Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er verdens herligste. Men noe irriterende er det med henne, og det er så barnslig! Både at hun gjør det, og at jeg reagerer.

Feks, vi har lik utdannelse, men jobber innen ulike felt. Hun har tidligere jobbet i samme felt som meg. Hvis jeg har hatt en tøff dag på jobben, så kan hun påpeke at hun er SÅ glad for at hun ikke jobber i det feltet lenger. HVER GANG. Eller, hun klager på mobilen sin og vil ha innspill til å kjøpe ny og erfaringer fra meg på min mobil. For så å si at hun ALDRI vil kjøpe seg en sånn en, at de er så latterlig overpriset og kun for snobber. Eller at hun kritiserer bilvalget mitt, fordi jeg valgte å kjøpe meg en Tesla. Med en gang det er snakk om biler, så skal hun påpeke hvor idiotisk det er med elbil, og at jeg har kastet penger ut av vinduet. Eller at hun ikke stoler på elbiler.

Normalt sett lar jeg disse tingene gå inn det ene øret, og ut det andre, men nå begynner jeg å bli irritert. Hvorfor skal hun hele tiden påpeke mine valg som noe dårlig? Hun er en fighter, og jeg er konfliktsky. Er redd at om jeg tar det opp, så blir hun sint. 

Hva skal jeg gjøre? Jeg kjenner jeg har begynt å trekke meg unna.

Hvordan håndterer dere slike venner?

Anonymkode: 8b726...7e8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De blir fades ut som venner... orker jo ikke være sammen med sånne, det oppleves som mer stress og irritasjon enn hygge. 

Anonymkode: 4013d...01f

• Liker 4
Skrevet

Hun er sikkert herlig nå. Men hvis hun ikke tåler at du tar det opp og går til verbalt angrep mot deg, er hun ikke noe å samle på. Du kan spørre hvorfor hun ikke vil støtte deg og at du ikke liker at hun sier noe negativt når du snakker om valgene dine. 

Anonymkode: 1b3d6...9af

Skrevet

Hadde rett og slett spurt hvorfor hun er så jævla negativ til alt jeg gjør og om hun sliter med noe.

Anonymkode: 302f6...b73

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville også trukket meg unna. Hun høres ikke ut som en venn.  Har du andre venner som er gode venner?

Anonymkode: 2a043...13a

• Liker 1
Skrevet

Jeg har en søster som minner om din venninne.  Min "løsning" har blitt å slutte å fortelle henne noe om meg selv. Jeg har også sluttet å spørre henne om f eks hennes mening angående noe som er relatert til meg.  På direkte spørsmål fra henne gir jeg lite utfyllende svar, kanskje jeg til og med lyver.   Før ba jeg henne slutte med de ekle kommentarene, og fikk til svar at det var så synd jeg tok det som personlig kritikk.  Hun ville bare hjelpe.  Nemlig.  

hvis din venninne har så mange gode sider at du ønsker å fortsette vennskapet til tross for det negative kan du jo prøve å gi henne færre angrepsmuligheter.  Still spørsmål om henne og la henne snakke mye om seg selv for eksempel.  Slike mennesker pleier å være glad i det.  Du kan forsøke å fortelle henne hvordan du opplever kommentarene hennes. Hvis du er for redd for at hun skal bli sint virker det ikke som et bra vennskap i hvert fall.  Hun virker ikke som verdens herligste.

• Liker 1
Skrevet

Nei, hun er ikke en fighter, men sutrer fordi hun fremstår som sjalu ;).

Anonymkode: 3e967...c23

Skrevet

Så når DU klager på jobben din så er det helt krise at venninna di sier at hun er glad hun slutta i tilsvarende jobb.. Fy faen for en bitch!! Også helt krise at hun ikke er så materialistisk som deg. 

Skrevet
1 minutt siden, FrodeF skrev:

Så når DU klager på jobben din så er det helt krise at venninna di sier at hun er glad hun slutta i tilsvarende jobb.. Fy faen for en bitch!! Også helt krise at hun ikke er så materialistisk som deg. 

Hehe, er du venninna hennes eller? 😉

Ts; jeg har ei venninne som er likedan. Om jeg nevner i en bisetning at jeg må betale studielånet så kan hun si; jeg er sååååå glad jeg ikke har studielån! Når vi kjøpte oss leilighet så var reaksjonen; herlighet skal dere bo deeeeer? *Ler høyt og himler med øynene* (det var reaksjonen på bydelen, ikke selve leiligheten). En gang hadde jeg kjøpt meg nye sko (slike lakksko som var så populære) og hun pekte og lo; har du kjøpt deg lakksko du daaa!

