Gå til innhold

Feber hos 4mnd baby

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvis babyen kun har feber og spiser som normalt og virker i fin form kan man da vente med å kontakt lege slik man gjør med større barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke hatt en så liten baby med feber, min sønn fikk det først da han var 8 mndr. Men jeg har alltid gjort slik at jeg venter tre dager før jeg kontakter lege, men bare så sant allmenntilstanden er fin og babyen spsier/drikker godt. men for å være på den sikre siden så tror jeg at jeg hadde ringt legekontoret og spurt!

Gjest Mayamor
Skrevet

Jeg sier alltid at det er bedre med et besøk for mye enn et for lite til legen...

Du ser barnet ditt...

Drikker det?

Hvor høy er feberen?

Men dette er umulig å ha noen fasit på... :wink:

Mayamor

Skrevet

Så lenge allmenntilstanden er greit og barnet virker som det ikke er syt annet enn at det har feber hadde jeg ikke gjordt noe. Hvis det fortsatt har feber etter 3 dager bør du tenke på å ringe en lege.

Gjest Madeline
Skrevet

Enig med Mari. Se det an litt hvis almenntilstanden er bra. Feberen i seg selv er ikke farlig og er kroppens måte å bekjempe sykdom. Små barn får lett feber. Den kan brått bli høy, for så å forsvinne like fort.

Skrevet

Du kan jo ringe legevakta og høre om de mener det er lurt med et legebesøk.

Gjest Mayamor
Skrevet

Jeg ringte i går da det gjeldt min 16 mnd gamle sønn.

Han hadde hatt feber i to dager.

Diagnose: ørebetennelse og halsebetennelse.

Pennicillinkur i 10 dager.

Og legen sa:

" Det er bedre å komme en gang for mye enn en gang for lite"... :wink:

Mayamor

Skrevet

Datteren min hadde feber i 1 uke ( da hun var 6 mnd) med nedsatt almenntilstand, alikevel var det ikke noe annet enn en vannlig forkjølelse som ikke kunne gjøres noe med. En annen gang var hun (1 år) veldig syk (nesten ikke til å få kontakt med) fikk tilslutt time på legevakten (da jeg først ringte fikk jeg beskjed om at det var så mange små med slike symptomer) det endte med at hun ble lagt inn på sykehuset i 3 dager med lungebetenelse.

Jeg vil alikevel fortsatt ikke ha ringt med mindre det var veldig nedsatt allmenn tilstand.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...