Gå til innhold

Hei 😊 ønsker og komme i kontakt med andre par som har reversert sterilisering hos mann

kokkosmamma

Anbefalte innlegg

18 timer siden, kokkosmamma skrev:
Men tokk dere refertilisering først, eller tokk dere prøverør med en gang? Kan jeg spørre om alder da dere tokk prøverør? Og o. Det er lenge siden? Er det stor sjanse for at det blir barn ut av prøverør? 

Hvis venninnene mine som har vært gjennom IVF sine erfaringer er representative, ønsker ikke prøverør med mindre dere må.

Anonymkode: 3e61f...8b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis venninnene mine som har vært gjennom IVF sine erfaringer er representative, ønsker ikke prøverør med mindre dere må.

Anonymkode: 3e61f...8b0

Forsto ikke dette svaret jeg.. Hva er IVF?? 

En annen ting jeg lurer på er sedanalysen... Når mannen min leverer denne prøven, bør jeg bli med da? Får man svar samme dagen, og får man litt informasjon rundt dette med hva man kan gjøre videre? 

Takk for svar 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kokkosmamma skrev:

Forsto ikke dette svaret jeg.. Hva er IVF?? 

En annen ting jeg lurer på er sedanalysen... Når mannen min leverer denne prøven, bør jeg bli med da? Får man svar samme dagen, og får man litt informasjon rundt dette med hva man kan gjøre videre? 

Takk for svar 😊

Kokkosmamma, det høres ut som du burde få deg en konsultasjon med en klinikk som er spesialister på dette, for jeg skjønner at du har veldig mange spørsmål Og hvis du ikke vet hva IVF er, så vil jeg helt klart anbefale deg å lese deg godt opp. IVF er In Vitro Fertilisering, eller prøverør som det også kalles. Litt sånn ABC-kunnskap om du skjønner, som du bør vite om. Da tror jeg du bør lese deg litt opp på ordentlige sider, før du spør her, for da tror jeg det er en del basiskunnskap du bør tilegne deg. Begynn her du, der står det kort forklart hva de viktigste tingene er :) 
https://klinikkspiren.no/tjenester/assistert-befruktning/om-ivf-prøverørsbehandling

Anonymkode: aff3e...1c9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for link, nå har ikke vi diskutert prøverør ennå, siden han ikke har av lakt noen sed analyse ennå.. Så vi får se hva prøven viser først kanskje,  og vi har bare prøvd og bli gravide 3-4 ganger.. Har kjøpt eggløsning test nå.. Noen som vet hvor lang tid det tar og få svar på sedprøven? Tar di blodprøve også? Takk for svar 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en historie, om det kanskje hjelper: 

Foreldrene til kjæresten min er ca. 25 år imellom hverandre, faren er altså eldst her. Han var sterilisert da de møttes, etter tidligere ekteskap med flere barn. Hun var i 20 åra da de ble sammen og selvfølgelig fant hun ut at hun ville ha barn alikavel etter en stund, og de fikk en reversering på han. Legen sa til han at sjansene for at hun skulle bli gravid var utrolig dårlig. Det var lite brukbart igjen og dårlige svømmere. Jammen så klarte de fire barn på egenhånd uten noe form for hjelp, barna er to år imellom alle mann. Det var litt heftig å høre!

Anonymkode: b209b...927

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en historie, om det kanskje hjelper: 

Foreldrene til kjæresten min er ca. 25 år imellom hverandre, faren er altså eldst her. Han var sterilisert da de møttes, etter tidligere ekteskap med flere barn. Hun var i 20 åra da de ble sammen og selvfølgelig fant hun ut at hun ville ha barn alikavel etter en stund, og de fikk en reversering på han. Legen sa til han at sjansene for at hun skulle bli gravid var utrolig dårlig. Det var lite brukbart igjen og dårlige svømmere. Jammen så klarte de fire barn på egenhånd uten noe form for hjelp, barna er to år imellom alle mann. Det var litt heftig å høre!

