AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #1 Skrevet 22. oktober 2018 Jeg har kompleks ptsd og har en valp på snart 4 mnd. Jeg fikk henne da hun var 8 uker og det har gått fint helt til for litt over en uke siden. Da begynte hun å småbjeffe inne til lyder fra tv og sånt. Egentlig normale huslyder. Jeg avledet henne med lek og godbiter. Nå er det blitt mye verre. Nå bjeffer hun til meg, høyt og lenge og jeg blir satt ut og superstresset. Det merker jo hun så det ender med at vi trigger hverandre. De siste dagene har jeg gått på tå hev og bare ventet på at hun skal starte med bjeffing og alt er bare blitt en vond sirkel for oss begge. Jeg går på valpekurs men har ikke sagt noe om dette til instruktøren for jeg vil ikke han skal vite om min ptsd. Nå tenker jeg mye på å selge henne for dette er ikke bra for noen av oss. Jeg synes så synd på valpen som har en sånn eier som meg. Er det noen som har gode råd til meg? Anonymkode: 5ee80...a3e
Libertas Skrevet 22. oktober 2018 #2 Skrevet 22. oktober 2018 Jeg ville tatt det opp med instruktøren. Behøver ikke nødvendigvis fortelle at du har ptsd, men du kan forklare mer rundt det at du behøver litt hjelp med å håndtere bjeffesituasjoner uten å selv bli superstresset. 7
Hedy Lamarr Skrevet 22. oktober 2018 #3 Skrevet 22. oktober 2018 Kjeder valpen seg? Jeg merket på min da han var noen måneder gammel at han nærmest bjeffet for å få oppmerksomhet. Løsningen ble flere korte turer, samt mer lek inne som utfordret sansene hans. 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #4 Skrevet 22. oktober 2018 4 minutter siden, Hedy Lamarr skrev: Kjeder valpen seg? Jeg merket på min da han var noen måneder gammel at han nærmest bjeffet for å få oppmerksomhet. Løsningen ble flere korte turer, samt mer lek inne som utfordret sansene hans. Det kan nok tenkes at hun noen ganger kjeder seg men hun kan også gjøre det etter lek og turer. Jeg har prøvd å se når hun gjør det men det kan skje både når hun er ivrig og når hun er rolig Jeg er så redd for å ødelegge henne med mine reaksjoner. 11 minutter siden, Libertas skrev: Jeg ville tatt det opp med instruktøren. Behøver ikke nødvendigvis fortelle at du har ptsd, men du kan forklare mer rundt det at du behøver litt hjelp med å håndtere bjeffesituasjoner uten å selv bli superstresset. Ja, jeg har tenkt på det. Saken er at jeg har så lett for å gi alt for mye info og det spesielt når det gjelder noe som er veldig viktig for meg. Typisk meg ender jeg opp med å fortelle han livshistorien min 🙄 Derfor har jeg latt være å spørre. Anonymkode: 5ee80...a3e
Libertas Skrevet 22. oktober 2018 #5 Skrevet 22. oktober 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan nok tenkes at hun noen ganger kjeder seg men hun kan også gjøre det etter lek og turer. Jeg har prøvd å se når hun gjør det men det kan skje både når hun er ivrig og når hun er rolig Jeg er så redd for å ødelegge henne med mine reaksjoner. Ja, jeg har tenkt på det. Saken er at jeg har så lett for å gi alt for mye info og det spesielt når det gjelder noe som er veldig viktig for meg. Typisk meg ender jeg opp med å fortelle han livshistorien min 🙄 Derfor har jeg latt være å spørre. Anonymkode: 5ee80...a3e Kan du sende henne en melding? Da har du jo mulighet til å se gjennom hva du vil fortelle og redigere meldingen før du sender. 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #6 Skrevet 22. oktober 2018 Hvis valpen bjeffer TIL deg så kan det hende du har belønnet det en gang slik at den synes det er gøy/den får noe. Jeg hadde ignorert å latet som ingenting hvis en valp bjeffet til meg så lenge den ikke må 1. På do eller 2. Veldig tørst/sulten. Ha godbiter å leker tilgjengelig hele tiden, og gjerne en klikker. Hvis valpen bjeffer på deg så ignorer, å hvis den går og legger seg f.eks istedenfor så gi den noe kjempegodt. Klassisk eksempel her er at hvis hun tigger får hun ingenting, når hun legger seg ned å gir opp så kan det hende jeg deler eller gir noe annet godt. Anonymkode: d791a...203 3
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #7 Skrevet 24. oktober 2018 Litt sent nå, men høres vel ut som om hund ikke er type dyr som går sammen med ditt sykdomsbilde, så dette kan jo bli interessant... Blir det valp på finn.no eller deg på psyk? Anonymkode: 0fe86...e1f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå