kokkosmamma Skrevet 22. oktober 2018 #1 Del Skrevet 22. oktober 2018 Det jeg lurer på er om det er noen som har fått barn etter og reversert? Eller om dere måtte inseminere itillegg? Og hvordan var prosessen videre? Om man ikke blir gravid etter reversering, tar dama først kontakt med legen eller er det mannen? Det er jo litt dumt og gå for innseminering og betale dyrt så kanskje uansett ikke dama er fruktbar... Hvordan er prosessen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Annypanny Skrevet 23. oktober 2018 #2 Del Skrevet 23. oktober 2018 (endret) Hei. Usikker på om du mener mannlig eller kvinnelig sterilisering, men mannen min har tatt en reversering. Prøvene etter operasjonen viste at operasjonen var vellykket, sædcellene kom ut som de skulle. Et år senere begynte vi prøvingen, men ingenting skjedde. Han tok en ny sædprøve da som var helt tom. Mest sannsynlig har det tettet seg med arrvev. Da var det ingenting mer de kunne gjøre med han, så da ble det prøverør for oss. Siden sædcellene hans ikke kommer ut den normale veien, skjærer de et snitt i testiklene og henter ut sædceller derfra. Så henter de ut egg fra meg, befrukter det med sædcellene hans, og setter egget tilbake i min livmor. Det fungerte fint for oss, vi ble gravide og fikk barn på den måten Endret 23. oktober 2018 av Annypanny Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kokkosmamma Skrevet 24. oktober 2018 Forfatter #3 Del Skrevet 24. oktober 2018 22 timer siden, Marion1985 skrev: Hei. Usikker på om du mener mannlig eller kvinnelig sterilisering, men mannen min har tatt en reversering. Prøvene etter operasjonen viste at operasjonen var vellykket, sædcellene kom ut som de skulle. Et år senere begynte vi prøvingen, men ingenting skjedde. Han tok en ny sædprøve da som var helt tom. Mest sannsynlig har det tettet seg med arrvev. Da var det ingenting mer de kunne gjøre med han, så da ble det prøverør for oss. Siden sædcellene hans ikke kommer ut den normale veien, skjærer de et snitt i testiklene og henter ut sædceller derfra. Så henter de ut egg fra meg, befrukter det med sædcellene hans, og setter egget tilbake i min livmor. Det fungerte fint for oss, vi ble gravide og fikk barn på den måten Hei 😊 min mann har også reversert sterilisering, og skal ta sed prøve neste mnd. derfor jeg lurte.. Kan jeg spørre om du har barn fra før? Og før dere skulle ta prøverør, tokk du noen tester for og se at kroppen din fungerte som den skulle? Kan jeg spørre om alder og hvor lenge siden dette var? Tusen takk for svar ♥️ vi er på andre mnd med prøving bare, så får se 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Annypanny Skrevet 24. oktober 2018 #4 Del Skrevet 24. oktober 2018 11 timer siden, kokkosmamma skrev: Hei 😊 min mann har også reversert sterilisering, og skal ta sed prøve neste mnd. derfor jeg lurte.. Kan jeg spørre om du har barn fra før? Og før dere skulle ta prøverør, tokk du noen tester for og se at kroppen din fungerte som den skulle? Kan jeg spørre om alder og hvor lenge siden dette var? Tusen takk for svar ♥️ vi er på andre mnd med prøving bare, så får se 😊 Før prøverørsbehandlingen måtte jeg ta innvendig og utvendig ultralyd for å se at alt så normalt ut inni der. Jeg måtte også ta blodprøve, for det var ganske mange ting de skulle se etter der. Forskjellige infeksjoner og måling av alle slags hormonverdier. Så tilpasser de medisinering av deg alt etter hvordan prøvene dine er 😊 Han er 39 og jeg er 35. Nå har vi to gutter og en jente etter prøverør 😊 Første kom når jeg var 29, den andre når jeg var 33 og tredjemann kom for en måned siden ❤️ Har han tatt noen sædprøve etter refertiliseringen for å sjekke om den var vellykket? