Gå til innhold

Synes det er rart å være to forskjellige personer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri harr guttevenner før. Har alltid vært en jente med kun venninner (og homofile kompiser). Jeg begynte å studere et veldig mannsdominert studie, og de få jentene på studiet ble veldig tette venninner. 

Nå er jeg ett år uti arbeidslivet, og føler liksom jeg har fått en splittet personlighet. Jeg er den eneste kvinnen på arbeidsplassen, sammen med 10+ menn. Føler jeg er to personer, for jeg er helt annerledes sammen med kollegene enn med venninnegjengen. Med venninner er jeg avslappet, morsom og sarkastisk. Med de på jobb er jeg veldig anspent, men ydmyk og imøtekommende, (men kan bite tilbake når de bruker kjønn mot meg, noe som ofte blir gjort for humoristisk effekt). Jeg er bare så forvirret over meg selv som person, føler jeg er flere personligheter samtidig og nå stiller spørsmål ved hvem og hvordan jeg egentlig er. Føler ikke jeg klarer å være samme person uavhengig av de rundt meg... noen andre som opplever lignende? Kollegene mine og jeg er alle jevnaldrende og finner ofte på ting på fritiden, men stemningen for meg er helt annerledes enn når jeg er med vennene mine, og jeg er helt annerles. Føler ikke jeg er "meg", om det gir mening...

Anonymkode: c3024...2f5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har alltid følt at jeg ikke har én personlighet, men flere forskjellige som jeg endrer ut i fra hvem jeg snakker med. Jeg er for eksempel en helt annen person når jeg henger med kjæresten enn når jeg er med venner eller bekjente, og både humoren og væremåten min endres basert på hvilke venner jeg snakker med. Men jeg er veldig a-sosial og har lært å bøye personligheten etter omgivelsene, tror jeg. 

Du sier du er ydmyk og anspent, så kanskje du bare er litt usikker på deg selv? Er veldig vanlig i mannsdominerte miljøer, de tar mye plass... Så du har kanskje ikke splittet personlighet, men sliter heller med å slippe personligheten din ut? 

Anonymkode: ff2a6...56e

• Liker 2
Skrevet

kort fortalt, så kaller jeg det bare for å være tilpasningsdyktig . Tilpasser seg avhengig av hvem du er med. Er sånn selv

Anonymkode: 78726...b84

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...