Har mange andre eksempler og men gidder ikke nevne alt. Mulig jeg er hårsår men jeg blir lei av slike kommentarer. For det er ikke noen komplimenter. Og hva er egentlig poenget med å kommentere på den måten? Jeg tror det er sjalusi. Og at hun forsøker å få seg selv til å føle seg bedre. Hun har hverken utdannelse eller egen leilighet så jeg tror det ligger litt der.  

Det har blitt slik at jeg kvier meg for å fortelle henne om gode ting som skjer i "frykt" for reaksjonen hennes. Er selv konfliktsky så jeg blir nok bare å la det skure og gå..det virker som om vennskapet holder på å fades ut uansett.

Anonymkode: d00cf...dd9

• Liker 1
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun er verdens herligste. Men noe irriterende er det med henne, og det er så barnslig! Både at hun gjør det, og at jeg reagerer.

Feks, vi har lik utdannelse, men jobber innen ulike felt. Hun har tidligere jobbet i samme felt som meg. Hvis jeg har hatt en tøff dag på jobben, så kan hun påpeke at hun er SÅ glad for at hun ikke jobber i det feltet lenger. HVER GANG. Eller, hun klager på mobilen sin og vil ha innspill til å kjøpe ny og erfaringer fra meg på min mobil. For så å si at hun ALDRI vil kjøpe seg en sånn en, at de er så latterlig overpriset og kun for snobber. Eller at hun kritiserer bilvalget mitt, fordi jeg valgte å kjøpe meg en Tesla. Med en gang det er snakk om biler, så skal hun påpeke hvor idiotisk det er med elbil, og at jeg har kastet penger ut av vinduet. Eller at hun ikke stoler på elbiler.

Normalt sett lar jeg disse tingene gå inn det ene øret, og ut det andre, men nå begynner jeg å bli irritert. Hvorfor skal hun hele tiden påpeke mine valg som noe dårlig? Hun er en fighter, og jeg er konfliktsky. Er redd at om jeg tar det opp, så blir hun sint. 

Hva skal jeg gjøre? Jeg kjenner jeg har begynt å trekke meg unna.

Hvordan håndterer dere slike venner?

Anonymkode: 8b726...7e8

Men hva mener du hun skal svare da når hun faktisk er glad hun sluttet med den delen av fagfeltet?

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hehe, er du venninna hennes eller? 😉

Ts; jeg har ei venninne som er likedan. Om jeg nevner i en bisetning at jeg må betale studielånet så kan hun si; jeg er sååååå glad jeg ikke har studielån! Når vi kjøpte oss leilighet så var reaksjonen; herlighet skal dere bo deeeeer? *Ler høyt og himler med øynene* (det var reaksjonen på bydelen, ikke selve leiligheten). En gang hadde jeg kjøpt meg nye sko (slike lakksko som var så populære) og hun pekte og lo; har du kjøpt deg lakksko du daaa!

Har mange andre eksempler og men gidder ikke nevne alt. Mulig jeg er hårsår men jeg blir lei av slike kommentarer. For det er ikke noen komplimenter. Og hva er egentlig poenget med å kommentere på den måten? Jeg tror det er sjalusi. Og at hun forsøker å få seg selv til å føle seg bedre. Hun har hverken utdannelse eller egen leilighet så jeg tror det ligger litt der.  

Det har blitt slik at jeg kvier meg for å fortelle henne om gode ting som skjer i "frykt" for reaksjonen hennes. Er selv konfliktsky så jeg blir nok bare å la det skure og gå..det virker som om vennskapet holder på å fades ut uansett.

Anonymkode: d00cf...dd9

Virker som du beskriver en helt annen situasjon.

Anonymkode: 1e8f9...262

Skrevet

Ts, du virker litt nærtagende. Iphone og Tesla, det er vel mange som ikke lever den livsstilen. Hun høres ut som ei som liker å diskutere litt, er åpen og fri i talen,  og er ærlig med venner. Tror hun ville satt pris på litt motstand, og en morsom og fleipete tone, kanskje? Hun mobber deg vennskapelig med dine materialistiske innkjøp, kanskje du kan fleipe tilbake med hennes falleferdige rustvrak eller dårlige smak i menn?

Anonymkode: 1e8f9...262

Skrevet

Sånne folk faser jeg alltid ut. 

Anonymkode: eeb52...da5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...