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kokkosmamma Skrevet 25. oktober 2018 Forfatter #5 Del Skrevet 25. oktober 2018 15 timer siden, Marion1985 skrev: Før prøverørsbehandlingen måtte jeg ta innvendig og utvendig ultralyd for å se at alt så normalt ut inni der. Jeg måtte også ta blodprøve, for det var ganske mange ting de skulle se etter der. Forskjellige infeksjoner og måling av alle slags hormonverdier. Så tilpasser de medisinering av deg alt etter hvordan prøvene dine er 😊 Han er 39 og jeg er 35. Nå har vi to gutter og en jente etter prøverør 😊 Første kom når jeg var 29, den andre når jeg var 33 og tredjemann kom for en måned siden ❤️ Har han tatt noen sædprøve etter refertiliseringen for å sjekke om den var vellykket? Tusen takk for at du svarer ♥️😊 og gratulerer med barna 😊 siden det skal gå 3 mnd etter reversering en, skal han vente en mnd til med og sjekke sed kvaliteten... Er litt spent, for skal egentlig ha mensen til Lørdag, så vi får se... Men før dere bestemte dere for prøverør, du visste vel ikke om du var fruktbar da? Så sjekket du om du kunne bli gravid? Eller var det det du gjorde med alle di prøvene? Hvor mye penger anbefaller du og legge av? Og er det billigere utenlands.. For vet jo at sjansen for at jeg blir gravid ikke er så store etter reversering.. Angrer nesten på at vi ikke prøvde prøverør med en gang, og hentet ut sed fra pungen.. Tusen takk for svar 😊😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #6 Del Skrevet 25. oktober 2018 Min mann var sterilisert når vi møttes. Han tok en reversering i oktober. Og i desember ble vi gravid 😊vi har nå en sønn på 3 år. Så her funket det😊vi har barn fra før begge to men ønsker oss et barn sammen. Lykke til ❤️ Anonymkode: e38fb...141 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kokkosmamma Skrevet 25. oktober 2018 Forfatter #7 Del Skrevet 25. oktober 2018 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Min mann var sterilisert når vi møttes. Han tok en reversering i oktober. Og i desember ble vi gravid 😊vi har nå en sønn på 3 år. Så her funket det😊vi har barn fra før begge to men ønsker oss et barn sammen. Lykke til ❤️ Anonymkode: e38fb...141 Åj, så spennende ♥️ hvor lenge hadde han vert steril egentlig? ♥️ Endret 25. oktober 2018 av kokkosmamma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #8 Del Skrevet 25. oktober 2018 Min kjære har vært steril i tre år før han møtte meg. Hva er sjansen for at en reversering vil funke? Han er 45 år og jeg er 35 og barnløs. Han har to fra før av som jeg forguder men ønsker virkelig et eget barn Anonymkode: 44acb...eaf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Annypanny Skrevet 25. oktober 2018 #9 Del Skrevet 25. oktober 2018 12 timer siden, kokkosmamma skrev: Men før dere bestemte dere for prøverør, du visste vel ikke om du var fruktbar da? Så sjekket du om du kunne bli gravid? Eller var det det du gjorde med alle di prøvene? Hvor mye penger anbefaller du og legge av? Og er det billigere utenlands.. For vet jo at sjansen for at jeg blir gravid ikke er så store etter reversering.. Angrer nesten på at vi ikke prøvde prøverør med en gang, og hentet ut sed fra pungen.. Tusen takk for svar 😊😊 Grunnen til at vi bestemte oss for prøverør var jo at reverseringen av han var mislykket, så han kunne uansett ikke gjort meg gravid på vanlig måte, samme hvor fruktbar jeg var. Jeg visste ikke om jeg var fruktbar eller ikke, men de fleste er jo det, og det var ingenting som tilsa at det skulle være noe galt med meg. Men de tar jo en del undersøkelser i forkant som kan gi slik informasjon. Blodprøvene som tas sjekker alt av hormonverdier, og de leser mye ut av de prøvene. I tillegg tas det jo ultralyd for å sjekke at livmor, livmorhals og eggledere ser normale ut. Dette gir en god pekepinn, men 100% sikker kan man jo ikke være før man prøver :) Men igjen, de fleste er jo fruktbare. Er det en spesiell grunn til at det bekymrer deg? Har du prøvd å bli gravid uten å lykkes, også med en mann som ikke var sterilisert? Hvis ikke så hadde jeg ikke bekymret meg for akkurat det altså :) Jeg har ikke veldig god greie på dette med utlandet vs. Norge, men du må velge enten offentlig eller privat klinikk. Og utlandet er vel privat i så fall. Fordelen med å gå gjennom det offentlige