Hun fikk barn først i 30 åra forresten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Annonse

He igjenn 😊 nå har samboeren min fått svar på sedprøven, som viser noe mindre kvalitet, men at prøven var bra. Det har snart gått 5 mnd etter prøving, og ingen graviditet. Hvordan går veien videre nå? Hørt at man kan få hjelp etter og ha prøvd 6 mnd etter kvinnen er 35.. Noe jeg snart er.. Tenkte vi skal prøve det offentlige.. Så neste steg er vel at jeg tar kontakt med min lege siden han har fått svar på sedprøven? Er det stor sjans for at han produserer antistoffer igjenn? Siden han har vert steril i 7 år? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kokkosmamma skrev:

He igjenn 😊 nå har samboeren min fått svar på sedprøven, som viser noe mindre kvalitet, men at prøven var bra. Det har snart gått 5 mnd etter prøving, og ingen graviditet. Hvordan går veien videre nå? Hørt at man kan få hjelp etter og ha prøvd 6 mnd etter kvinnen er 35.. Noe jeg snart er.. Tenkte vi skal prøve det offentlige.. Så neste steg er vel at jeg tar kontakt med min lege siden han har fått svar på sedprøven? Er det stor sjans for at han produserer antistoffer igjenn? Siden han har vert steril i 7 år? 

Når du er 35 kan du ta kontakt med legen sin ja.

Anonymkode: 5916c...4b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 år senere...
AnonymBruker

Hei, skriver her anonymt. 
30 år gammel kvinne. Alt står fint til nedentil hos meg. Jeg har derimot blitt sammen med en 18 år eldre mann. Vi har vært sammen et par år nå, og ønsker barn. Han har vært sterilisert i fem år og er røker. Han fikk barn i ung alder og var derfor ferdig med barn. Nå ønsker vi oss felles barn. Jeg er barnløs. Han har to fra før som er 18 og 16. 

Dette er håpløst, vondt og vanskelig. Jeg er redd for undersøkelsene, for sædkvaliteten hans og for våre utsikter her. 
Er det noen som har erfaringer? 
Hva har deres kostnadsrammer endt opp på? 
Jeg elsker mannen min, men drømmen om å få barn er så stor. Blir knust om vi ikke kan få barn sammen. 

Anonymkode: 550dc...5f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 9.7.2022 den 23.03):

Hei, skriver her anonymt. 
30 år gammel kvinne. Alt står fint til nedentil hos meg. Jeg har derimot blitt sammen med en 18 år eldre mann. Vi har vært sammen et par år nå, og ønsker barn. Han har vært sterilisert i fem år og er røker. Han fikk barn i ung alder og var derfor ferdig med barn. Nå ønsker vi oss felles barn. Jeg er barnløs. Han har to fra før som er 18 og 16. 

Dette er håpløst, vondt og vanskelig. Jeg er redd for undersøkelsene, for sædkvaliteten hans og for våre utsikter her. 
Er det noen som har erfaringer? 
Hva har deres kostnadsrammer endt opp på? 
Jeg elsker mannen min, men drømmen om å få barn er så stor. Blir knust om vi ikke kan få barn sammen. 

Anonymkode: 550dc...5f7

Jeg vil gjerne forbrede deg på at jo lenger han har vert sterilisert. Jo større er sjansen for at en refertelisering mislykkes, desverre. Vi betalte 30000 for dette i 2018. Legen forklarte at ofte så vil det komme en positiv sedprøve på 3 mnd kontrollen..MEN etter en stund, kan kroppen reagere og den kapsler på en måte seden inn igjenn.. så lettere kansje og ta prøverør.

Men enda mer kostbart. Nå er forholdet mitt slutt til han jeg prøvde og få barn med som referteliserte seg. Han viste positiv på sædprøven på 3 mnd kontrollen. Men jeg ble aldri gravid.. han referteliserte seg 7 år etter sterilisering. Håper det går bra med dere uansett ❤

Anonymkode: 68ecc...812

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...