Gå til innhold

Flytte til utlandet for kjærligheten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg var på tur til London for snart 4 siden der jeg møtte en gutt jeg ble hodestups forelsket i. Han hadde sjarm, utseendet og personligheten som klaffet med min. Han var tydelig tiltrukket av meg også, så vi avtalte å møtes dagen før jeg reiste hjem. Det var helt fantastisk og han vekte enormt mye følelser i meg. Vi tilbrakte hele dagen og natten sammen.

Nå har det snart gått en måned siden vi var sammen og det går ikke et minutt uten at jeg tenker på han. Vi snakker sammen hele tiden og savner hverandre enormt. Han planlegger å reise til Trondheim her jeg bor i løpet av de neste 3-4 månedene, og være her et par dager. Vi er begge 21 år gamle, han bor sammen med foreldrene sine i London der han også studerer og jobber. Jeg har ikke begynt å studere. Men jeg har alltid ønsket å studere utenlands, og London er en god by å studere i, har jeg hørt. Det jeg lurer på er: Er det verdt det? Jeg har hatt en kjæreste før men han fikk meg aldri til å føle så mye som han her gjør. Føler det er en sjanse jeg kommer til å angre på at jeg ikke tok. Han har veldig lyst til at jeg skal komme, og at vi kan bli et par.

Men tenk om det blir slutt, og jeg er stuck på det studiet i 3 år. Dette er så innmari vanskelig! Så jeg lurte på om det er noen som har opplevd noe lignende, eller kjenner noen. Og vet hvordan historien endte. Legger til at jeg har vanskeligheter for å åpne meg og bli forelsket, men denne gutten har alt. Han er helt perfekt for meg. Hjelp!

Anonymkode: 4b1d6...ae1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

4 uker siden* skal det selvsagt stå, hehe

Anonymkode: 4b1d6...ae1

Skrevet

Det er mange som har flyttet til utlandet for kjærligheten! :)

Bra at han kommer til Trondheim først, da, så dere kan se om dette var et kort ferie-forelskelses-blaff, eller om det kan bli noe langvarig.

Hvis du uansett har lyst til å studere, er det ikke dumt å velge London. Om det skulle bli slutt, har du en fantastisk by å bo i, og du kan møte nye venner på studiet. Bare du er åpen og prater med folk, og ikke kun fokuserer på ham du er forelsket i.

Når en person flytter til et annet sted pga kjærligheten, kan det lett bli litt vel mye for den personen som du flytter til. Husk at han har sitt liv, jobb, kompiser, familie, studie. Hvis han føler at du blir for avhengig av ham, er det ganske turn-off. Da kan han fort bli lei, og synes det blir mye mas. Jeg har vært der! Du må altså lage deg et eget liv i London, som du kan gjøre plass til ham i.

Men det kan koste veldig mye penger å studere i London, så du må sjekke ut hvordan det er med lån/stipend, og hvilke muligheter du har.

Anonymkode: 93b48...ece

• Liker 6
Skrevet

Hei, 

Jeg flyttet til London for å studere (riktignok bare for ett år), og mot slutten av året møtte jeg han som nå har vært kjæresten min i 3 år. Så jeg ble i London for å være sammen med han. Det er litt annerledes siden jeg hadde et liv her uten ham (med jobb, studie og venner osv) før jeg møtte ham, men jeg syns det er verdt det. Allikevel sliter jeg mye med hjemmelengsel, og savner min norske familie og vennene mine sårt. Jeg skulle jo ikke være borte så lenge... 

Dere kan jo snakke om å flytte til. Året når du er ferdig med studiet ditt i London,  det trenger ikke være for alltid. London er en fantastisk by, du bør sørge for å besøke ham her ofte før du tar en avgjørelse. 

Skrevet

Om du finner et studie du kan tenke deg og det lar seg gjennomføre så må det jo være topp å tilbringe noen år i London. Om forholdet deres vil vare kan jo ingen egentlig vite, så du skal nok være bevisst på å skape deg et eget liv. Jeg angrer veldig på at jeg ikke studerte i utlandet selv, så råde deg til å ta de sjansene som livet byr på!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...