er at du får 3 forsøk, og kostnader som overstiger en gitt sum (tror den er i overkant av 20.000 kr) totalt på alle 3 forsøkene, det får du refundert fra Helfo. Privat koster vel fort 60.000 kr per forsøk om jeg ikke tar helt feil, med både behandling og medisin, og der får du vel ikke noe refundert. Så det er mye dyrere. (Noen må gjerne korrigere meg om jeg sier noe feil!) :) Fordelen med å gå privat er at du føler deg mer ivaretatt (har jeg hørt), i stedet for den «samlebåndsfølelsen» man kan få i det offentlige. I tillegg er ventetiden kortere privat. Vi har gått gjennom det offentlige. Ville prøve det først siden det var billigere. Det klaffet fint for oss, så vi fikk aldri behov for å gå privat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kokkosmamma Skrevet 26. oktober 2018 Forfatter #10 Del Skrevet 26. oktober 2018 Ok, tusen takk for at du svarer så fint 😊 føler meg virkelig alene med det her.. Var veldig usikker om man kunne ta prøverør privat siden han har vert steril, men du sa vel til legen slik det var? Tokk det lang tid og få komme inn til selve prøverør behandlingen fra det offentlige da? Grunnen til at jeg beskymret meg over om jeg er fruktbar, var at jeg var sammen med en tidligere som jeg fikk barn med noen mnd etter vi ble sammen, men vi var sammen ca 9 år, uten prevangsjon, og første han møter etter meg får han barn med... Så er litt vet jo at man er mindre fruktbar med alderen, jeg er 35... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kokkosmamma Skrevet 26. oktober 2018 Forfatter #11 Del Skrevet 26. oktober 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Min kjære har vært steril i tre år før han møtte meg. Hva er sjansen for at en reversering vil funke? Han er 45 år og jeg er 35 og barnløs. Han har to fra før av som jeg forguder men ønsker virkelig et eget barn Anonymkode: 44acb...eaf Sjansen har jeg hørt er mellom 30 til 50 prosent sjanse, avhengi av hvor lenge side det er siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #12 Del Skrevet 26. oktober 2018 22 timer siden, kokkosmamma skrev: Åj, så spennende ♥️ hvor lenge hadde han vert steril egentlig? ♥️ Min mann hadde vært steril i 10 år.😊 Anonymkode: e38fb...141 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Annypanny Skrevet 27. oktober 2018 #13 Del Skrevet 27. oktober 2018 På 26.10.2018 den 7.56, kokkosmamma skrev: Ok, tusen takk for at du svarer så fint 😊 føler meg virkelig alene med det her.. Var veldig usikker om man kunne ta prøverør privat siden han har vert steril, men du sa vel til legen slik det var? Tokk det lang tid og få komme inn til selve prøverør behandlingen fra det offentlige da? Grunnen til at jeg beskymret meg over om jeg er fruktbar, var at jeg var sammen med en tidligere som jeg fikk barn med noen mnd etter vi ble sammen, men vi var sammen ca 9 år, uten prevangsjon, og første han møter etter meg får han barn med... Så er litt vet jo at man er mindre fruktbar med alderen, jeg er 35... Jeg følte meg veldig alene jeg også, men du skal vite at det er veldig mange i samme båt! Men det er mange som velger å holde det hemmelig, så du føler at det gjelder bare deg. Vi var selvfølgelig helt ærlig med legen, og sa at mannen er sterilisert men vi ønsker barn. Han henviste oss til et offentlig sykehus som driver med dette. Vi fikk telefon fra dem med beskjed om løpet videre. Fra han sendte henvisningen gikk det ca 2 måneder før jeg fikk begynne på medisin, så ventetiden var egentlig ikke lang i det hele tatt :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kokkosmamma Skrevet 28. oktober 2018 Forfatter #14 Del Skrevet 28. oktober 2018 20 timer siden, Marion1985 skrev: Jeg følte meg veldig alene jeg også, men du skal vite at det er veldig mange i samme båt! Men det er mange som velger å holde det hemmelig, så du føler at det gjelder bare deg. Vi var selvfølgelig helt ærlig med legen, og sa at mannen er sterilisert men vi ønsker barn. Han henviste oss til et offentlig sykehus som driver