AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #1 Skrevet 22. oktober 2018 Heisann! Jeg begynte å studere nå i høst, men har igjen blitt usikker på om det er riktig retning og noe jeg vil dedikere resten av livet mitt til. Jeg lurer på om det er noen som har erfaringer med årsstudium? Jeg tenker kanskje å droppe ut, og heller ta noen årsstudium. Først og fremst vil jeg gå ett år med noe jeg faktisk synes er spennende, som filosofi eller astronomi. Etter det, tekst og skribent, for liker å skrive og kunne tenke meg å bli forfatter. Senere kanskje årsstudium i typ økonomi og administrasjon for kunne gjerne tenkt meg å åpnet enten en koselig kafe eller bar. Vet det kanskje er mer relevant med en bachelorutdanning, men har noen andre noen tanker om dette er en like så grei plan? Er så ubesluttsom og tanken om fremtiden forandrer seg konstant 🤧 Anonymkode: b73b8...b0e
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #2 Skrevet 22. oktober 2018 Man kan ha interesse for mange ting, men tre så vidt forskjellige årsstudier vil ikke gjøre deg kvalifisert for noe som helst. Et årsstudium er en introduksjon til et fagområde, og kan også brukes til å bygge på en allerede eksisterende grad dersom man ønsker påfyll innen en faglig retning som den opprinnelige graden ikke gir, men for å kvalifisere deg til noe bør du vurdere å ta en grad innen ett av feltene du er interessert i. Anonymkode: 09d8f...a5d 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2018 #3 Skrevet 23. oktober 2018 Du ønsker å bli forfatter eller starte et lite serveringssted. Er du sikker på at du vil få til dette? Som forfatter må du gjøre deg kjent i markedet, det kan ta tid. Folk må legge merke til deg. Har du hatt noen publikasjoner enda? Hvis ikke kunne du jo begynt å sende noen tekster hit og dit, sjekke om folk liker skrivinga di. Det er jo litt det samme med serveringssted. Du må gjøre deg kjent, ha et sted folk vil dra. Oppstarten kan være dyr, så du må ha en del penger til det. Har du jobbet på serveringssted før? Kan være lurt, i så fall, så får du et innblikk i hvordan det er. Når det er sagt er det vel ikke nødvendig med utdanning for å bli forfatter eller starte en kafé. Du må bare få det til. Det er ingen krav. Så det kan du jo gjøre uansett hvilken utdanning du ender opp med. En sykepleier eller barnehagelærer kan jo også være flink til å skrive, men de har en utdanning som kan gi de en fast og trygg jobb om det trengs. Anonymkode: 81f1b...c48
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2018 #4 Skrevet 23. oktober 2018 Det er ingen krav til utdanning* Anonymkode: 81f1b...c48
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå