening, 4 kg av på 3 uker. Så hadde jeg en dag der jeg sprakk, og spiste 3500 kalorier. 4 kg POFF tilbake! Nå, 1 uke senere, er kiloene der fortsatt, selv med kaloriunderskudd den siste uken. Skal ikke være mulig med enkel matematikk! Hva skjer?? Sitter salt og vann SÅ lenge i kroppen? 

Anonymkode: 6484a...df2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det kan gjøre det. 

Anonymkode: eee4f...5da

• Liker 1
Skrevet

Jepp, salt og vann sitter så lenge til du lar være å spise karbohydrater og salt, da slipper det. Om det ikke er lenge til mensen, så holder kroppen enda hardere på vannet.

Anonymkode: e4fcd...63d

• Liker 2
Skrevet

Men.. mister jeg likevel fett selv om dette skjer med vekten? Vil vekten plutselig styrte ned 3-4 kg over natten, eller har jeg jobbet hardt forgjeves? 

Skrevet

:) 

Anonymkode: 0eab7...862

Skrevet

3 uker er jo ingenting. Skal du ned 20 kg og holde det varig er livsstilsendring tingen, og det tar gjerne 1-2 år før du oppnår bra livsstil med sunt kosthold. Trening har kun 10% å si, Livsstil (kosthold etc) har 90 % å si.

Anonymkode: 1500a...c38

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men.. mister jeg likevel fett selv om dette skjer med vekten? Vil vekten plutselig styrte ned 3-4 kg over natten, eller har jeg jobbet hardt forgjeves? 

Ja, når vannet slipper, så mister du kiloene over natta 

Anonymkode: e4fcd...63d

• Liker 1
Skrevet

..eller så var mye av de 4 kg ned bare vann og ikke fett... 

..eller PMS? sykdom? stress? sovet dårlig?

Anonymkode: 2e745...2b5

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

..eller så var mye av de 4 kg ned bare vann og ikke fett... 

..eller PMS? sykdom? stress? sovet dårlig?

Anonymkode: 2e745...2b5

Jeg har hatt kaloriibderskudd på 500-1000 kcal hver dag i 3 uker, så det bør være vekten som har gått ned. Synes bare det er så rart at jeg skal gå opp igjen alt sammen på 1 dag. Ser ikke ut som det slipper taket heller. Hva kan man gjøre for at kroppen skal slippe vann og salt? 

Skrevet

Det er helt normalt, og er nok bare vann. Jeg spiste masse potetgull, cookies, spiste godteri i går og kake i dag, og har gått ned 2 kg på halvannen uke. Jeg er for øvrig i kaloriunderskudd, men jeg spiser mye sunt, og trener tre ganger i uka. Dessuten drikker jeg mye vann i løpet av dagen, og når jeg gjør det så føler nok ikke kroppen at den trenger å holde på så mye vann og slipper lettere :) prøv å drikk mer vann så skal du se det hjelper. 

Mensen har også mye å si. Du har ikke lagt på deg 4 kg med fett, nei :)

Anonymkode: a8a67...ca1

Skrevet

Ta bildet av kroppen din og legg merke til hvor fettet sitter. Da kan du merke om det er vann eller om du faktisk har mer fett. Sannsynligvis er det mer vann og oppblåsthet enn fett. Vekt er ikke en bra indikator å bruke når det er snakk om noen få kilo. Vekt er bedre å bruke som mal når du har gått ned 5-8kg. Med mindre du trener mye styrke

Egentlig er det generelt bedre å legge merke til fett vs muskler på kroppen, heller enn vekt

Anonymkode: 3d0a2...da3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...