med dette. Vi fikk telefon fra dem med beskjed om løpet videre. Fra han sendte henvisningen gikk det ca 2 måneder før jeg fikk begynne på medisin, så ventetiden var egentlig ikke lang i det hele tatt Ok, det var jo betryggende og vite, men det har kanskje noe og si hvor i Norge man bor også... Reverseringen tokk han privat, det måtte vel dere også? Har hørt at dem ikke gjør det offentlig? Men når/hvis vi skal ta prøverør er det jeg eller mannen som tar kontakt med legen da? Han skal levere sed prøve 10 November på sykehuset. Og jeg har fått mensen for 3 gang etter prøvingen, det er ikke så lenge... Men forbereder meg nesten på prøverør, så kan man heller bli gledelig overasket. Forresten, dette med samboerskap, når må man dokumentere at man har vert samboere i 2 år? Vi har ikke vert det i 2 år ennå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Annypanny Skrevet 28. oktober 2018 #15 Del Skrevet 28. oktober 2018 4 timer siden, kokkosmamma skrev: Ok, det var jo betryggende og vite, men det har kanskje noe og si hvor i Norge man bor også... Reverseringen tokk han privat, det måtte vel dere også? Har hørt at dem ikke gjør det offentlig? Men når/hvis vi skal ta prøverør er det jeg eller mannen som tar kontakt med legen da? Han skal levere sed prøve 10 November på sykehuset. Og jeg har fått mensen for 3 gang etter prøvingen, det er ikke så lenge... Men forbereder meg nesten på prøverør, så kan man heller bli gledelig overasket. Forresten, dette med samboerskap, når må man dokumentere at man har vert samboere i 2 år? Vi har ikke vert det i 2 år ennå Mulig ventetiden er ulik fra sykehus til sykehus. Vi bor i Trondheim, og hører derfor til St.Olavs. Reverseringen ble gjort privat ja. Vi gikk til legen sammen vi, syntes det var greiest :) Usikker på dette med om du må dokumentere samboerskapet. Tror vi bare fikk spørsmål om vi hadde vært samboere lenger enn 2 år. Tror ikke vi måtte vise noe dokumentasjon på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2018 #16 Del Skrevet 28. oktober 2018 Får man hjelp med offentlige midler om man selv hat valgt sterilisering, men angrer senere??? Anonymkode: 9be2e...d7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kokkosmamma Skrevet 28. oktober 2018 Forfatter #17 Del Skrevet 28. oktober 2018 Tusen takk for at du er så snill og svarer Marion ♥️ til deg om lurer om man får hjelp til dette offentlig så fikk jo mannen til Marion det. Så hvis jeg ikke blir gravid innen noen mnd kommer vi til og søke offentlig også 😊 Er det fler som har vert igjennom dette så formtall gjerne om det, vil gjerne høre andres historier hvordan det gikk 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kokkosmamma Skrevet 2. november 2018 Forfatter #18 Del Skrevet 2. november 2018 Hei igjenn 😊 om en ikke lykkes med refertiliseringen, er det stor prosent sjans for og bli graid igjennom prøverør igjennom det offentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #19 Del Skrevet 4. november 2018 På 28.10.2018 den 13.27, AnonymBruker skrev: Får man hjelp med offentlige midler om man selv hat valgt sterilisering, men angrer senere??? Anonymkode: 9be2e...d7a Ja, det får man. Min mann var også sterilisert fra et tidligere forhold. Vi ønsket barn, og fikk prøverør i det offentlige. Man betaler en del likevel, men får også refundert noe. Anonymkode: aff3e...1c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kokkosmamma Skrevet 5. november 2018 Forfatter #20 Del Skrevet 5. november 2018 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, det får man. Min mann var også sterilisert fra et tidligere forhold. Vi ønsket barn, og fikk prøverør i det offentlige. Man betaler en del likevel, men får også refundert noe. Anonymkode: aff3e...1c9 Men tokk dere refertilisering først, eller tokk dere prøverør med en gang? Kan jeg spørre om alder da dere tokk prøverør? Og o. Det er lenge siden? Er det stor sjanse for at det blir barn ut av prøverør? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå